1

ja w temacie :)

od dłuższego czasu strasznie wkurzaja mnie gry i programy, ktore po zaladowaniu do pamieci musza jeszcze zostac rozpakowane. Całe ładowanie trwa maz kilka sekund, a potem 05.h dekompresji, wiec mam pytanie:
Czy istnieje jakis w miare prosty sposob na rozpakowanie takich plikow i zapisanie poznej w postaci nieskompresowanej?

i przy okazji mam dodatkowe pytanko

chce zajac sie produkcja polskich wersji gierek - chodzi mi szczegolnie o angielskie i niemieckie przygodowki/rpg. Jedyny sposob jaki wymyslilem to praca z edytorem typu Watson II - i nawet cos mi sie udalo namieszacw Phantasie II, ale strasznie nie wygodna to metoda. Czy ma ktos jakies sugestie jak to zrobic w wygodniejszy sposób?

dodam, ze moja wiedza o programowaniu jest w zasadzie zadna, wiec jezeli bedzie to wymagalo  sporej wiedzy to prosilbym tez o sugestie od czego zaczac sie uczyc.

pozdrawiam

2 Ostatnio edytowany przez macgyver (2005-12-20 18:02:11)

1. Działanie Cruncherów (seria kompresorów plików binarnych) raczej z założenia miało być nieodwracalne - najprościej jest po prostu zfreezować zawartość pamięci po uruchomieniu i zrobić skok pod odpowiedni adres... albo... nacisnąć F7 w emulatorze (ja tak robię ;> )

2. Jeżeli masz coś skompresowanego (względnie zeorowanego) to edytor dyskowy niewiele Ci da - po raz kolejny pomocny może okazać się freezer jak w pierwszym przypadku... polonizowanie tekstów to bardzo indywidualna sprawa, to nie plik typu .RSC pod TOS-em, gdzie możesz przerobić wszystko specjalnie przeznaczonym do tego programem ;)

Poprawka - przerabianie nie jest indywidualną sprawą, lecz każda produkcja do "przetłumaczenia" to bardzo indywidualna sprawa (chodzi o strukturę/organizację tekstów w pamięci, składnię etc), w niektórych przypadkach wystarczą edytory dyskowe, w innych trzeba modyfikować nawet kod... temat rzeka...

Akurat tu sie mylisz Mac. Jest sporo programuw dekompresujacych, mozna znalezc na ftpach.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

4 Ostatnio edytowany przez macgyver (2005-12-20 18:05:35)

Adam Klobukowski: to znajdź depacker do crunchera, używanego do pakowania binarek :P

No offence, ale chyba jesteś trochę nie w temacie standardów na atari 8-bit :P

5

tak wlasnie myslalem, ze nie wszystko zobacze pod edytorem :(

a czy mozliy byłby taki myk, zeby po uruchomieniu danego progsa, zrzucic go do pliku?
No bo przecierz musi on byc rozpakowany przed uruchomieniem.

6

Można to zrobić za pomocą QMEG-a lub Freezera. Vide Atariki.

Jednak chyba łatwiej zajrzeć na http://atari.online.pl i zassać stamtąd nie spakowaną wersję gry.

I Ty zostaniesz big endianem...

7

Na Atari do tłumaczenia gierek korzystam z programu Quicksearch III - dość wygodny, ale trzeba uważać i pamiętać o zapisie w formacie international (nie mogę go niestety na necie nigdzie znaleźć).
Na pececie korzystam z programu WinHex:
http://www.idg.pl/ftp/pc_4391/WinHEX.11.7.SR.10.html
ps. polecam edytowanie raczej kopii programów, łatwo coś uszkodzić ;)

A, myslalem ze chodzi o ST

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

9

Kiedyś z Robbocopem (yo!) "tłumaczyliśmy" 221B Baker Street. W Watson-ie widać wsio ładnie, tylko "troszkę" jest tego. Oczywiście wymiękliśmy nie przetłumaczając nawet jednej zagadki (o znajomości języka wtedy [12-15 lat wstecz] już nie wspominając)...

Ale życzę powodzenia. :)

I Ty zostaniesz big endianem...

10

Adam Klobukowski napisał/a:

A, myslalem ze chodzi o ST

Tak w dziale "Software, Gry 8-bit" na pewno chodzi o ST. :P

KMK
? HEX$(6670358)

a kto by tam na dzial jakis patrzyl. Tu na forum so wogole jakies dzialy? _oO_ ;)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

12

na jakim forum? ;D

I Ty zostaniesz big endianem...

13

"i dlaczego nie mogę się zalogować od tygodnia" ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

14

Adam Klobukowski, Dely - tydzień urlopu za OT. Mikerowi sie tym razem upiekło, bo to król OT. :D

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

15

Miker: zaiste, ze ja tez w czasach mlodosci tlumacztlem 221B Baker Street. Moze gdzies bym to znalazl jeszcze.... Kiedys tlumaczylem tez Last Starfightera 2 chyba i cos jeszcze, ale nie pamietam. Stare dzieje.... ;)

Ps. Do takich rzeczy najlepszy jest Watson, innych sposobow nie uzywalem, bo za tamtych czasow to nikomu sie nie snilo o SIO2PC (ok, pierwsze emulcje juz byly), juz nie mowiac, ze nie posiadalem grzyba.

16

ZTCP to Cruncher ładuje blok, przenosi pod ROM, ładuje blok, przenosi i tak w kółko (część przenosząca uruchamiana via INITAT czy jak tam się to zwało). Ostatni blok zawiera decrunsher.

Modyfikujesz ostatni blok by po rozpakowaniu nie uruchamiał gierki - dodajesz kod, który zrzuci całość gdzieś. Lata temu gdy miałem 65XE + SN360 wstawiałem skok do ładowania systemu (adres 'wyczajony' BugHunterem w trakcie śledzenia E477) i po załadowaniu minimalnego dosa zrzucałem całość pamięci do pliku - tyle, że nie zależało mi na gierce a na CMC z niej ;)

17

Niech ktoś przetłumaczy sample w Kennedy's Approach. ;)

Mnie się zdażyło kiedyś rozpakować Ultrę by TQA. Nie było z tym problemu, gdyż FlashPack ma bardzo prostą procedurę depakującą jak i samą strukturę spakowanego pliku. Dla ułatwienia sobie życia i straty czasu w miejsce zapisu rozpakowanych danych do pamięci wstawiłem procedurę zapisującą te dane w pliku. Wyglądało to strasznie: kjażdy bajt opatrzony był stosownym nagłówkiem bliku binarnego. Pliczek wynikowy był przez to 5 razy dłuższy niż powinien. :D

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

18

uff!:)
długo mnie nie było...

popróbowałem kilka progsów na pc, ale jakos mi nie leza za bardzo,
wiex zostaje przy Watsonie II - chyba, że "se napsize" cós lepszego :)

A propos Phantasie i Phantasie II - gierki te zapisane sa na 4 stronach w pojedynczejj gestości.
Kombinowalm, jak je przerzucic na 2 strony w podwojnej, ale obecny tam DOS nie obsluguje jej.
Czy wie ktos moze, jaki to Dos, i na jaki ew. mozna by go podmienic?