51

ok... i am not a hardware guy but looking at altera.com it seems that this is a customised logic device... so you have programmed that fpga for gfx stuff and mix the output with the gtia?

52 Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2006-03-05 14:30:35)

heaven: as far as i know output isn't mixed. New chipset completely replaces normal GTIA --- there is a separate RGB output.




Czyli nie ma problemow z dwoma monitorami. Na monitorze podlaczonym do starego wyjscia bedzie jedno, a na nowe wyjscie cały ekran bedzie zakryty dwoma sprajtami 160x200 obok siebie ktore cos tam beda wyswietlaly. I co innego moze byc na jednym co innego na drugim. brzmi fajnie :)

A gfx-board super... Czekam z niecierpliwoscia na dokladniejsza dokumentacjie (rozpiska rejestrow, tryby pracy itp)

Mysle ze troche chetnego luda nawet po 200 PLN od glowy by sie na to znalazlo, moze oplacalo by sie zlecic jakiejs firmie zrobienie plytki.

Co do Sc0rpi0 to tylko czekalem, ktory pierwszy napisze, ze "to juz nie jest przeciez atari!" :)
Prawde mowiac scena nie siedzi juz na prawdziwym atari od 10 lat, chociazby ze wzgledu na 2 pokeye i duzo ramu :)

53

póki będzie zgodność w dół z Atari, to znaczy, że nie zeszliśmy z właściwej drogi ;)

a gołe Atari niech się kurzą na półkach u kolekcjonerów, którzy co niedzielę stają i gapią się na nie godzinami nie robiąc nic twórczego ;)

54

zgodnosc w dol to troche duzo powiedziane. Odpowiednim slowem jest przezroczystosc: atari z gfxboard bedzie dla starych programow dzialac identycznie. Tak samo jak np dopalka Pasia.

55 Ostatnio edytowany przez jellonek (2006-03-05 14:57:09)

sikor - juz mozesz zaczac projektowac program graficzny ktory bedzie dzialal w opisany sposob: jeden monitor tryb 15 antica+gtia (np. wybor narzedzi, help, sąfingels); drugi - antic (ten sam tryb jesli chozi o rozdzialke!!)+video_board, czyli pole do popisu dla graficoof :D

edited - wyglada mi na to ze jednak video_board zawsze operuje na rozdzialce 320x192 - niezaleznie od tego w jakim trybie pracuje antic... czyli jednak to taki oddzielny generator kolorow, operujacy ciagle w trybie 320x192. hmmm... dobre toto...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

56

jellonek: on tego nie będzie pisał, tylko rzuci jako temat na compo ;)

57

laoo/ng napisał/a:

Co do Sc0rpi0 to tylko czekalem, ktory pierwszy napisze, ze "to juz nie jest przeciez atari!" :)

:) Pierwszy był KONOP

Konop 10:33:09
to nie jest juz atari

Ja 10:33:31
przeciez stare tryby dzialaja

Konop 10:33:43
wiem, ale nie o tym mowie

Ja 10:33:43
mozesz uzyc nowych lub nie

Konop 10:33:52
pisanie dem na to nie jest w duchu atari

Konop 10:33:58
i tworzenie czegokolwiek

Konop 10:34:05
to nie jest juz 8-bitowiec

Konop 10:34:18
nie na tym polega sztuka, aby podpiac P4 pod malucha

Konop 10:40:57
kreci mnie wyciskanie sokow z tego co jest

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

58

Tebe: no to kiedy Konop? :]

I Ty zostaniesz big endianem...

59

co kiedy ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

60 Ostatnio edytowany przez solo/ng (2006-03-05 16:26:26)

REWELACJA. Normalnie cos wspianialego!!. Ja juz chce to miec.

I nie zgodze sie z "ze to nie atari". Wlasnie idealna sprawa, atari zawsze mialo nedzne tryby graficzne i jeszzce wieksza nedze na spriteach. Teraz, mozna napisac wszystko to, co do tej pory sie nie dalo. Nowe mozliwosci x20.  Coprawda z podstawowej atarki jeszcze mozna cos wycisnac, ale ilez mozna. Teraz robiac demo bedzie mozna JESZCZE bardziej skupic sie nad jakoscia dema, designem, niz technikaliami.

61

Electron: dzięki za info. Po prostu byłem ciekawy.
Malkontenci: lepiej spytać i wiedzieć niż marudzić...

Sikor umarł...

62

Przepiękna sprawa ! Electron - ile czasu pochłonął Ci ten projekt ?

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

63

kogo to obchodzi? zart ;-)

pytanie: ile czasu potrzeba aby kazdy z nas mogl to miec?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

64

Ale sprajt na tym obrazku. Przepraszam za wyrażenie ale muszę to powiedzieć JAPIERDOLĘ!

A co do 2 monitorów - kupujemy sobie 1084 / philips 8833 i mamy 2 monitory w jednym, przełącznik RGB / Composite jest z tylca monitora.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

65

dogrywajac odpowiedni "program konfiguracyjny" do vbxe moze zadzialac jako bliter do rysowania wektorow na sprajtach pokrywajacych caly ekran?

co jak co ale teraz bedzie mozna bez skrepowania rznac gry z mame :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

66

sugerowalbym nowe gry, tak aby inni mogli nam zazdroscic i sami je portowali na swoj sprzet

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

67 Ostatnio edytowany przez Piguła/Shpoon (2006-03-05 18:41:38)

Electron - projekt pełen wypas - zarówno jeżeli chodzi o dopał jak i formę wykonania!

Tebe - mam nadzieje że Wasza grupa będzie pierwszą która jakąś napisze - bo ja od tygodnia Getrisa tłukę.

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

68

electron... count on me as first customer... :)

69 Ostatnio edytowany przez drac030 (2006-03-05 20:17:19)

macgyver napisał/a:

a gołe Atari niech się kurzą na półkach u kolekcjonerów, którzy co niedzielę stają i gapią się na nie godzinami

... i gładzą, pieszczą, dotykają!!! :D ;)

heaven: nopes, you already aren't the first one in the queue ;)

electron: czy nie byłoby lepiej zdekodować rejestrów na stronie zajętej przez GTIA? O ile się da. Powiedzmy od $d020. Bo na $d600 ludzie miewają Covoxy, ROM Changery i tym podobne takie.

I jeszcze jedno pytanie: czy ten układ będzie współdziałał z dopałką Pasia?

EDIT: i jeszcze jedno pytanie ;) - jak jest z programowym wykryciem, czy toto siedzi w komputerze?

KMK
? HEX$(6670358)

70

would it be possible to do real parallax then? as you have the antic/gtia output + the gfx card output? so if i put in a 65816 then i have a snes... ;)

does the chip support tile maps? or "just bitmap" sprites?

71 Ostatnio edytowany przez electron (2006-03-05 21:52:05)

W tygodniu zrobię coś na kształt uproszczonej dokumentacji. Mam nadzieję, że wyjaśni ona co nieco.

PS. Nie olewam Was. Odpowiedzi na niektóre z pytań postaram się udzielić jutro ... Jak wiadomo w pracy lepiej się
czyta forum niż w domu :)

pomidor

72

mirusvf napisał/a:

Scorpio: Nie podzielam poglądu - kto się nie rozwija ten się cofa - chciałbyś zlot pt: XL/XE outside

fałszywe twierdzenie :) - zacytuje Phoebe: kto sie nie rozwija ten się nie cofa - stoi w miejcu :P

laoo/ng napisał/a:

Co do Sc0rpi0 to tylko czekalem, ktory pierwszy napisze, ze "to juz nie jest przeciez atari!" :)
Prawde mowiac scena nie siedzi juz na prawdziwym atari od 10 lat, chociazby ze wzgledu na 2 pokeye i duzo ramu :)

No widzisz jak sie narażam :) dla społeczeństwa. Co prawda to się spodziewałem większego zj...
Co do podwójnego pokeya też zresztą pisałem (wątek odnośnie tego co jest standardem,
a co nie). Z RAM i POKEYEM jest jednak pewna drobna różnica. 1. Ilosc RAM nie jest istotna, bo
jest to do sprawdzenia, a zawsze były programy które uzywały więcej niż 64k (np. dla 130xe),
czy komputery z 16k i trudno - jak ktoś miał za mało RAM to program albo się nie odpalał,
albo miał obcięte możliwości, ale nie było tego za wiele, jezeli chodzi o nie-demoscene
(czyli gierki, etc.). 2. POKEYx2 - o ile procedur dzwiękowych nie pisze szaleniec to nie widzę
problemu, aby po prostu dzwięk nie byl ciut uboższy (jeżeli rozdzielnie kanały są z dopałką)
i bez stereo. W obu tych przypadkach możesz spokojnie napisac użyszkodnikom: dla XL/XE
plus ew. wymagane 192 KB RAM (przykładowo). O POKEYx2 nic nie musisz pisac, bo
jak ktos nie ma to nie bedzie wiedzial, że dzwięk ma lekko uboższy. No i dochodzimy
do VB :) - żeby coś podobnego osiągnąc to albo musisz heheh zaemulowac działanie
VB na zwykłej atarce :) :) :) albo 2 wersje robić jedna z VB druga bez. Ew. dopisać
jak w przypadku RAM: wymagane Video Board, tyle że to raczej się nie spotka
z akceptacją u zwykłego użyszkodnika, który myślał ze to dla XL/XE jednak jest.
Sama dopałka jest fajna oczywiście :), ale będzie raczej zabawką dla grupy
entuzjastów (choć kto wie, kto wie...) oraz (podejrzewam że też części tylko)
demoscenowców. Akurat tu zresztą podzielam zdanie Konopa, że pisanie demka
na zwykłą atarkę jest bardziej celowe, bo co za problem zrobic z atarki jakiś
wypas i potem dema trzaskać. Jedno zastosowanie w szerszym zakresie oczywiście
się znajdzie :P - w dziedzinie udowadniania posiadaczom innych maszynek jak to
Atari wymiata :). Tylko, że chyba będziecie się tymi demkami i gierkami pod VB
(jeżeli napiszecie) wymieniać między sobą (tzn. tymi co będą mieć dopałkę).
Niemniej gratulacje dla Electrona za pomysł i wykonanie, aby nie było, że jestem
anty tylko dla zasady i powodzenia w zabawach :P.

---==<<Sc0rpi0>>==---

73

Zawsze jakaś litościwa dusza będzie mogła zrobić zrzut -> .avi

Np. może jak ja teraz oglądam demcia na Falcona... :D

Greetz!

I Ty zostaniesz big endianem...

74

Draco poruszył bardzo ważną sprawę - rezygnacja ze strony D6 na rzecz górnej części D0, która jest natywna dla GTIA. D6 jest wykorzystywana m.in. na Covoxy (za którymi osobiście nie przepadam, ale to inna bajka) i inne rozszerzenia, które być może ujrzą światło dzienne ;) Zawalanie D6 byłoby po prostu marnorastwem, no chyba, że ktoś chce ograniczyć możliwości rozszerzeń Atarek (albo VB XE, albo inne rozszerzenie), a wydaje mi się, że realizacja prostej logiki, która adresację VB XE przerzuci na D020- nie powinna być wielkim problemem.

A propos czasu realizacji projektu - Electron wspominał o "zamienniku GTIA" juz podczas QP 2k3 ;) Swoją drogą daje to jakąś motywację, że warto powrócić do niedokończonych projektów ;)

75 Ostatnio edytowany przez drac030 (2006-03-06 08:00:56)

Sc0rpi0:

Primo, nikt ci tego VB nie wmusza, jak ci to urządzenie się nie podoba ideologicznie, to go nie masz i tyle. A czy (ewentualni) posiadacze będą mieli z powodu tego ustrojstwa jakieś zmartwienie (np. z kim się wymienić demkami), to raczej nie jest - w związku z powyższym - twój problem.

Secundo, nikt ci nie zabrania kupić Amigi przecież :P

Tertio, marudzisz. :)

EDIT: Quarto, tak i tu i na IRCu gardłujesz za używaniem "standardowego Atari" i przeciw takim rozszerzeniom, a sam przecież siedzisz na piecu i działasz pod emulcem. To ci dopiero standardowe Atari, a? :P :D

KMK
? HEX$(6670358)