Jak wyżej - wydawało mi się, że gdzieś czytałem (w C&A może? bo to było najczęściej czytywana przez mnie rzecz o C-64), że w C-64 przerwania NMI nie są używane.
? HEX$(6670358)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Transmisja po joy-u
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jak wyżej - wydawało mi się, że gdzieś czytałem (w C&A może? bo to było najczęściej czytywana przez mnie rzecz o C-64), że w C-64 przerwania NMI nie są używane.
W C-64 nie ma NMI, z tego co mi wiadomo.
Jak wyżej - wydawało mi się, że gdzieś czytałem (w C&A może? bo to było najczęściej czytywana przez mnie rzecz o C-64), że w C-64 przerwania NMI nie są używane.
oj draco, miedzy 'nie ma' a 'nie sa uzywane' jest roznica. poza tym jedno i drugie jest nieprawdziwe.
w c64 klawisz restore byl podpiety wprost w linie nmi. czyli przerwanie jako takie istnieje i jest uzywane.
dodatkowo nmi mogl wyzwalac cia2. po drobnej przerobce procedury przerwania nawet i cyklicznie (jak irq).
o ile mnie pamiec nie myli freezer w kartridzach finall i action replay dzialal w oparciu o nmi.
...
tak sie zastanawiam kiedy dely utnie ten watek. toz to w koncu atari-area... :-)
...
Dzięki za objaśnienie. Myślę, że po prostu źle zapamiętałem informację, której sedno było gdzie indziej - że przerwania generowane przez układ wizji to IRQ.
Że "nie ma" to był z mojej strony skrót myślowy - bo wiadomo, że nawet jeśli byłyby nieużywane kompletnie, to obiektywnie "są", bo procesor w dalszym ciągu ma stosowną nóżkę i wektor pod $FFFA.
Sc0rpi0 napisał/a:Nie wiem jak w C64, ale w Atarce to BASIC wykorzystuje tryb DCB non stop praktycznie.
Jesli chodzi o SED, to jest w Atari Basic słownie "raz".
W systemie (Atari OS) występuje tylko w pakiecie matematycznym - jak to już wspomniał drac030.Wniosek: jeśli w BASICu cokolwiek liczysz (dzielenie, konwersje int-float), to masz spore szanse na korzystanie z "DCB".
Co do SED to się może i zgadza, że jest raz w obszarze BASICA, nie sprawdzałem
nawet tego nigdy, bo w matematycznej jest :). Wystarczy popatrzeć ile tam się
wywołuje skoków pod adresy z zakresu D800-DFFF. W BASICu niestety
praktycznie wszystko jest zamieszane w BCD, żadnych konwersji nie trza,
ani nic liczyć nawet. Wystarczy choćby głupie USR wywołać co niby nie powinno
DCB w ogóle ruszać, a raczej być związane tylko z maszynowym... a jednak.
Wystarczy się przyjrzeć jak jest zwracany wynik z USR i już mamy flage D=1 :).
A teraz przerwanko w trakcie i jak ni ma na poczatku CLD to się robi w przerwanku
kiszka ;). Na szczeście w Atarce jest to CLD w systemie na początku obsługi
przerwania, bo strach pomyśleć jakby zapomnieli. Ktoś tam pisał, że nie potrzeba
przy robieniu własnych wektorów przerwan CLD. Niby i racja we własnym programie,
bo wielozadaniowości nie ma niby, ale i tak... teoretyczna sytuacja: program
który korzysta z handlera urządzenia powiedzmy Z: . Niby twój program, ale handler
może być czyjś i np. w środku korzysta z SED (wiem że mało prawdopodobne, ale możliwe)
i coś tam sobie liczy. I teraz podczas obsługi urządzenia przyłazi przerwanie i idzie
przez ten zmieniony wektor spod FFFX bez CLD - i sru. No i się przydała jednak ta
jedna instrukcja ;), a marnotrawstwo cykli i pamięci raczej nieduże ;). Po co ten
1 bajt oszczędzić, a potem cuś się bedzie paskudzić.
Czy nie było nic podobnego (transmisja Atari<>C64) w TA? Posłużyli się tymi samymi schematami wejść JOY, czy cóś...
do komunikacji z łamigą na pewno cos bylo, ale do c64 nie przypominam sobie...
benji: sprawdz w archiwum: http://tajemnice.atari.org
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Transmisja po joy-u
Wygenerowano w 0.014 sekund, wykonano 54 zapytań