26

I co z tego, że jest wejście, jak nie ma wyjścia. W komnacie nad Die Mortal nie ma wejścia na górę, gdzie jest wyjście. JDP mapę z Bajtka 3/4 1986, to obok Die Mortal jet druga taka sama, czyli Die Mortal.

Sikor napisał/a:

A DIE MORTAL nie znaczy po prostu śmierć, czyli że tam nie należy wchodzić...? Nie znam niemieckiego, ale tak mi się wydaje...

Angielskiego też nie, bo to znaczy "giń śmiertelniku". :P Gierka jest angielska i nie ma w niej ani jednego słowa w innym języku.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

27

I co z tego, że jest wejście, jak nie ma wyjścia. W komnacie nad Die Mortal nie ma wejścia na górę, gdzie jest wyjście. JDP mapę z Bajtka 3/4 1986, to obok Die Mortal jet druga taka sama, czyli Die Mortal.

I co z tego, że na mapie jest, skoro w grze nie ma :P A ogólnie jeśli ludzie twierdzą, że zebrali wszystkie przedmioty, a grube babsko nie wpuszcza, to znaczy, że gdzieś jeszcze jakieś przedmioty do zebrania są.

KMK
? HEX$(6670358)

28

Lizard - tymnimniej, jeśli nazwa mówi "giń...", to nie należy tam wchodzić ;)

Sikor umarł...

29

drac030 napisał/a:

I co z tego, że na mapie jest, skoro w grze nie ma :P A ogólnie jeśli ludzie twierdzą, że zebrali wszystkie przedmioty, a grube babsko nie wpuszcza, to znaczy, że gdzieś jeszcze jakieś przedmioty do zebrania są.

Chyba na odwrót, na mapie nie ma, a w grze... kto wie.

A z babami wiadomo - nigdy nic nie wiadomo. Co z tego, że wpuści jak może nie dopuścić. ;)

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

30 Ostatnio edytowany przez drac030 (2005-10-16 19:27:00)

Na mapie tej na mapy.atari8.info nie ma, ale sam pisałeś, że gdzieś na jakiejś mapie z "Bajtka" ta komnata jest. W grze natomiast ewidentnie tej komnaty nie ma, bo się nie da tam wejść. Może jej nie ma wcale ("ktoś zapomniał dorysować"), albo jest błąd w grze, albo plik binarny jest uszkodzony - w każdym razie nie ma.

Raczej nie jest tak, że to miało tak działać i być tym samym co komnata "DIE MORTAL", bo w "DIE MORTAL" się o ile pamiętam nie ginie, tylko nie da się stamtąd wyjść i jest po ptokach. Ale ludzik się rusza i można po tej komnacie łazić, jak ktoś ma ochotę.

Inna możliwość jest taka, że koledzy mimo swego głębokiego przekonania jednak nie wszystko zebrali. Można byłoby spróbować zbadać - przez analizę kodu - ile trzeba mieć przedmiotów, żeby wejść do babsztyla oraz - co jest pewnie trudniejsze - co do cholery jest z tą komnatą.

PS. A z komnaty znajdującej się nad "DIE MORTAL" wyleźć się da, ludzik potrafi czasem dość wysoko skakać, więc pewnie przez pionowy korytarz ze skrajnej prawej strony trzeba wyskoczyć.

KMK
? HEX$(6670358)

31

Dałem posta na A-Age w tej sprawie. Może któryś z "tamtejszych" graczy coś wie...

I Ty zostaniesz big endianem...

32

Tak, już się pojawiają wiele wnoszące odpowiedzi :)

KMK
? HEX$(6670358)

33

drac030 napisał/a:

Ja bym chciał zobaczyć muzyka, który napisze lepszy soundtrack niż ten, który jest w atarowskiej wersji JSW :P

prawda, muza jest najlepsza w wersji na atari8bit ale grafika ...

na stronie jsw tez "zjechali" wersje atari ...

btw. trzeba zebrac 83 itemy

:-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

34 Ostatnio edytowany przez drac030 (2005-10-17 14:23:38)

Pewno masz na myśli to: "Description: Well, this is without doubt the lousiest version of JSW ever! What a piss poor attempt at programming! But one thing makes up for it (bigtime!): Rob Hubbard did the music!!! Download and have the time of your life! (just don't play the game...)" (http://jswremakes.emuunlim.com/Systems/atari.htm). Ale to jest kwestia gustu, dla mnie wersja na Spectrum jest wizualnie o wiele gorsza, na Atari przynajmniej animacja wszystkich obiektów na ekranie jest płynna.

Tu:

http://www.mdfsnet.f9.co.uk/Software/JS … BigMap.htm

jest spektrumowa mapa i widać, że:

1) obok "Entrance to Hades" (czyli "DIE MORTAL") powinna być nie jedna, ale nawet dwie komnaty.

2) w atarowskiej wersji brakuje 4 komnat znajdujących się piętro niżej niż komnata "The Kitchen" i sąsiadujące.

3) są też braki na górze, co np. jest nad komnatą "On the roof" albo nad komnatą "On top of the house"? W spektrumowej wersji tam są jeszcze pokoje. Ogólnie wersja na spektrum na 63 komnaty, a atarowska 52.

Poza tym tu: http://www.geocities.com/andrewbroad/sp … i.html#jsw są opisane błędy w wersji na Spectrum, które uniemożliwiają skończenie gry. Może wersja na Atari ma podobnie (tj. niekoniecznie te same błędy, ale ogólnie błędy).

KMK
? HEX$(6670358)

35 Ostatnio edytowany przez fr100 (2005-10-17 23:30:50)

Zgadzam się - muzyka w JSW jest na najwższym poziomie. Z tego wsystkiego wynika że JSW nie da się przejść ani na Spectrumnie ani na Atarynce - szkoda bo to naprawdę kultowa gra. Może znajdzie się ktoś kto dopisze nowe komanaty lub zmniejszy liczbę przedmiotów koniecznych do zakończenia gry (to najlepsze rozwiązanie). Fajnie by było ukończyć tą grę. Niech WIELCY pomyślą nad tym :) Mam nadzieję że ten temat nie zostanie zamknięty.

36 Ostatnio edytowany przez drac030 (2005-10-18 01:51:31)

Na razie mogę tyle powiedzieć, że komnat jest 52, żadnych dodatkowych nie ma z całą pewnością.

KMK
? HEX$(6670358)

37

Draco, a tą wersję z oficjalnej strony też sprawdzałeś. W odróżnieniu od krążącej u nas, jest całodyskowa, może więc są różnice...? Ja nie mam cierpliwości do JSW...

Sikor umarł...

38

fr100: na spectrumnie ponoc  sie da skonczyc. jeden pacjent to potwierdzil.

39

wersje na zx na 100% da sie przejsc - widzialem na wlasne porcelanowe galiki oczne. gdyby nie cholerny blad objawiajacy sie tym, ze gra sie zatnie jesli zaraz po wejsciu do komnaty zginiesz to ....

ps. koniec jsw nie jest taki jak pewnie sie spodziewacie ... maria i wyro, co to to nie ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

40 Ostatnio edytowany przez drac030 (2005-10-18 12:31:03)

Wersję na Spectrum da się skończyć po zaaplikowaniu do oryginału łatek wymienionych na wyżej wspomnianej stronie. Większość kopii, z tego co rozumiem, ma to już zaaplikowane, więc działa.

Sikor: jaką wersję z jakiej oficjalnej strony? Może podaj jakiś adres.

KMK
? HEX$(6670358)

41

Z tej strony co to do niej sam link podałeś - jest tam jako ATR. Ja wszystkie wersje jakie miałem to miałem w file-u, więc - znając takie ruchy - może gdzieś przy tym ktoś coś wyciął i tak już zostało...?

Sikor umarł...

42

Co prawda podałem linki do trzech różnych stron :) ale domyślam się, że chodzi ci o tę: http://jswremakes.emuunlim.com/Systems/atari.htm. Ten ATR zawiera plik, który wszyscy mają, oraz loader do jego załadowania - jest to taka sama "wersja całodyskowa", jak oryginał gry "Hans Kloss" :)

KMK
? HEX$(6670358)

43

Aha - patrzyłem w robocie, gdzie jestem, a ie mam tu za dużo czasu na analizy...

Sikor umarł...

44

Czy temat jest już zamknięty ? Może wiadomo coś więcej ?

45

Wiadomo tyle, że w komnacie z babą przez babę przejść się nie da, bo jest na sztywno ustawiona blokada pozycji poziomej Willy'ego tak, że on się nie może do baby nawet zbliżyć. Blokadę usunąłem i dokonałem ogólnie paru poprawek w JSW, ale ponieważ generalnie gry nadal się nie da ukończyć, więc nie ma co tej po poprawkowanej wersji upubliczniać. Nie miałem też za bardzo czasu pobawić się w próbę dodania nowej komnaty.

Panowie na AtariAge wygrzebali, że przedmiotów do zebrania jest faktycznie 73.

KMK
? HEX$(6670358)

46

na stronie podanej przez drac030 2 obrazki przy pierwszym uruchomieniu mi sie nie wczytały, zgadnijcie które ??? :-)

tymaczasowo nie mam możliwości uruchomienia gry na atari, ale mam kasetę z JSW którą wczytywałem w systemie microloader (przy użyciu kartridża Turbo Blizzard J.Pelca)
moge zgrać nagranie na kompa, następnie użyć programu wav2cas ale chyba nie podziała to tak poprostu
jeśli ktoś wie jak można to uruchomić na PC (lub czy ta metoda jest skuteczna to dajcie znać
ostatecznie jak znajde program który przerobi mi mp3/wav to wypróbuje wav2cas

47

Jaka strona? Co chcesz zgrywać? Po co? O co chodzi?

KMK
? HEX$(6670358)

48 Ostatnio edytowany przez Soul Reaver (2005-11-10 23:34:44)

w msg z dnia 2005-10-17 13:20:42 podałeś link
http://www.mdfsnet.f9.co.uk/Software/JS … BigMap.htm
gdy mi sięsajt otworzył w IE, to screeny z 2 roomów mi sie nie wczytały - te na prawo od wejścia do hadesu.

co chce zgrywać?
jak już mówiłem tymczasem nie mogę sprawdzić jak wygląda gra na prawdziwym atari, ale mam kasete z tą grą i może dałoby się to jakoś przerobić do postaci w jakiej uruchomi to emulator
pytanie powinno mieć ciąg dalszy - chciałbym wiedzieć czy jest możliwość uruchomienia gier wczytywanych na atari przy użyciu turbo blizzarda pelca bo chciałbym sobie i tak zgrać na pc takie gry jak np. ROBBO 8 którego nigdzie do tej pory nie znalazłem

49 Ostatnio edytowany przez fr100 (2005-11-11 23:12:11)

Mam trudne pytanie. Czy jest ktos w stanie stworzyc (dorysowac) te brakujace komnaty ??? Bardzo mi na tym zalezy  :)

50 Ostatnio edytowany przez drac030 (2005-11-12 15:34:40)

Powiem tak: jest to możliwe, tak na razie wydaje mi się, że ilość komnat można bezpiecznie zwiększyć do 63. Co prawda tabela ze wskaźnikami do opisu komnat miała tylko 52 miejsca na wpisy - i stąd wiemy, że komnat jest w atarowskiej wersji 52 - ale udało mi się ją powiększyć przez usunięcie jednej procedury i przeniesienie kawałka kodu zza tamtej tablicy na miejsce tej niepotrzebnej procedury ... ok, nie przedłużając, to jest bardziej kwestia wolnego czasu i mniejszej ilości bardziej pilnych zajęć, niż rzeczywistej trudności. Oprócz tabel gra pozostawia jeszcze około 4k wolnego miejsca w pamięci, więc może dałoby się coś uwalczyć. Nie wiem tylko, czy dałoby się równie łatwo powiększych liczbę przedmiotów do zebrania.

KMK
? HEX$(6670358)