Może pozostawmy decyzję autorowi?
? HEX$(6670358)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Video Board XE - projekt w 90% zakończony
Strony Poprzednia 1 … 6 7 8 9 10 … 29 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
electron, wysłałem Ci mail'a poprzez AA ale nie dostałem odpowiedzi... mam do Ciebie kilka pytań odnośnie Twojego projektu dla potrzeb diskmag'a na Falcon'a. Sprawa raczej pilna.... z góry dzięki za odp.
pozdrawiam,
greymsb@poczta.fm
drac030 - jasne ze autorowi, ale skoro inni doradzaja zeby utajnic zrodla, ja moge doradzic aby ujawnic, wg moich najlepszych intencji
nie mówiłem tego aż w tak drastycznym tego słowa znaczeniu. Mowa tu raczej o NIE UDOSTĘPNIANIU plików pod maszyne, która robi płytki. Nie można utajnić architektury rozszerzenia, ponieważ jedyne miejsce, gdzie byli by w stanie to zaprogramować - sprowadziło by się do instytucji zwanej dalej N.A.S.A. Układ i tak jest programowany z poziomu Atari, a chęć wykorzystania dopałki nie tylko jako karta GFX - zaprzeczała by tezie o tajemnicy konstrukcji sprzętu. Czyli - jest dopałka, dokumentacja na sieci, lecz plik protela (czy w czym to tam) przeznaczony WYŁĄCNZIE dla np. Piguły (o ile właśnie tak sięakurat stanie). I tyle :)
(to propozycja / ot taki sobie pomysł; oczywiście przy browarze człowiek ma dobre pomysły) :D:D
Muszę jeszcze poprawić PCB - tzn. zintegrować interfejs programowania, tak aby dodatkowe przewody nie były potrzebne. Poza tym czeka mnie być może zmiana DAC, chociaż ... możecie zamawiać próbki intersila HI1178, może okaże się w pewnym momencie, że mamy ich dużo :)
Doumentacja jeszcze się pisze, z dużymi oporami - ale powstanie - przepraszam za opóźnienie.
Co do ewentualnej produkcji - najlepszą dla mnie opcją jest zamówienie PCB i sprzedawanie ich, nie chciałbym jednak być posądzonym o zdzierstwo :-) Całą resztę mogę udostępnić (schematy, pliki programowania). Tak to widzę na tę chwilę, co Wy na to ? Muszę też wiedzieć ilu jest naprawdę chętnych ...
ja mysle, ze chetnych to sie sporo znajdzie :)
moze pomysl o jakims ogloszeniu sie na zachodzie, bo tam to ludziska wiecej jedbak kasy maja...
Czyli - jest dopałka, dokumentacja na sieci, lecz plik protela (czy w czym to tam) przeznaczony WYŁĄCNZIE dla np. Piguły (o ile właśnie tak sięakurat stanie). I tyle :)
Pinek napisałem, że mogę się zająć składaniem po foreverze ale nie ja jeden mogę takie rzeczy robić!
Udostępnienie wszystkich plików na jakieś stronce poświęconej temu rozszerzeniu spowoduje tylko i wyłącznie większą popularyzacje na zachodzie - bo w Polsce nie wierzę aby każdy rzucił się do firmy elektronicznej i zamówił sobie sam pcb (bo minimalna ilość to około 30-50sztuk, do tego dochodzi koszt kliszy - mogę dodać że średnio musisz na dzień dobry założyć 500-800zł na jeden projekt). A założone pieniądze może odzyskasz po 2-3 miesiącach (czasami dłużej.. np. idea)
A ja mam o\pytanko dotyczaceprogramowania tego cuda.
Chociaz programista ze mnie zaden, to ostatnio napowaznie planuje zajac sie asm na 6502, ale nie wiem, czy przyda sie to do ew pisania nowych progow na VB.
Wiec pytam, jak sie na to programowac bedzie?
Asembler czy też C są tak samo dobre. Dla VBXE nie robi to różnicy.
Co do zamawiania PCB - Piguła nie jest tak źle jak piszesz. Ja zamawiałem 2 sztuki
i mógłbym zamówić nawet jedną. Tylko przy takiej ilości koszty są ogromne, bo uruchomienie produkcji swoje kosztuje. Za 2 szt. zapłaciłem 180 z przesyłką.
wlodo - jak bylo wspomniane wczesniej w tym watku - POCZEKAJ NA INSTRUKCJE!!
pewnie bedzie to jakis specyficzny ciag instrukcji dla tego wlasnie ukladu (mozna to i assemblerem nazwac), a moze to nawet bedzie z czyms zgodne?
sam czekam...
oki. bede czekac.
mam tylko nadzieje, ze niezadlugo bedzie dostepne, bo strasznie sie podjaralem na ten sprzet:)
przeczytaj ten watek od poczatku - jest juz napisane kiedy sie mozesz spodziewac dokumentacji (w zeszlym tyg :D) oraz kiedy gotowego projektu...
XXL: pisz, ja chętnie wydam taką gierkę.
Może ktoś jednak chce napisać komercyjną grę na małe Atari...? Chętnie ze wspomaganiem nowej karty...
Nie tylko można, ale zawsze tak jest. Po prostu tam gdzie nie widzisz OVERLAYA znaczy to, że dane VRAM w tym miejscu mają wartość 0. Dzięki temu widzisz PLAYFIELD. Oczywiście dodatkowo ważne tu są priorytety ... Pytajcie o szczegóły a ja będę to umieszczał w dokumentacji, która będzie cały czas poprawiana / uzupełniana a za jakiś czas wypuszczę nową wersję.
Czytając doce, widząc zaprojektowaną płytkę można powiedzieć, że cała scena kuca do miecza electrona. Poza tym dla grafików czy też koderów karta jest tak zajebista, że there is no dick in the village!!!
nie mam nic przeciw temu zeby sobie mazać w wyzszej rozdzielczosci i w takiej ilości
kolorów i bez interlace'u
Ja tym bardziej, ale raczej nie licz na to, ze ktos napisze na VB specjalny i wygodny (!) edytor do rysowania gfx-ow atarowskich
no i wierzcie mi, ze juz zadna konwersja w pC by nie dostala sie do pierwszej 5 na gfx compo
a z aMIGI tez nie? ;P Mysle, ze sie mylisz, teraz bedzie jeszcze latwiej przenosic... ;) :D
Poczekamy, zobaczymy.... ;]
P.S. Moze ktos wreszcie VECTOR dokonczy i bedzie on niezle wygladal (tzn. gra, a nie ten ktos) :]
Pytajcie o szczegóły a ja będę to umieszczał w dokumentacji, która będzie cały czas poprawiana / uzupełniana a za jakiś czas wypuszczę nową wersję.
Czy pytania mozna zadawać tu, czy na priva/maila?
Odwaze sie i pierwszy zadam pytanie z pewna obawa, bo dokumentacje czytalem tylko dwa razy i moze cos przeoczylem:
Jakie sa zadania poszczegolnych rejestrow SRCA0, SRCA1, SRCA2. Nigdzie nie jest napisane dlaczego musza byc trzy, a nie np SRCAL i SRCAH.
Mam jeszcze mnostwo pytan o kolory, ale zaczekam na czwarty punkt dokumentacji.
Ponieważ SRCA0 SRCA1 oraz SRCA2 służą do zaadresowanie pamięci liniowej 512KB a do tego potrzeba 19 bitów czyli 8 + 8 + 3. SRCA0 jest częścią najmłodszą, SRCA2 najstarszą (3 bity)
To żem sie wygłupił... ;)
Jesli kopiujemy np blok 2x2 spod adresu 0 (XCOUNT=YCOUNT=1 i SCR0=SRC2=SRC3=0), to zostana skopiowane bajty spod adresow 0,1,512,513, czy 0,1,2,3 ?
spod adresów 0,1,2 i 3.
Ta druga opcja tez IMHO bylaby przydatna: mielibysmy wtedy mozliwosc wycinania ze zrodlowego sprajta dowolnych fragmentow. Mozliwe/sensowne/oplacalne jest dopisanie takiego ficzera i podpiecie wyboru pod ktorys wolny bit?
Co do zamawiania PCB - Piguła nie jest tak źle jak piszesz. Ja zamawiałem 2 sztuki
i mógłbym zamówić nawet jedną. Tylko przy takiej ilości koszty są ogromne
Dlatego pisałem o 50 sztukach.. dopiero przy takiej ilości koszt wykonania kliszy oraz jednostkowy pcb jest do zaakceptowania:)
Strony Poprzednia 1 … 6 7 8 9 10 … 29 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Video Board XE - projekt w 90% zakończony
Wygenerowano w 0.037 sekund, wykonano 46 zapytań