76

Co do strony D6 czy D0 - to naprawdę nie ma żadnego znaczenia z mojego punktu widzenia - sprzętowo się w układzie nic nie zmienia, tylko drobna zmiana w kodzie HDL...
Jest to bardzo proste.

Czy będzie działało z dopałką Pasia - nie wiem - ale w sumie jest to tylko jakby dodatkowy układ IO na szynie więc powinno, najwyżej po drobnej modyfikacji w kodzie HDL znowu.

Jeżeli chodzi o programowe wykrycie układu to jest możliwe - niektóre rejestry są do odczytu. Mogę też zrobić żeby w jakimś rejestrze była zawsze określona wartość.

Projekt faktycznie zajął mi trochę czasu, ale nie spieszyłem się - pierwsze plany snułem około 2001-2002. A tak poważniej zająłem się tym od początku  zeszłego roku.

pomidor

77

A może, że się tak wtrącę, zebrałaby się jakaś Grupa Trzymająca Władzę i wymyśliła / opublikowała w dobrze dostępnym miejscu (np. Atariki) "guidelines" do projektowania nowych urządzeń i rozszerzeń? Żeby właśnie nie było jakichś nieporozumień typu "tu siedzą kowoksy więc wyjazd mi z kartą graficzną cieciu!" :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

78

czyli jak rozumiem - instalacja dopalu konczy się amputacja trybow GTIA, oraz standartowych PMG?? -

poza tym - zajebista rzecz; pytanie tylko jak to dziala ze starym softem ??????????

(jak by co - pisze sie na cos takiego)

Kontakt: pin@usdk.pl

79

Pin ty czytasz wszystko czy nie ? Masz dwa wyjścia video z kompa. Stare i nowe. Na starym wszystko zostaje ... po staremu a na nowym .... po nowemu. Działają oba równolegle.

pomidor

80

Pin ty jak zwykle nie czytales calego watku, bo jakbys czytal to wiedzialbys ze na Twoje pytanie została juz udzielona odpowiedz i ze Twoj tok rozumowania jest błedny

p.s.
powinna powrocic sprawa nowej plyty do xe/xl z zainstalowanymi wszystkimi upgradami

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

81 Ostatnio edytowany przez nosty (2006-03-06 09:11:54)

Wymiekam. Poklony do ziemi. Nie dalej jak miech temu narzekalem tu, ze male Atari wypada najgorzej ze wszystkich 8-bitowcow jesli chodzi o kolory. Tego nam bylo trzeba.

Chcialem sie jeszcze wypowiedziec, jako osoba kroczaca zawsze na czele pochodu z transparentem "To juz nie jest Atari": Mam to w nosie! :) To rzeczywiscie nie jest juz MALE Atari 400/800/XL/XE. Grafika to jedna z kluczowych cech identyfikujacych dany komputer. I co z tego? Przy ktorejs tam z kolei dyskusji na ten temat, ktos podal dobry argument: te zmiany jakie prowadza Pasiu, electron itd. to naturalny rozwoj malucha, taki jaki powienien miec miejsce w latach 80-tych, gdyby Atari chcialo sie to robic. Uznalem ten argument. W d... mam nazewnictwo. Ok, nie jest to Atari XE tylko Atari XXE-GFX. To tylko nazwy. A chodzi po prostu o RADOSC TWORZENIA. Zrozumialem to i wiecej dyskusji na ten temat nie podejme. Choc pewnie za 5 lat powstanie schizma i nowe AA zrzeszajace "konserwatywnych" atarowcow nowego polowenia, ktorzy to Towarzystwo uznaja za odszczepiencow niegodnych miana Atarowcow :)

Strasznie sie ciesze z tej nowej zabawki :D

82

tebe napisał/a:

Pin ty jak zwykle nie czytales calego watku, bo jakbys czytal to wiedzialbys ze na Twoje pytanie została juz udzielona odpowiedz i ze Twoj tok rozumowania jest błedny

Wielebny TeBe - chcialem sie jedynie upewnic :D -

Kontakt: pin@usdk.pl

83

I jeszcze jedna sprawa: ochloncie nieco.
Mysle, ze zanim zaczniemy toto montowac czy pisac soft, dobrze by bylo doczekac jeszcze 2 miechy i dopracowac standard. Moze konsultacje electrona z innymi tworcami hardware bylyby rzeczywiscie na miejscu: tak aby jednoznacznie i na stale ustalic ostateczna konfiguracje sprzetu, porty i inne tego typu szczegoly, aby ta dopalka byla kompatybilna jak najbardziej z tym co juz jest i z tym co bedzie.

Ja chcialbym dowiedziec sie wiecej o mozliwosciach "innego wykorzystania" po wgraniu nowego configa - o czym pisal electron. To przeciez nie jest procesor! Mozna wgrac config, ktory dajmy na to zmieni te Altere w co-procesor? Powiedzcie prosze o tym wiecej.

84

nosty napisał/a:

To rzeczywiscie nie jest juz MALE Atari 400/800/XL/XE. Grafika to jedna z kluczowych cech identyfikujacych dany komputer.

a co sie zmienilo? czy jakis istniejacy prg sie nie odpali? zle bedzie dzialal? nie. dla istniejacego softu wszystko zostaje po staremu. nowe specjalnie napisany moze ale nie musi dzialac przynajmniej wizualnie inaczej.
to jest atari z dodatkowymi mozliwosciami - przyjmij to tak: do swojego klona zamiast virge wsadziles radeona.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

85

ok - sorry; przeczytałem - nie wszystko może ze zrozumiemiem. Lecz z tym $D6xx to faktycznie by się nadało coś zrobić - pomimo, iż nie wszyscy przepadają za covoxami (jak wspomina Mac :) ) ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

86

szok... nosty - az nie moge uwierzyc w to co napisales :D

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

87

drac030 napisał/a:

Tertio, marudzisz. :)

EDIT: Quarto, tak i tu i na IRCu gardłujesz za używaniem "standardowego Atari" i przeciw takim rozszerzeniom, a sam przecież siedzisz na piecu i działasz pod emulcem. To ci dopiero standardowe Atari, a? :P :D

Marudzic lubie :P, zwlaszcza na IRCu - jak to sie juz Lost i Jell przekonali, a co do reszty
to sie nie zgodze :) - nie jestem przeciw ulepszeniom Atarki. Pierwszy post w tym
watku napisalem zanim Electron wyjasnil sprawe do konca jak to jest z ta kompatybilnoscia
wstecz i wyjsciem video - teraz juz wiadomo, ze jest ok. A w innych sprawach tez nie
bylem przeciw, a jedynie wyjasnilem co rozumiem przez "standardowe Atari" :).
BTW "pieca" a mam ustawionego na "standardowe" 130XE mono :P.

---==<<Sc0rpi0>>==---

88

Sc0rpi0 napisał/a:

BTW "pieca" a mam ustawionego na "standardowe" 130XE mono :P.

Nawet jak go ustawisz na 400 z 16k RAM-u i magnetofonem, to to jest i tak pecet, a Atari z niego nie zrobią żadne wygibasy. Tym bardziej "Atari standardowego" :P

KMK
? HEX$(6670358)

89

heh - jest to w sumie tak małe, ze nawet w mojej Atarce znajdzie się na to miejsce :).. - ktoś tu chyba wspomniał o sumowaniu obrazu - więc ew. ponawiam temat - np. jeśli mamy jedno wyjście rgb, osobno to - co jest w standarcie - to może by jednak pokusić się o zesumowanie dodatkowo (opcja włączana czymś tam - np. SW) złozonego syglału wizji z karty (o ile takowy tam istnieje) z tym, co normalnie wyswietla Atari ?? - powiedzmy, ze częściowo załatwia to problem dwóch monitorów...

(mam nadzieje, że znów czegoś nie przeoczyłem :D )

Kontakt: pin@usdk.pl

90

wow!!!

nie jestem ani koderem ani tym bardziej elektronikiem...

zadam wiec dwa istotne dla mnie pytania:

- mozna full screenowe pixy robic ?
- kiedy bedzie jakies narzedzie dla grafikow ?

:)

pozdrawiam wszystkich !!

Onizuka róla ! :)

91

tiger:
- mozna (np. obok siebie dwa sprite 160x192 kazdy - a mozna ich do 32 na ramke wwalic :>)
- specyfikacja ukladu (w postaci podstawowej dokumentacji) bedzie ponoc jeszcze w tym tygodniu, tak wiec do konca miesiaca pewnie bedzie juz conajmniej jeden program o podstawowych mozliwosciach :]

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

92

Panowie, spokojnie : można full screenowe pixy robić bo układ tak naprawde wyświetla
kawał pamięci na full screenie a funkcie blittera służą do przemieszczania obiektów po tej pamięci.

Poza tym zapędziliście się : tak wielkich sprajtów nie da rady przewalać tak szybko !
Weźcie pod uwagę, że 1 pixel to 1 bajt a układ ma taktowanie 14 MHz więc też swoje ograniczenia ma. W ciągu 2 lub 3 cykli tego zegara (zależy od kilku rzeczy) przeniesie 1 pixel. Może w przyszłości udałoby się podnieść taktowanie np. dwukrotnie ale trzeba mieć generator a atari ma właśnie 14 MHz i nie więcej. Oczywiście Atari z układem Freddie.


Pisałem o 30 obiektach o wielkości 32x32  a nie 256x256 :-) na ramkę ...

pomidor

93 Ostatnio edytowany przez jellonek (2006-03-06 12:15:57)

eeetam, tez roznica :>

btw. blitter tylko move robi, czy moze ma funkce AND, OR, XOR?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

94

electron - czyli np definiuje sobie _w pamieci rozszerzenia_ kolejne fazy animacji postaci 32x32 w truekolorze, a potem wszystko co obciaza mi 6502 to tylko przesuwanie/podmienianie tych obiektow i odbieranie info o kolizjach? Czyli przesylam miedzy rozszerzeniem a Atari bardzo niewiele danych. Tak to moze dzialac?
Bajka :D

95

nosty - DOKLADNIE TAK TO ODCZYTALEM
czyli wlasnie w ten sposob mam zamiar realizowac mortala na ataryne :D

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

96

Electron - czy możesz wystawić gdzieś na sieć foty prototypu - ale wysokiej rozdzielczości - i najlepiej robione na macro ??

Kontakt: pin@usdk.pl

97

jellonek napisał/a:

wlasnie w ten sposob mam zamiar realizowac mortala na ataryne :D

gdyby wszyscy spelniali swoje grozby na a8 mielibysmy 10 nowych tyt. rocznie ;-)

ale faktycznie nowa karta moze wplynac na wysyp megaprodukcji

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

98

a ja jednak ostudze wasz zapał....
sądząc z postu Electrona, nie będzie miał czasu na zajęcie się masową produkcją ....
Jak myślicie, ile i kiedy, będzie osób mających to rozwiązanie w kompach, w szczególności koderów ....
Nie mówiąc juz o 'zagramanicy' .....
Tak wiec, idea jest zacna i ze wszech miar sluszna, ale zanim stanie sie standardem i powstanie soft oraz pojawia sie koderzy ktorzy na to zakoduja uzytki itp ... to jeszcze sobie poczekamy imho.
Niemniej Toruniowi gratulujemy Electrona !!!!

99

Uff, nareszcie koniec z mruganiem. To kiedy będzie dedykowana przeglądarka JPEGów / GIFów ? Ktoś o tym myślał?
Ciekawe czy da się robić ekran z buforowaniem - ile trwa przepchanie jednego ekranu do pamięci rozszerzenia? (ms? us?) A może przynajmniej przełączanie adresu aktywnego bufora? Byłoby super...

electron - kawał dobrej roboty, chyba pierwsze rozszerzenie dla którego na pewno warto rozlutować atarynkę... :)

I'm not so bad, once you get to know me.

100

tak podniecacie sie spritami, ze zapominacie o mapie kolorow dla bitmapy (pole gry-playfield), tutaj bedzie mozna najszybciej realizowac podmiane zawartosci obrazu (tak jak robi to C64), 512kb vramu sluzy aby zaladowac tam sprity i koniec potem mozna nimi poruszac, czy tez wykorzystac jako grafike statyczna itp. ale jak bedziecie co chwile przewalac 512kb czy tez mniej niewazne, ale co kilka ramek to musicie zrewidować swoje poglady na temat pojecia szybkosci dzialania programu

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C