Hehe, co prawda poza Rosją nie ma Specca z dwoma chipami AY, ale Factor6 i TDM zrobili kawałek na 2 AY przy użyciu dwóch Spectrumów. ;) I zrobili cover Madonny, hehe. ;)

http://homepage.mac.com/WebObjects/File … rum128.mp3

Co prawda to nie to samo, co modyfikacje Atari, ale też fajnie brzmi. ;) Pozostaje tylko liczyć na to, że Rosjanie w końcu dopracują tę swoją modyfikację.

Pozdro,
Yerz

PS: Jeśli ktoś chciałby rzucić uchem na kawałek, który wygrał ZX music compo na Forever, to wrzuciłem go tutaj: http://parishq.net/proposed//sound/yerz … h_chnl.mp3
To tylko standardowy jeden AY, ale jest tu mała ciekawostka - udało mi się (bez numerów z prockiem) zrobić miejscami 5 kanałów.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

2

No niezle to jest ;)

Fakt niezle, nie mam dobrego ucha ale wydaje mi sie ze jakis pseudo reverb slyszalem... a moze to moje glosniki...

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio
Adam Klobukowski napisał/a:

Fakt niezle, nie mam dobrego ucha ale wydaje mi sie ze jakis pseudo reverb slyszalem... a moze to moje glosniki...

To znaczy żadnej przeróbki studyjnej tu NIE MA. :) :)
Ale takie rzeczy spokojnie robi się przecież obwiedniami (nawet na pojedynczym chipie :) ).

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

5

Adam K. - a jaki problem z tym reverbem na AY ?? - bo coś ine kumam.. :)

Kontakt: pin@usdk.pl

6

moze Pinku przpiszesz na COVOXA ww kawałek ? AY zagraly miodnie...

serdecznie proszę o maile na lotharek@lotharek.pl z tematem ATARIAREA - inne formy komunikacji zawodzą...
"The worth of all people is dependent on how they spend their life making contributions" - Kano Jigoro
FKMC /Fan Klub Malej Czarnej/   @Grey

7

kto wie. Desk gotowyj, więc zamierzam powoli zabrac się za msx. Pomimo, że co niektórzy sugerują mi, że lepiej wychodzi mi kopanie na zagonie, oraz oczywiście zamiatanie chodnika przed domem :)

Kontakt: pin@usdk.pl
Pin napisał/a:

Adam K. - a jaki problem z tym reverbem na AY ?? - bo coś ine kumam.. :)

Problemu brak, tylko sie zdziwilem ze to brzmi u mnie tak "przestrzennie" i wogole, i nie mam pewności z czego to wynika.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

9

Może po prostu instrumenty na drugim AY są przesunięte o ramkę or sth?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

10 Ostatnio edytowany przez xray (2006-03-23 08:57:20)

czas napisac kawalek stereo, na Pokeya, Sida i AY (grające jednoczesnie)  jedyny problem pewnie bylby tylko z synhronizowaniem i ujednoliceniem bpm bo zaloze, sie, ze wyszlyby rozjazdy wynikające z roznic procesorow, natomiast moznaby to sprobowac wyeliminowac to juz podczas procesu mixowania na pc.   nic to moze kiedys sprobujemu razem ??   nie wiem czy sie pojawie na ivp ale jesli to ... wtedy moze wzialbym mixerek, atarke (ew emulator)  i moznaby bylo poprobowac.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

11

xRAY - przecież wszystko jest do zrobienia - można zrobić kabelek do synchronizacji kompów - np Atari w momencie rozpoczęcia playera wysyła 1 na jeden z pinów portu joysticka , natomiast pozostałe kompy czekają nie na ramkę ale na 1 na swoich portach.

12 Ostatnio edytowany przez xray (2006-03-23 09:17:21)

Nie tyle chodzi  o rownoczesne startowanie kawalkow co o pozniejsze minimalne różnice w tempie odgrywnia wynikające z różnic prędkości procesorów (chyba, ze się mylę i powinny grac równo?)

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

13

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

Hehe, co prawda poza Rosją nie ma Specca z dwoma chipami AY, ale Factor6 i TDM zrobili kawałek na 2 AY przy użyciu dwóch Spectrumów. ;) I zrobili cover Madonny, hehe. ;)

http://homepage.mac.com/WebObjects/File … rum128.mp3

Co prawda to nie to samo, co modyfikacje Atari, ale też fajnie brzmi. ;) Pozostaje tylko liczyć na to, że Rosjanie w końcu dopracują tę swoją modyfikację.

Ale Atari też zaczynało bez przeróbek (Perestroyka demo - oddzielnie kanał lewy i prawy) ;)

Sikor umarł...

14

Xray - ale mi chodziło nie o restart ale o taktowanie - co 1 ramkę atari wysyła 1 na port joysticka , po czym powiedzmy po dwóch liniach rastra wysyła 0 i wywołuje playera , i tak cały czas - reszta kompów czeka najpierw na 1 , potem na 0 i wywołuje playera.

15

no tak, ale to niestety wymaga, zrobienia takowego kabla, i przerobienia softu na kazdej z platform. :(

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

16

Inna teoretyczna możliwość (albo raczej inna - jak na razie - niemożliwość): Atari+MIDI(in)+soft na Atari do obslugi POKEYa przez MIDI, poza tym C64+MIDI(in)+soft na C64 do obsługi SIDa przez MIDI, analogicznie dla ZX'a, wszystko to wpięte do MIDI w PC'cie, no i utworki z wykorzystaniem tych platform pisać można w byle edytorze MIDI na PC. Ale:
ZX: nie mam pojęcia jak jest z MIDI i softem dla niego;
C64: na pewno jakiś tego typu soft i hardware powstaje, np. http://www.prophet64.com/ ;
Atari: MIDI in/out zrobić łatwo, ale nie ma o ile dobrze wiem softu, który pozwoliłby na obsługę Pokey'a przez to MIDI. Co prawda można użyć Raster Trackera, który działa dość sprawnie z edytorami MIDI, ale jest to jakby nie było (tylko) emulacja POKEY'a.

17 Ostatnio edytowany przez Sikor (2006-03-23 10:50:56)

Święty: teoretycznie myślałem o tym.
X-sie:  i tak i nie - soft to tylko krótka procedurka dla playera.
Ja to widzę (jako nie-elektronik) tak: wykorzystujemy jedną atarkę jako serwer (który też może grać) synchronizujący, każdy komp ma swoje własne id (powiedzmy że mamy osiem bitów do wykorzystania, czyli 256 kompów), atarka wysya tylko sygnał do kompów na zasadzie: IDxx gra, IDxx nie gra (proste do zrobienia nawet w Basicu dla laika). Zalety: na każdym kompie można użyć innego programu do tworzenia muzyki, nieważne mono/stereo/Atari/ZX. Wada: synchronizacja playerów z przesunięciem co powiedzmy ramkę (opóźnienie na kablu), więc raczej w grę wchodzi też sygnał zwrotny do poprawnej synchronizacji i ustawienia na "serwerze" ewentualnych opóźnień.
Typowy player wykonywałby operację:

 #get synchro
 #play/noplay
 #put info

Gdzie odpowiednio: synchro - sygnał (bit?) synchronizacji, play/noplay to wiadomo(wywołanie playera na przykład), put info odpowiedź kompa o otrzymaniu sygnału synchronizacji.
Serwer (na drodze sterowania muzą):

#put synchro
#put comp_sek
#get info
#set timing

Przy czym timing oznacza ewentualne przesunięcia synchronizacji w locie (hmm, przydałoby sie stablicowani8e dla większej ilości kompów). Comp_sek to kolejność włączania playera na poszczególnych komputerach.
Co ciekawe - przy pewnych przesunięciach odgrywania w częściach kompów o niecałe ramki można by otrzymać fajne efekty echa lub pogłosu nawet odgrywając takie same moduły muzyczne.

Sikor umarł...

18

xray powinno byc OK, o ile wszystkie kompy beda w tym samym trybie pal/ntsc, wtedy mamy 50/60 ramek na sekunde, a to jest juz czas identyczny dla kazdego kompa, niezalezny od procesora, wiec bedzie synchro, wystarczy jak pisal swiety puscic po jakims pinie info do softu ktory odpali muze.

19

sikor - ale przecież może być 1 komunikat dla wszystkich kompów typu - play now - gdzie w po odebraniu komunikatu wszystkie aktywne kompy wywołają playera i po kłopocie.

20

wiem, ze pomysl Świętego jest ok i ze to bedzie dzialac, tylko kto to zrobi?   To nie kwestia tylko napisania od nowa samych playerów tylko modyfikacji istniejących juz trackerów poniewaz potrzebne by to bylo takze podczas samego procesu tworzenia muzyki (przeciez tzeba slyszec jak sie pisze).  Jeśli znajdzie się chętny do zrobienia takiego kabla i koder ktory zmodyfikuje soft muzyczny na wszystkich 3 platformach, to fajnie.  Narazie mamy tylko teorie, którą trzebaby zamienić na praktykę, czyli ... do realizacji dluuuuga droga...

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

21

Święty: tak, jeżeli nie chcemy opóźnień i mają grać wszystkie. Ale jak chcemy wywołać na którymś tylko krótką muzę grającą raz na jakiś czas - drogi są dwie: puste patterny lub wywoływanie w odpowiednich miejscach. Oczywiścia, jakby miało być jak napisałeś odgrywając tylko puste patterny - też byłoby zajebiście. Ja po prostu napisałem, jak ja się nad tym swego czasu zastanawiałem, zanim jeszcze wypłynęło to w tym topiku. Oczywiście, nie będąc elektronikiem mogłem przyjąć błędne założenia, nie twierdzę że nie. Podejście takie jak Twoje jeszcze upraszcza sprawę. Oczywioście zakładałem same atarki w moim pomyśle, ale w sumie nic nie stoi na przeszkodzie połączenia różnych kompów ;)
Aha, jeszcze jedno: dzięki synchro możnaby połączyć komputery NTSC i PAL/SECAM/MeSecam razem ;) (synchro z serwera wymusza wywołania plajera)...

Sikor umarł...
xray napisał/a:

czas napisac kawalek stereo, na Pokeya, Sida i AY (grające jednoczesnie)  jedyny problem pewnie bylby tylko z synhronizowaniem i ujednoliceniem bpm bo zaloze, sie, ze wyszlyby rozjazdy wynikające z roznic procesorow, natomiast moznaby to sprobowac wyeliminowac to juz podczas procesu mixowania na pc.   nic to moze kiedys sprobujemu razem ??   nie wiem czy sie pojawie na ivp ale jesli to ... wtedy moze wzialbym mixerek, atarke (ew emulator)  i moznaby bylo poprobowac.

Zapraszam, zapraszam. ;) ;)

A Atari to przeciez Pinokio może wziąć, hehe. Z resztą myślimy nad zrobieniem w ramach IVP koncertu atarowskiego (Pinokio i pewnie Epi, jeśli ma jakieś chiptune'y).

Ale kobieta, która chce to zorganizować nie ukrywa, że kasy z tego jest zero.

Y

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.
Pin napisał/a:

kto wie. Desk gotowyj, więc zamierzam powoli zabrac się za msx. Pomimo, że co niektórzy sugerują mi, że lepiej wychodzi mi kopanie na zagonie, oraz oczywiście zamiatanie chodnika przed domem :)

Hahaha, chyba umrę!!!!! =8-D

Ale ja zawsze zachęcałem Cię do robienia muzyki. :) :)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.
mathzeer napisał/a:

ZX: nie mam pojęcia jak jest z MIDI i softem dla niego;

MIDI jest, ale wyjścia są dalekie od standardu tak bardzo, jak ja daleki jestem od spożycia kału bizona.

Program jakiś widziałem (może nawet ze dwa), ale nie mam pojęcia jak je użyć. Z resztą pewnie to sequencery i AY nie obdługują. :( :( :( :( :( :( :( :(

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

25

solo/ng napisał/a:

xray powinno byc OK, o ile wszystkie kompy beda w tym samym trybie pal/ntsc, wtedy mamy 50/60 ramek na sekunde, a to jest juz czas identyczny dla kazdego kompa, niezalezny od procesora, wiec bedzie synchro, wystarczy jak pisal swiety puscic po jakims pinie info do softu ktory odpali muze.

No Atari w trybie PAL ma AFAIR 49,85 ramki na sekundę. Próbowałem grać mody w tym samym (teoretycznie) tempie równolegle z piecem, a jednak się rozjeżdżały.
A jak z innymi kompami?

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.