takie krotkie pytanko, w ktorym Zinie byl opis formatu plików TMC ?
p.s.
moze ktos pokusi sie o spis tresci z Zinow ktore wyszly na malucha ?
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Street Fighter 2 na Atari 8-bit To wczesna wersja gry, ale już teraz wiadomo, że projekt zapowiada się bardzo ambitnie.
SwSprEd 1.0.0 Nowy edytor programowych duszków.
Atari 8-bit Rom Image File Explorer Nowa wersja przynosi szereg istotnych ulepszeń i nowych funkcji.
Atari Font Maker V1.6.16.0 Nowa wersja narzędzia do tworzenia fontów i map.
Turgen 9.4.0 Nowa wersja Turgen - popularnego narzędzia do tworzenia kaset dla komputerów Atari.
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » format pliku TMC
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
takie krotkie pytanko, w ktorym Zinie byl opis formatu plików TMC ?
p.s.
moze ktos pokusi sie o spis tresci z Zinow ktore wyszly na malucha ?
albo lepiej wypruje przy okazji stuff ze wszystkich - bo zdarza sie, że w magu jest, a luzem na necie nie bardzo. Ostatnio szukałem np. Proffesional Copy 2.1 / fox - i znalazłem wielkie zero. Dobrze, że Trub mi podesłał :)
TeBe - a że tak zapytam - coś fajnego szykuje sie do tety ?
W "Energy #2" znajdziesz pakiet z TMC ver. 1.11, o ile spakowane to ARC'em, ale chyba nie. Dokumentacja do programu jest w dwu plikach. W drugim (raczej) z nich znajduje sie opis formatu.
ok, juz mam, w plikach DOC dolaczonych do TMC111 byla odpowiednia informacja
a to efekt, relocator TMC 111 w postaci makra do MADS'a, tyle ze dziala dopiero od wersji 1.6.8 MADS'a :)
/*
TMC111 Relocator
$0000..$001C - bajty informacyjne
$001D - musi byc tu zawsze spacja ($20)
$001E - tempo, jest to wartosc o jeden mniejsza niz w CMC, MPT lub Delcie
$001F - czestotliwosc odtwarzenia na ramke
$0020..$005F - mlodsze bajty adresow instrumentow
$0060..$009F - starsze bajty adresow instrumentow (jezeli po zORowaniu daja 0, to znaczy, ze dzwiek jest pusty)
$00A0..$011F - mlodsze bajty adresow patternow
$0120..$019F - starsze bajty adresow patternow
*/
.macro tmc_relocator
.get :1 // wczytaj plik do bufora MADS'a
new_add equ :2 // nowy adres modulu TMC
old_add equ .get[2] + .get[3]<<8 // stary adres modulu TMC
length equ .get[4] + .get[5]<<8 - old_add + 1 // dlugosc pliku TMC bez naglowka DOS'u
.put[2] = .lo(new_add) // poprawiamy naglowek DOS'a
.put[3] = .hi(new_add) // tak aby zawieral informacje o nowym
.put[4] = .lo(new_add + length - 1) // adresie pliku TMC
.put[5] = .hi(new_add + length - 1)
ofs equ 6
fps equ .get[ofs+$1f] // liczba wywolana playera na ramke
?tmp = .get[ofs+$20] + .get[ofs+$60]<<8 // sprawdzamy adres pierwszego instrumentu
ift ?tmp = 0 // jesli adres = 0 tzn ze plik jest pusty
ert 'Song is empty'
eif
// instruments
.rept 64
?tmp = .get[ofs+$20+.r] + .get[ofs+$60+.r]<<8
ift ?tmp <> 0
?hlp = ?tmp - old_add + new_add
.put[ofs+$20+.r] = .lo(?hlp)
.put[ofs+$60+.r] = .hi(?hlp)
eif
.endr
// patterns
.rept 128
?tmp = .get[ofs+$00a0+.r] + .get[ofs+$0120+.r]<<8
?hlp = ?tmp - old_add + new_add
.put[ofs+$00a0+.r] = .lo(?hlp)
.put[ofs+$0120+.r] = .hi(?hlp)
.endr
// out new file
; .sav 'test.tmc',length + 6 // zapisujemy zawartosc bufora MADS'a do pliku
.endm
takie makro ulatwia zycie, nie trzeba uruchamiac TMC aby zmienic adres modulu, ktory pozniej polaczymy z naszym programem, wiecej przykladow zastosowania tego makra bedzie w nastepnej paczce z MADS'em
To i do MPT dorób, będzie "końplet"
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » format pliku TMC
Wygenerowano w 0.016 sekund, wykonano 62 zapytań