takie krotkie pytanko, w ktorym Zinie byl opis formatu plików TMC ?
p.s.
moze ktos pokusi sie o spis tresci z Zinow ktore wyszly na malucha ?
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » format pliku TMC
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
takie krotkie pytanko, w ktorym Zinie byl opis formatu plików TMC ?
p.s.
moze ktos pokusi sie o spis tresci z Zinow ktore wyszly na malucha ?
albo lepiej wypruje przy okazji stuff ze wszystkich - bo zdarza sie, że w magu jest, a luzem na necie nie bardzo. Ostatnio szukałem np. Proffesional Copy 2.1 / fox - i znalazłem wielkie zero. Dobrze, że Trub mi podesłał :)
TeBe - a że tak zapytam - coś fajnego szykuje sie do tety ?
W "Energy #2" znajdziesz pakiet z TMC ver. 1.11, o ile spakowane to ARC'em, ale chyba nie. Dokumentacja do programu jest w dwu plikach. W drugim (raczej) z nich znajduje sie opis formatu.
ok, juz mam, w plikach DOC dolaczonych do TMC111 byla odpowiednia informacja
a to efekt, relocator TMC 111 w postaci makra do MADS'a, tyle ze dziala dopiero od wersji 1.6.8 MADS'a :)
/*
TMC111 Relocator
$0000..$001C - bajty informacyjne
$001D - musi byc tu zawsze spacja ($20)
$001E - tempo, jest to wartosc o jeden mniejsza niz w CMC, MPT lub Delcie
$001F - czestotliwosc odtwarzenia na ramke
$0020..$005F - mlodsze bajty adresow instrumentow
$0060..$009F - starsze bajty adresow instrumentow (jezeli po zORowaniu daja 0, to znaczy, ze dzwiek jest pusty)
$00A0..$011F - mlodsze bajty adresow patternow
$0120..$019F - starsze bajty adresow patternow
*/
.macro tmc_relocator
.get :1 // wczytaj plik do bufora MADS'a
new_add equ :2 // nowy adres modulu TMC
old_add equ .get[2] + .get[3]<<8 // stary adres modulu TMC
length equ .get[4] + .get[5]<<8 - old_add + 1 // dlugosc pliku TMC bez naglowka DOS'u
.put[2] = .lo(new_add) // poprawiamy naglowek DOS'a
.put[3] = .hi(new_add) // tak aby zawieral informacje o nowym
.put[4] = .lo(new_add + length - 1) // adresie pliku TMC
.put[5] = .hi(new_add + length - 1)
ofs equ 6
fps equ .get[ofs+$1f] // liczba wywolana playera na ramke
?tmp = .get[ofs+$20] + .get[ofs+$60]<<8 // sprawdzamy adres pierwszego instrumentu
ift ?tmp = 0 // jesli adres = 0 tzn ze plik jest pusty
ert 'Song is empty'
eif
// instruments
.rept 64
?tmp = .get[ofs+$20+.r] + .get[ofs+$60+.r]<<8
ift ?tmp <> 0
?hlp = ?tmp - old_add + new_add
.put[ofs+$20+.r] = .lo(?hlp)
.put[ofs+$60+.r] = .hi(?hlp)
eif
.endr
// patterns
.rept 128
?tmp = .get[ofs+$00a0+.r] + .get[ofs+$0120+.r]<<8
?hlp = ?tmp - old_add + new_add
.put[ofs+$00a0+.r] = .lo(?hlp)
.put[ofs+$0120+.r] = .hi(?hlp)
.endr
// out new file
; .sav 'test.tmc',length + 6 // zapisujemy zawartosc bufora MADS'a do pliku
.endm
takie makro ulatwia zycie, nie trzeba uruchamiac TMC aby zmienic adres modulu, ktory pozniej polaczymy z naszym programem, wiecej przykladow zastosowania tego makra bedzie w nastepnej paczce z MADS'em
To i do MPT dorób, będzie "końplet"
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » format pliku TMC
Wygenerowano w 0.022 sekund, wykonano 45 zapytań