mapa kolorów:
są 2 tryby:
jeden dzieli ekran na kwadraty o wielkości 4x4 pixele
drugi dzieli ekran na kwadraty 8x8 pixeli
mapa kolorów jest definiowana przez pamięć vram nie wyświetlaną jako zwykły overlay ale dzięki zachowaniu identycznej organizacji (każda linia co 512 bajtów) można na niej wykonywać te same operacje fill i blittera.
Szerokość mapy kolorów (w bajtach) wynosi 128 na linię, wysokość mapy kolorów w liniach wynosi 64 linie czyli jej całkowita wielkość 128x64 = 8192 bajtów.
Położenie mapy kolorów względem ekranu definiuje się poprzez rejestry skrollingu poziomego i pionowego - można przesuwać wyświetlane okno po całym tym obszarze - po wyjściu poza jego brzeg następuje "zwinięcie" do początku. Przesuwanie możliwe jest z rozdzielczością 1 pixela.
Każdy bajt mapy kolorów decyduje o następujących parametrach kwadratu 8x8 lub 4x4
5 bitów: 1 z 32 zestawów kolorów PLAYFIELD PF0, PF1, PF2 i PF3
1 bit: zmiana rozdzielczości z na hi-res lub odwrotnie
2 bity: priorytet overlaya względem playfield.
Pamięć mapy koloru jest stronicowana - 16 stron jest dostępnych.
pomidor