26

piotrv napisał/a:

667 bajtów - najprostszy program który zrobiłem - czekanie na wciśnięcie klawisza

Sporo zajmuje właśnie ten crt0, który m.in. pobiera linię poleceń z różnych DOSów (w tym tak archaicznych jak DOS XL). Źródło tego (w pliku .s) jest w źródłach cc65.

piotrv napisał/a:

Wynika z tego że moja prosta funkcja zajeła jakieś 300 bajtów

A kompilowałeś z opcją -O (optymalizacja) ?

piotrv napisał/a:

printf("a[%d]=%d\n", i, a[i]);

Jeśli printf ma służyć tylko do formatu %d, to przesada go stosować.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

27

chcialbym doniesc, ze w programie brakuje juz tylko sprawdzania poprawnosci. dodalem takze wejscie na wpisywanie wlasnego sudoku do... rozwiazania przez program - kto wie, moze dolacze procki rozwiazywania.

dzwieku nadal brak.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

28

a moze byc tak chociaz jakis zrzut ekranowy....

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

29

start - rozpoczecie
select - poziom
option - ustaw na create
1-9 - wpisywanie cyfr, spacja - kasowanie

http://atari.pl/sudoku.OBX

jak to wyglada?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

30

XXL - jesteś XXXXXL ;) Wielkie brawa!!! Tak trzymać!!!

Sikor umarł...

31

No myślę, że wyglądać to by mogło lepiej - w razie czego mogę pomóc w namalowaniu czegoś (tła? logosa? fullskrina?).

Rispekt!

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

32

init bedzie z graficzka - mam poczatek - mozna wziac, podkolorowac, pozmieniac itp. pozniej nastepuje dalszy ciag ladowania i juz niestety tylko tryb tekstowy (nie chce zmieniac charseta). procedura sprawdzania zajmuje w c tyle co generowania, wiec mysle ze calosc powinna sie zmiescic w 4 kb ... (oprocz czolowki).

jesli chcesz modyfikowac to co juz jest w grafice to podesle - w pliku, ktory udostepnilem niema czolowki.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

33 Ostatnio edytowany przez xxl (2006-01-17 12:24:16)

prace sobie ida. 2/3 procedur sprawdzania poprawnosci skonczone. smieci w ostatnich liniach potrzebne mi sa jeszcze do debuggowania ;-) jest to ostatnia beta, ktora pokazuje. pod koniec tygodnia lub w przyszlym pokaze skonczony program ciagle bez dzwieku - i chyba tak zostanie :(

http://atari.pl/sudoku1.OBX

acha! zmieszcze sie w 2 kb :-))))))

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

34

Noo, to na minigame compo możesz napinać.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

35

powiem tak: TO WLASNIE JEST TO!!

candle: moze tak wersje beta hidos'a? ;)
pin: moze by tak twojego desktopa posmakowac? jak widzisz wiecej radochy sprawia przygladanie sie wersji beta, niz ogladanie screenow zrobionych w photoshopie ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

36

Fox napisał/a:
piotrv napisał/a:

667 bajtów - najprostszy program który zrobiłem - czekanie na wciśnięcie klawisza

Sporo zajmuje właśnie ten crt0, który m.in. pobiera linię poleceń z różnych DOSów (w tym tak archaicznych jak DOS XL). Źródło tego (w pliku .s) jest w źródłach cc65.

Ten program był bez wywoływania czegokolwiek - działał na jakimś poke / peek. Ale pewnie i tak coś niecoś z crt się tam wemsknęło.

Fox napisał/a:
piotrv napisał/a:

Wynika z tego że moja prosta funkcja zajeła jakieś 300 bajtów

A kompilowałeś z opcją -O (optymalizacja) ?

Nie wnikałem. Możliwe że nie.

I'm not so bad, once you get to know me.

37

piotrv - jesli nie stosowales -O, to zastosuj i DOPIERO WTEDY pokozuj wyniki bencharczenia...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

38

Zajrzałem - stosuje "-O". Happy now?

I'm not so bad, once you get to know me.

39 Ostatnio edytowany przez jellonek (2006-01-17 20:46:52)

:d

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

40

jellonek i piotrv: dyskutujcie może o tych "niuansach" w innym temacie.

No - chyba, że robicie muzykę do Sudoku - to chętnie posłucham... :D

I Ty zostaniesz big endianem...

41

A może ktoś podeśle muzę do XXL - zajebista gierka!!! Róló, że ktoś coś robi, a nie tylko trolluje!!!

Sikor umarł...

42

ponizej wersja skonczona, po optymalizacji ale bez czolowki.

http://atari.pl/sudoku2.OBX


i to jest najlepszy moment na zglaszanie OSTATNICH poprawek.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

43

No wiec ja uwazam, ze obsluga jest malo intuicyjna. Chodzi mi o to co robia klawisze konsoli. Do tego przydaloby sie jakos ladniej/zgrabniej zrobic informowanie gracza, ze sudoku zostalo rozwiazane lub nie. Rozwiazalem jakies proste, nacisnalem check i w sumie nie wiedzialem czy program sprawdzil czy jest dobrze czy nie. Dopiero po 10 sekundach zorientowalem sie ze zegar stoi...

44 Ostatnio edytowany przez xxl (2006-01-24 18:06:17)

zmienilem zakonczenie :-) co do klawiszy konsoli hmmm

http://atari.pl/sudoku3.OBX



---- dodane:

masakra, przekonwertowanie grafiki z fotoszkapy do g2f zabiera wiecej czasu niz samo pisanie programu :|

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

45 Ostatnio edytowany przez xxl (2006-01-25 09:35:31)

potrzebuje namiar na program graficzny 3 kolory + tlo - tryb basica 7 (prosty w obsludze). z loaderem do graficzek.

dzieki

ewentualnie czy ktoz za mnie :) moglby przekonwertowac to co podesle?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

46

masakra, przekonwertowanie grafiki z fotoszkapy do g2f

Bo trzeba umić :) Umówmy się wieczorem na GG to Ci wytłumaczę - robi się taką konwersję w 10 s ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

47

dzieki :) udalo sie jakos (musielm dorysowac 3 pionowe kreski, zeby g2f dobrze przypozadkowal kolory) teraz  analiza tego co gf2 wygenerowal i dolaczenie do programu. jak dobrze pojdzie do konca tyg. skoncze.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

48

wersja bez czolowki zajmuje 1832b z czolowka 7364b

gre ukonczylem. do sciagniecia tu http://atari.pl/sudoku.OBX

milego grania.

co nastepne? wyscigi? ;)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

49

Soko rzecz, milo sie gra. Czolowka prosta ale fajoska :) Od razu wieczor ciekawszy :cool:

50

Super!!! Chcemy więcej ;)

Sikor umarł...