Draco - nie wiem, co Epij tam namieszał :):) - ponoć prace mają się ku końcowi; więc zobaczy się co i jak.
Co do desktopu tak przy okazji:
Dely - patrz to co napisał Draco :) - główna część desktopu ma 35kB, doczytuje 4kB ikon, doczytuje systemowe nazwy ikon, doczytuje konfiguracje programu, doczytuje konfiguracje pulpitów (!) -
* pulpitów do max około 20 sztuk - każdy zapisany w pliku *.dsk
* każdy z desktopów - full konfigurowalny; dowolne położenie ikon, każdy ze skrótów prowadzi do programu zapisanego na HDD w zakresie D1:-D9:
* dla każdego programu uruchamianego tą metodą ustalany jest roboczy katalog - więc KAŻDY uruchomiony program pracuje na swoim podkatalogu - i poprzez odwołanie się do niego przez D: wsjo jest ok. :)
* menu podręczne, czy windowe menu - zawiera konfigi, oraz mnt, fdisk, ice-t, oraz exit to sdx
* wsparcie dla ARCCLOCK - w prawym dolnym rogu zawsze aktualny czas.
* wsparcie dla: amigamouse, atariSTmouse (w trybie jednoprzyciskowym), oraz Atari Trak-BALL - 2 klawiszowe. Opcja emulacji myszy (trakballa) dwuprzyciskowej. Obsługa Joya z przyczyn oczywistych niestety nie zostanie nigdy zaimplementowana.
* Program uruchamia normalne pliki wykonywalne, uruchamia też programu specjalnie napisane pod desktop.
* całość pracuje w trybie "gr8" - text wyświetlany w trybie 80 col.,
* całość napisana w TURBO-BASICU :), oczywiście w raz z małym wsparciem ze strony *.obj :D:D - jednakże sposobem działania nie powoduje torsji, nerwicy, wrzodów żołądka itd - tak jak ma to miejsce w przypadku innych tego typu wynalazkach - atos, diamond GOS, boss xe...
itd.
* wymaga dodatkowo ramdysku - rekomendowany ramd816 - czyli pod 65c816, na 6502 też będize działać. Ster automatycznie rozpoznaje wersje procka :)
* program jest Grzybsono-odporny- :) - tzn. jest w postaci skompilowanej
czego nie ma na dzień dzisiejszy:
* pełnego konfiguratora programu
* trzeba poprawić proce do uruchamiania binarek
* instalatora - który niestety być musi. desktop musi sam skonfigurować Sparte, rozpakować drzewo podkatalogów, przemontować partycje, rozpoznać wersje SDX i w zależności od tego zgrać odpowiednie stery . ... .hehehehe - i na koniec restart i winda działa :)
....szkoda, że dopał Pasia dopiero się kończy robić - bo na tym będzie się dopiero działo. Choć, nawet na dzień dzisiejszy załadowanie okienek z prędkością 50kB/sec, - nie sprawia raczej problemów czasowych. Na "zwykłym" Atari znacznie szybciej jednak program działa na KMK z kartami CF - ok. 3x szybszy czas dostępu do danych - przy operacjach typu random sect. :)
niebawem będzie jakieś info na atari8, a reszta pójdzie do fabryki.
Kontakt: pin@usdk.pl