26

A mam pytanie czy dało by się zrobić obsługe jakiegoś trubo (Turbo blizzard, turbo 2000) bo pod turbo blizzard magnetofon niedziała bo tam jest jako T: a nie C:

27

Na mój gust, to pytania odnośnie działania samego emulowanego atari "jako takiego" należało by kierować do gości z atari800. Oni na pewno znają wnętrze swego emulatora lepiej ode mnie.

Z innych zauważonych błędów/usprawnień:
-nie dokońca prawidłowa obsługa rejestrowania rozszerzeń plików
-screenshot przy pause zgrywa również napis
-przerobienie konfiguracji emulatora z rejestru do plików .ini
-akceptowanie rozszerzeń nazw tosec.org
-nowe tryby graficzne
-wsadzenie głównej pętli emulacji do osobnego wątku

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

28

Właśnie dziś odpaliłem sobie kilka rzeczy na samplach /na emulowanym pokeyu/ - np. chodzi mi o BRULL.com; wynalazek, który wystawiliśmy na SV... powiem jedno. Na Atari800win - zgroza; emul ustawiony na 44100, update 1, quality 1, stereo - komp Ath 1.7 XP - coby wyeliminować niedomagania grzyba. Efekt? - sample odtworzone z newłaściwą frq i bonusowo w tle kosmiczne syfy z marsa :) - podobnie zauważyłem wali się część modułów TMC - Jaskier ??  :idea:  :) - podeśle Ci moduły i podam walące się instrumenty - będzie łatwiej.

- ogólnie reasumując - emulację pokeya  zaimplementowaną w Atari800 win można określić jako - "padaczka" :D:D (reszta działa dośc fajnie; żeby nie było :D:D )

Kontakt: pin@usdk.pl

29

To lepiej przestaw na Quality=2 lub więcej. Quality=1 przełącza na starą, prockooszczędną, no i paskudną emulację POKEYa. A w ogóle to zajrzyj do helpa :lol:

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

30

Jak coś nie działa, to i owszem, proszę podesłać. Sprawdzę, ocenię i może coś zrobię.  Tyle, że może to trochę zająć czasu, bo jak niedawno przeliczyłem, emulator ma 88000 linii kodu. Zanim się zorientuję co i jak, to trochę zejdzie.

P.S. Wkrótce kolejna beta.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

31

Huraa, jest piąta beta! Zapis i odczyt wreszcie działa. Za to popsuło się coś innego - kontrolki "Saturation" i "Color shift" w View->Palette nic nie robią :(

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

32

Spoko, w następnej wersji je usunę, przestaną cię intrygować 8)

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

33

Jaskier - wrzucil bys covox'a do emula ?? - powinno to byc banalnie proste;- bo to jedno z bardziej idiotycznych usprawnien Atarki.

Kontakt: pin@usdk.pl

34

Jeśli mogę zgłosić zapotrzebowanie do wersji miltiplaformowej emulatora to chciałbym, żeby był koniecznie na Pocket PC. Niestety ostatnia wersja na PPC jest dość stara bo 1.3.0 i ma sporo starych znanych błędów, a ze względu na wzrost popularności tych urządzeń niedługo każdy Atarowiec będzie mógł mieć emulatorek w kieszeni ;-)

35

pewnie Jaskier odpowie krotko - brak testerow na ta platforme...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

36

Ja bym mimo wszystko był zwolennikiem supportu 65816 i liniowego RAM-u niż Covoxa. Oczywiście fakt istnienia emulacji Covoxa napewno nie będzie mi przeszkadzał, jednak 65816 to według mnie kolejny krok w ewolucji małego Atari, krok, który umożliwi dalszy rozwój naszego ukochanego sprzętu.

37

Zgadza się, ale stopień trudności zaimplemantowania '816 a covoxa - więc prędzej tego drugiego się doczekamy.

Alex: masz na myśli emula z tej strony: http://pocketatari.retrogames.com/? Wg słów autora nie mamy co liczyć na wznowienie prac (przynajmniej w sensownym horyzoncie czasowym): "I don't know when and if I get to that port again."

38

Wyszła szósta beta, znów będę się czepiał :P

1. BREAK z powrotem działa... no, nie do końca. Przy wciśnięciu 2 razy, emulator wychwytuje tylko pierwsze z nich. (Ściślej rzecz biorąc, ten błąd NIE występuje wyłącznie w przypadku, gdy między kolejnymi wciśnięciami BREAK naciśnie się jakiś klawisz emulowanej klawiatury).
2. Klawisze F2, F3, F4 oprócz emulacji klawiszy konsoli wysyłają do rejestru KBCODE wartości odpowiednio 225, 226 i 227.
3. Opcje w View>Palette też działają "nie do końca". Po zmianie dowolnej opcji spośród Black level/White level/Saturation/Color shift paleta nie zmienia barw. Dopiero po drugiej zmianie tych opcji paleta zmienia kolor, ale robi to według wartości ustalonych za PIERWSZYM razem. Tak jakby te 4 wartości były buforowane i wskakiwały na swoje miejsca z opóźnieniem.
3b. Powyższe dotyczy tylko trybów okienkowych, w pełnoekranowych zmiana kolorów nie działa w ogóle.
4. Dotyczy trybów pełnoekranowych w rozdzielczości 512x384 i mniejszych, z włączonym "Use flipping surfaces for full screen modes": mimo że przy tym ustawieniu menusy są niewidoczne, to jednak gdy klikam w miejscu, gdzie powinny być, pojawiają się. Tak przynajmniej powinno być; począwszy beta4 menusy pojawiają się "nie całe" lub w ogóle. Normalnie zwaliłbym to na wadliwe stery grafiki do spóły z DirectX-em, ale widzę, że w wersji 3.1 błąd nie występuje.
5. Aplikacja się wiesza przy wyłączaniu opcji Threaded emulation. Rozumiem że to objaw wysokiej eksperymentalności ;)
6. Kursor myszy się zacina. Hmm. A nie, to po prostu mysz mi się zabrudziła :D

Nie żeby mi się w ogóle nic nie podobało, naprawdę doceniam robotę związaną z aktualizacją kernela i tak dalej :) Przy okazji: nie wiecie może, skąd mógłbym pobrać wersję 4.0beta3?

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

39

UPDATE: Siódma beta, wszystkie błędy poza nr 4 poprawione, dzięks :)

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

40

Starałem się :)

A co do punktu 4, to niestety nie mam dobrych wieści. Nie rozumiem ani linijki z kodu dotyczącego obsługi Direct X. Dlatego nie grzebię w tym dziale i odmawiam brania odpowiedzialności za to co się tam dzieje.
Polecam pracę okienkową w trybie GDI :)

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

41

O k**** LOL!!! Ale tlumaczenie! :D:D:D:D:D

Analmux: this translation is wonderful -> ROTFLMAO. For future: do not use such tools. Better leave your post in english only.

42

analmux napisał/a:

poke 53768,96
poke 53761,175:poke 53765,175
poke 53760,50:poke 53761,51

If i'm correct (correct me if i'm wrong)

The last instruction should be I think
poke 53764,51

Anyway I don't hear anythink in emulator doesn't matter using old or new pokey emulation.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

43

Wersja 4.0 FINAL, znowu błędy:
1. Emul wiesza się po wybraniu File/Attach tape (także Alt+T) i wybraniu obrazu CAS. Przy ładowaniu CAS-a przez  Atari/Tape recorder... działa dobrze.
2. Palety znowu źle :( Po uruchomieniu emulatora opja View/Pallette.../Apply adjustment, nawet gdy włączona,  nie jest brana pod uwagę. Trzeba wejść w View/Palette... i wcisnąć OK żeby opcja miała efekt. W przypadku trybu fullscreen nie wystarczy wcisnąć OK, trzeba wcześniej zmienić któreś z ustawień w okienku.

Pozdrówki

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari