Z pewną nieśmiałością ....
... chciałbym ogłosić, że prace nad moim projektem Video Board XE zostały praktycznie ukończone.
Projekt polega na zastąpieniu GTIA nowym układem. W efekcie otrzymujemy:
- kompatybilność z GTIA - nie działa tylko stare PMG i tzw. tryby GTIA.
- blitter spriteów z własną 512 KB pamięcią RAM. Generuje spritey o rozmiarach od 1x1 do 256x256 punktów w rozdzielczości odpowiadającej 320x192, każdy sprite w 256 kolorach. Ilość spriteów organiczona tylko wydajnością blittera, co najmniej 30 sztuk o rozmiarach 32x32x256 kolorów na ramkę.
- programowalne priorytety spriteów i tła. Prosta detekcja kolizji spriteów.
- programowalne pozycje x i y spriteów z dokładnością 1 pixela hi-res.
- dwie programowalne palety 256-kolorowe - jedna dla Playfield druga dla spriteów. Wybór spośród 65536 kolorów (Hi-Color RGB).
- mapa kolorów playfield o rozdzielczości 8x8 i 4x4 pixele, dla każdego takiego kwadratu można wybrać 1 z 32 zestawów kolorów (wszystkie kolory playfield ulegają zamianie), możliwe jest skrolowanie mapy kolorów w pionie i w poziomie
z rozdzielczością 1 pixela.
- możliwość mieszania w jednej linii trybów hi-res i kolorowych za pomocą odpowiednich definicji w mapie koloru.
- wyjście RGB do monitora / telewizora.
Tyle w dużym uproszczeniu. Układ działa. obecnie piszę jakiś soft demonstaracyjny. Tu zaczynają się schody, bo nie jestem grafikiem, ale mam nadzieję, że do Ornety lub innego zlotu coś powstanie.