1

Jak widzę niestety projekt Softsynth 2 chyba umarł zaraz po tym jak była szansa czegoś stworzenia.
Sam dysponuję napisanym playerem do Sidów , oraz 4 kanałową odtwarzarkę do modułów z Amigowskiego FutureComposera1.4 - fc14. Ostatnio wzięło mnie na napisanie odtwarzarki do Pumatrackera - tylko dlatego że bardzo lubię mody z gry Toki a właśnie pod nim są napisane.
Skoro powstały/powstaną jakieś procki do odtwarzania muzy więc może jakiś edytorek mógłby powstać.
Ale żebym miał jakąkolwiek mobilizację to potrzebuję jakichkolwiek uwag, sugestii i oczywiście zainteresowania muzyków, którzy coś pod czymś takim mogliby stworzyć.

Istnieją , z tego co mi się wydaje 3 opcje playerów:

1 - typowy Sid , tyle że własna procedura odtwarzająca tracki,instrumenty i efxy - tutaj sądzę że udałobysię dołożenie prostego filtru LPF na jednym z kanałów , bądź filtru HPF (jeszcze w fazie kodu na kartce - nie sprawdzony) - ogólnie 3 kanały , 1 z filtrem.Jest możliwość dodania obsługi innych fal niż Sidowe - prostokąt,trójkąt  i piła. (np sinus, inne tam mutacje)
Głośność - ADSR, modulacja PWM itp.


2 - coś na wzór Futurecomposera z Amigi - 4 kanały na zapętlonych falach , o okresie 2^n , max 256 bajtowych. Tutaj raczej brak obsługi szumu (choć chyba była by taka możliwość).
Tutaj jest możliwość oczywiście PWM - ale na zasadzie edycji instrumentu:
W fc14 instrument składa się z tablicy gdzie podaję się pewne cechy - która fala, jaka nuta,ile czasu i tego typu tabelka obrazuje instrument. PWM uzyskuje się przełączając co ramkę kilka fal prostokątnych o różnym stosunku Lo/Hi. Edycja głośności jak w przypadku Atari - edytor obwiedni przedstawiającej kolejne wartości głośności.
Oczywiście można inaczej jak w Pumatrackerze - tam jest głośnośc coś ala ADSR - podaje się głośność początkową , końcową i czas przejścia. Co do fal - edytor pozwala podobnie - przełącza fale : numer fali pocz, numer fali końcowej , co ile ramek ma przełączać.

3 - jak dobrze by poszło to 3 kanały softsynth + 1 sample.

Teraz czekam na wypowiedzi muzyków , bądź innych osób zainteresowanych projektem.

2

najbardziej rozsądnie - przynajmniej tak mi się wydaje - brzmią punkty 1 i 3. Pytanie; czy w przypadku nr. 3 istnieje możliwość uzyskania 4 kanałów stereo ?? na zasadzie "ręcznego" wskazania, gdzie dokładnie dany kanał w panoramie ma się znaleść ? bo nie wiem, jakie dokładnie są założenia i na ile będzie to obciążać CPU. A podejżewam, że dość ostro. :)

Kontakt: pin@usdk.pl

3 Ostatnio edytowany przez xray (2005-08-19 11:38:00)

Osobiście szumiące szumofony niebardzo do mnie przemawiają. Obawiam, się (ale mogę się mylić), że masa pracy przy tworzeniu programu bedzię się miała odwrotnie proporcjonalnie do ludzi jego użytkujących.
Sid player na atarke jest fajnym zjawiskiem, ciekawostką, którą można się pochwalić natomiast i tak wolę słuchać sidów na jakim innym sprzęcie. Nie mówiąc już o tworzeniu sidowej  muzyki.

Ja marzę (troche z innej beczki) o trackerze który udostępni wreszcie nowe możliwości generowania dzwieków przez pokeya (nowe aczkolwiek stare) 

Dlaczego nikt w programach cmc, mpt czy tmc nie dał możliwości wygenerowania takiego fajnego metalicznego instrumentu jak Husak zrobił w muzyce z "Tanks" ??  (przepraszam mozliwosc jest ale pojedynczych dzwieków i to fałszujących...)
Założę się, że jest jeszcze całe mnóstwo innych ciekawych brzmień które możnaby było uzyskać - niestety nie na wyżej wymienionych trackerach.
Od lat niewykorzystujemy możliwości brzmieniowych pokeya ograniczając się tylko do ww. softu.

Nie chciałbym żeby to zabrzmialo jak pretensja bo chwała autorom tych trackerów za to że dali mi (nam) tak wiele
Jednak gdzies w glebi pozostaje niedosyt, ze wykożystuję tylko część możłiwości pokeya.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

4 Ostatnio edytowany przez swiety (2005-08-19 14:41:31)

Xray: rzeczowa odpowiedź - rozumiem Twoją opinię i po części się zgadzam , jeśli chcesz to mogę Ci podesłać Synthtrackera - troszkę nowszą wersję , na początek do zabawy , niestety ale posiada kilka rzeczy których nie ma w innych programach. Niestety nie obsługuje 8chn(stereo) , na razie gra tylko raz na ramkę ale ma niski prostokąt ala Sid2pokey, oraz kilka mutacji na filtrach.

Acha - muszę posłuchać Sapa i zdeassemblować playera , jak ma standardową tablicę to będzie takowa i w synthtrackerze !

No i wszystko wiem ale mam problem bo tablice husaka i te z CMC,RMT itp  nie są dokładnie takie same więc może być różnie ze strojeniem , dźwięk Husak uzyskuje ustawiając zniekształcenie na $20 i puszczając generator na 1.79 Mhz - tak że dźwięk jest metaliczny ale bardzo wysoki i daje to taki efekt. Dziś to implementuję w Synthtrackerze - no to będzie miał chyba już 8 czy 9 tablicę częstotliwości ! Acha - Husak tam ma własna tablicę basu 1 kanałowego! (ale się narobiło :) )

Pin - przemyślę Twoje uwagi

5

Xray: no, akurat muzę z "Tanks" dałoby się na MPTku uzyskać (albo przynajmniej jej duże przybliżenie -> tablica $30 jest właśnie dedykowana tym metalicznym dźwiękom, tylko trzeba sie wytransponować - nie pamiętam już o ile i w którą stronę, ale da się).

Święty: tracker jest super, ale zrzucę go chyba na real atarkę, bo mam jakoś awersję do dłubania pod emulcem (zwłaszcza, że mam jeszcze 4.0b4 - ale to akurat niewiele zmienia). Aha - i fajnie, że komendy ma tak jak w tym amigowskim (większość), no i ten bass a'la HARD - po prostu róló. Niech się tylko obrobię z robotą to coś podeślę. :)

A co do punktów to myślę, że wszystkie mają sens, ponieważ każdy powinien coś dla siebie znaleźć.

I Ty zostaniesz big endianem...

6

ja sie pytam gdzie jest SECOND REALITY TUNE ? :)

All I hear is the sound of me falling on the ground

7

Miker: albo nie wiesz co mówisz albo coś z twoim słuchem nie tak. na mpt uzyskasz conajwyzej kilka dobrych dzwieków reszta falszuje totalnie.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

8

Na szczęście można tam sobie wyedytować tablicę częstostliwości (w sumie z raz to robiłem bo mi w basie $10 zabrakło najniższej nuty, or samfink). A co do mojego słuchu - no cóż, Beethoven'em raczej już nie będę... :lol:

I Ty zostaniesz big endianem...

9 Ostatnio edytowany przez swiety (2005-08-20 08:05:01)

Najnowsza wersja synthtrackera pozwala na uzycie 2 kanałów 1.79 Mhz na kanale 3 i 4 - dokładnie przerobiłem tablice na te z Tanks (zarówno częstotliwość główna jak i 1.79). Ograniczenie jest takie że w przypadku dzwieków dwukanałowych typ $2x - czyli sid bass i 2 kanalowy bas $c nie ma możliwości uzyskania drugiego dźwięku na kanale 3. Oczywiście na 4 jak najbardziej. Wynika to z ograniczeń pokeya - do "sid basu" używam 2 kanałów połączonych na 1.79 więc pozostaje automatycznie tylko 1.

Kilka rzeczy poprawiłem i dodałem więc nie ma problemu - myślę że w przypadku projektu softsynth trzeba by było się zastanowić nad możliwością połączenia jakoś punktów 1+2 bądź dać możliwość wyboru playerka - trochę skomplikowane ale do zrobienia.

PS. Synthtracker ma coś takiego jak SHIFT+CTRL+strzalki gora/dół do przechodzenia po pozycjach w songu - również podczas odtwarzania muzy !

Wersję pre alpha wyślę zainteresowanym osobom może dzisiaj - x-ray czy chcesz otrzymać proga ?

Acha - tak się zastanawiałem co byłoby lepsze - patterny jak w CMC,MPT,Tmc czy jak w amigowym protrackerze ?

10 Ostatnio edytowany przez xray (2005-08-20 09:14:57)

1. Tak poproszę programik :) -   xray(AT)scene.pl
2. patterny chyba lepsze jak w cmc, mpt, tmc  - wygodniejsze (przyzwyczajenia) no i chyba oszczedniejsze.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

11 Ostatnio edytowany przez tatqoo (2005-08-20 10:14:58)

swiety napisał/a:

Acha - tak się zastanawiałem co byłoby lepsze - patterny jak w CMC,MPT,Tmc czy jak w amigowym protrackerze ?

a jak wyglądają patterny w protrackerze ? osobiście zdecydowanie wole widzieć na raz 4 kanały, które edytuję niż tylko jeden tak jak to jest w CMC, TMC, i MPT ...

edit: oczywiscie chodzi mi tu raczej o wizualizacje niz sam zapis patternow, jesli widze i edytuje 4 kolumnye na raz , to kazda kolumna jest oddzielnym patternem, a nie 4 kolumny to jeden pattern.

All I hear is the sound of me falling on the ground

12

No to jesli mozna - ja rowniez pisze sie na proga - bewu(at)atari.pl

13

Jeśli wszyscy wolą tak jak w innych progach to muszę sporo pozmieniać ale w końcu to nie dla siebie piszę proga :)
Więc może w następnej wersji będzie wszystko już inaczej.

14

chodzi o to. że [iszesz tracka z basem, lub akordami raz, a poteem tylko używasz (wiem że można kopiować, ale to nie to samo)

All I hear is the sound of me falling on the ground

15

Swiety: zawsze mozesz napisac dwie wersje z przelaczaniem w opcjach progsa ;)

16

A ja pozwolę sobie podejść do niniejszego programu od strony czysto gałkologicznej. A więc tak:
- dobrze by było, żeby przechodzenie między okienkami (song/pattern/instr./...) zrzucić na klawisz TAB, tak jak ma to miejscie w kilku innych trackerach (CMC, MPT, TMC, DLT, nie wiem co jeszcze...)
- w patternie możnaby wywalić przełączanie view/edit i zostawić pattern tylko w trybie edit - natomiast użycie spacji umożliwiłoby robienie odstępów i "dziur" w zapisie nutowym.
- "dzisiejszej" wersji co prawda nie poprawiałem, ale w poprzednie zauważyłem, że nie było dźwięku podczas wpisywania nut do patternu (albo ja może coś sknociłem) jeśli go nadal nie ma, to dobrze by było, żeby jednak był - i to zgodny z ustawieniami w oknie instrumentu

......................................

Tyle na razie, bo się dosłownie bawiłem programikiem przez parę minut - jednak jestem pod wrażeniem i żałuję, że nie powstał tak z 10 lat temu, ale i tak super, że w ogóle powstał. :)

I Ty zostaniesz big endianem...

17

swiety: rozmawialismy o tym jakis czas temu (fc vs. neo) poczekaj az zdam maturke ;)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

18

jesli mozna, poprosze o programik solo(at)icomp.pl z gory thx swiety, z checia dorzuce swoje 3 grosze na forum.

19

swiety:podeslij jak mozesz, maila znasz, telefon tez, a i spotkac by sie w koncu wypadalo...

20

Mam juz wersje 0.80 - kolejne uwagi będą uwzględnione w następnej wersji - myślałem o klawiaturze czysto konfigurowalnej - tzn mapa klawiatury - wchodzi się w menu i ustawia co czym przełączać - może to rozwiązałoby problem z gałkologią. Jest przy tym wiele roboty ale wszyscy będą zadowoleni.
Co do patternów to zrobię tradycyjnie - pattern jako ścieżka , w songu podaje się indywidualnie numery patternów oraz transpozycje w półtonach. To spowoduje że szybciej będzie się pisać muzę. Myślę że dobrym rozwiązaniem byłoby w takim przypadku lock note dla instrumentów perkusyjnych - to spowoduje że perkusja nie będzie poddawana żadnej transpozycji a dźwięk będzie uniezależniony od wyskokści w patternie. (Wzór z FC1.4 z Amigi).
Będzie można napisać pattern z Arpergio lub basem i tylko wpisywać w songu jego transpozycję.
To skróci czas i wielkość pliku z muzą.
W tej chwili muszę jednak wszystko pozmieniać - od edytora songu, wyświetlanie patternów po procedurkę playerka!
Foster: przecież miałeś wpaść do mnie ale jakoś nie mogę się Ciebie doczekać :)

21 Ostatnio edytowany przez xray (2005-08-23 08:43:59)

hmm pobawilem sie troche i...
1. dobrze by bylo jakbym sluszal nutę którą stawiam.
2. Przydałby sie jakis klik klawiatury.
3. kursor moglby sie troche szybciej przemieszczac zwlaszcza w oknie instrument rusza sie strasznie mozolnie.
4. znowóż w edycji patternu przydalby sie jakis delay klawiaturki bo wciskam klawisz a pojawiaja mi sie 2-3 nutki od razu.
5. meczące jest troche przechodzenie miedzy okienkami ctrl+klawisz (i,t,s) - wolalbym przemieszczac sie miedzy okienkami TABem
6. podobnie z puszczaniem muzy - wygodniejszy jest po prostu - enter
7. w edycji patternu przydaloby sie zeby spacją mozna bylo skasowac pojedyncza nute, a insert tudziez shift insert moglby robic troche miejsca miedzy nutami  a shift del moglby to miejsce kasowac.
8. kopiowanie zrobilbym raczej ctrl +c ctrl + v
9. dobraby byla tez mozliwosc zaznaczenia i skopiownia bloku nut  - np shift plus strzalki zaznaczamy fragment patternu pozniej kopiujemy i wstawiamy go gdzie indziej.
10. Opcja space = wlaczenie edycji patternu  wogle dla mnie moglaby nie istniec. tylko utrudnia. no ale moze ma to jakies uzasadnienie.
11. jak to jest, ze wykasowalem wszystkie nutki z patternu 00 wlaczam ctrl+p i slysze jakies ciagle dzwieki.


hmmm to narazie na tyle co sie zdazylem pobawic.

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

22

Ok , uwagi będą uwzględnione - to że nie słychać nutek które stawiasz to wynika z playera - muszę go trochę zmodyfikować. Z klikiem jest do zrobienia (w sumie bez problemu). Z okienkiem instrument to już zostanie poprawione. Z patternem tez.Co do dźwięków które słychać po skasowaniu nutek to mała ingerencja w rejestry playera i bedzie ok.

W sumie z resztą to sugerowałem się klawiszologią częściowo z Amigowego Protrackera.

23 Ostatnio edytowany przez xray (2005-08-23 10:04:30)

generalnie najlepiej by bylo (imho ) klawiszologie porzyczyc z tmc - wiekszosc chyba aktywnych muzykow bawi sie na tmc dlatego tez jesli by bylo wmiare podobnie lub poprostu intuicyjnie to wieksza szansa na to, ze beda muzaki na tym.
a generalnie to jakby bylo 8channel sterego i ze 4 x na ramke to pobiloby tmc na glowe. ;))  podobaja mi sie te komendy dla 2 kanalowych instr przejscia. no i weszcie moj ukochany instrumencik z tanks.  poki co jeszcze dluga droga... ;)

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

24 Ostatnio edytowany przez swiety (2005-08-23 10:26:08)

Jeśli emul to f8 , Write 2400 9800 nazwa.mst (powiedzmy że takie ma byc rozszerzenie docelowo)
Odczytujemy Read nazwa.mst 2400 ffff (tez pod monitorem - acha pliki umieszcza wtym katalogu do z którego był otwierany ostatni plik).
Muszę zapoznać się z klawiszologią z TMC i zrobić jakiś kompromis w klawiszologii. 4 razy na ramke da się i nie ma z tym problemu ale nie będą pokazywane tracki. (nie wyrobi mi procedurka , nie wiem jak z 2 razy na ramkę). Co do stereo to w sumie trzeba napisać lustrzaną procedurkę odtwarzacza , będzie zmieniony edytor songpozycji (dołożyć kolejne 4 kanały) i będzie ok.
Wszystko da się zrobić ale pasuje żeby ktoś zrobił na tym muzę na kompo - przecież pisanie proga dla samej ideii mija się z celem.
Ale przynajmniej Xray mnie pocieszyłeś bo widzę sensowność kontynuacji projektu.
Tak sobie myślę że w wersji stereo mógłbym zrobić 2 ekrany przełączane jakimś klawiszem - na jedny lewy kanał,na drugim prawy.
Myślę o dodaniu edytora arpergio - np. będzie się wpisywać co ile jednostek czasu i ile półtonów w górę/dół. Wszystko w formie tabelki - czy jest to potrzebne (sądzę że np do konwersji modów z Amigi byłoby za......e bo można by było używać np. vibrato na arpergio i przypożądkować każdemu akordowi z moda globalne arpergio)

Acha - czy 128 pozycji w songu jest wystarczające ???

25

swiety:Jak dla mnie to 256 za malo ;) <persil, colour haha>, powinno wystarczyc