1

AGC - czyli Atascii Game Conversion compo #1. Tematem tego konkursu jest napisanie konwersji gry, która by była wyświetlana tylko i wyłącznie przy użyciu znaków Atascii. Tym razem na tapetę bierzemy grę "Frogger".
Regulamin:
1. Gra MUSI chodzić na real Atari 64KB RAM;
2. Cały wygląd graficzny musi być wyświetlany w trybie tekstowym (tryb "0" Basica, tryb "2" Antica);
3. Wszystkie prace trafiają mailem do mnie (sikor_soft@poczta.fm), z tematem maila: AGC#1;
4. Termin przysyłania prac: niedziela, 25.09.2005, 24:00. Prace zostaną umieszczone w sieci, a ankieta dla głosujących zostanie wystawiona na atariarea;
5. Czas głosowania: 3 dni;
6. Nagroda: czteropak piwa do odbioru na party na którym będę lub na sztabie warszawskim
7. Nie rozpatruję odwołań od regulaminu.

Powodzenia!!!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

AGC - Atascii Game Conversion compo #1. Themat of this compo are writing game conversion, wchich will be displayed only as Atascii character mode. This time we take "Frogger" game for conversion.
Rules:
1. Game MUST go on real Atari with 64KB of Ram memory;
2. All graphics must be displayed as text mode (Basic mode "0", Antic mode "2");
3. All progs go to me (sikor_soft@poczta.fm) with tittle: AGC#1;
4. Deadline: sunday, 2005.09.25, at 24:00. All entries I put on website, ankets will be hostet at atariarea.krap.pl;
5. Time for vote: 3 days;
6. Winner take 4-pack of polish beer at Quast 2006 copy party or other parties where I'll be or at Warsaw "Sztab Kryzysowy" party;
7. This rules points are definitely for this edition.

Good Luck!!!

Sikor umarł...

2

Podpowiem, ze Frogger w wersji ATASCII istnieje na ZX81. Nie odpalalem ale sluze kaseta.
A tu macie screena: http://www.microhobby.com/zx81/games/game3.htm

3

Może jakieś info czy można mieć zmienić zestaw znaków?
Nie, żebym miał szalony plan startować, ale brakuje mi tego info.

: 404. Stopka not found

4

Sikor napisał/a:

AGC - czyli Atascii Game Conversion compo #1.

Wydaje mi się, że wszystko jasne - ATASCII. Ale jak ktoś użyje niestandardowego zestawu - to nie będę zbyt oponował...

Sikor umarł...

5 Ostatnio edytowany przez Lizard (2005-09-20 19:46:24)

Jak ktoś użyje niestandardowego (własnego) zestawu, to ma GR.8, a jak jeszcze dopiścisz zmianę zestawu w "połowie" ekranu, to już w ogóle będzie full wypas. Dodać jeszcze tylko duszki, przerwania i mamy kolorową ósemkę. Czy o to Ci chodziło? Może lepiej pozostać przy zwykłym GR.0. Wtedy koderzy będą mieli szansę wykazania się zmysłem artystycznym w postaci ATASCII Art. ;)

No ale, to Ty ustalasz regulamin pod przyszłego zwycięzcę. ;)

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

6

Lizard: wszak Atascii mówi samo za siebie. Znaki w standardzie Atari Ascii, jak ktoś użyje kursywy - nie zmienia to charaktteru znaków... poza tym - czekam na jakiekolwiek prace póki co, może Ty coś skrobniesz w międzyczasie? To i tak wiecej czasu niż w 24h compo ;)

Sikor umarł...

7

obserwuje kontesty na aarea i jakos nie moge sie dolaczyc :( wymowek mozna znalezc mase, przytocze kilka:

1. czas - wiem, ze sa tu macherzy, ktorzy trzasna grafike, muzyke kod na dowolny temat druga reka jedzac obiad. ilu ich jest? 5? 10? a co z reszta? napewno potrzebuja czasu, nie kazdy moze zarwac 2 nocki z rzedu.

2. temat - akurat ten jest niezly (gierka w atasci) a nie mozna najpierw wstepnie zapodac 4-5 propozycji konwersji i sposrod nich wybrac 1?

3. kto startuje - to jest wazne! wiedzac, ze staruje powiedzmy 5 kolesi mamy jakas motywacje dodatkowa.

4. z czego nie wolno korzystac. w powyzszym temacie np nie wiadomo czy mozna uzywac dli, playerow (do podkolorwania), interlance zeby zrobic np antica2 w 9 kolorach, hscroll, programowe sprajty? zaraz ktos wykombinuje zeby zrobic zabe znakowa ale poruszajaca sie po 1px itd.

5. z nogrod mozna spokojnie zrezygnowac :-)

moze kiedys uda mi sie wziac udzial w konkursie na malym atari.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

IMO Sikor jest niekonsekwentny ;) Jak jest napisane ATASCII to wiadomo, że nie można redefiniować zestawu znaków. Jeśli można to, jak zauważył Jaszczur, mamy GR. 8, a nie ATASCII :)

O tym, że zabronione są przerwania i duchy nie ma nigdzie napisane, więc uważam, że są dozwolone :) Sikor, na przyszłość dopracuj REGULAMINA żeby nie było takich niejasności ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

9 Ostatnio edytowany przez Sikor (2005-09-21 08:04:16)

O.K., Dely - jak przyjdą jakieś prace na tą edycję - dopracuję regulamin na kolejną.  Co do kursywy czy pogrubienia - patrzeć wcześniejszą wypowiedź - można je uzyskać bez redefinicji znaków (np. "Tłuste Litery" z "TA") ;)
Co do przesuwu o 1 px - jak najbardziej tak, jak komuś się będzie chciało - czemu nie?
Co do PM - rzeczywiście, tu dałem ciała w regulaminie, mea culpa (czy jakoś tak to się pisało - jakby co, draco poprawi ;) ), jednak wydawało mi się, że samo sformuowanie "ATASCII" jest wystarczające.
Nic to, zobaczymy, czy do niedzieli coś dotrze...
Co do innych gierek ==> jak nazwa wskazuje:"AGC compo #1", czyli - jak coś przyjdzie, to będą i inne edycje (jak mi się będzie chciało organizować) ;)

Sikor umarł...

10

jak bedzie mozliwosc tworzenia gracza atascii z przesuwem 1px to kto zabroni stworzyc playfield z przesuwem 1px a dalej dowolnej grafiki stworzonej ze zlorzenia elementow z generatora znakow i poprzesuwanych o 1, 2, 4 px? zaczyna sie kombinowanie - to juz lepiej zezwolic na przedefiniowanie np 4 dowolnych znakow (ktos chce zrobic delikatny przesow gracza - bedzie mial, ktos inny wzbogacic grafike - tez wystarczy). zezwolic na 2 kolory na ekranie, zero playerow sprzetowych, zadnych zmian zestawow w ramce.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

Zalecam punkt 7-my bieżącego regulaminu. Jak coś przyjdzie - będę się martwił o poprawki, na razie jest 0 (słownie: zero) prac... Poza tym - nie zmieniam regulaminu podczas trwania kompo - jest to niezgodne z moimi zasadami i nieuczciwe w stosunku do ewentualnych uczestników.
O.K. => ten jest niedopracowany, ale trudno, jest, jaki jest, więc w tej edycji już się go nie da zmienić... ;(

Sikor umarł...

12

Na dzień dzisiejszy - brak prac :-(. Konkurs przedłużam do środy, 28 września. Jest to termin ostateczny nadsyłania prac do tego konkursu.

Sikor umarł...

13

Oficjalne wyniki:
Ilość prac: 0, nagrodę wypija Sikor ;(

Sikor umarł...

14

Jeżeli szukasz kolejnego pomysłu na szybkie compo to polecam coś takiego: erotyczne puzzle w trybie gr. 3 basica :P

15

Macgywer - widzę, że będziesz pozował ;)

Sikor umarł...

16

Mogę Ci podesłać moje zdjęcie... z prześwietlenia klatki piersiowej ;)

17

Hmm, ale takiej gruźlicy to nikt mio potem nie ułoży ;)

Sikor umarł...