1

Podlaczylem sobie Jaga pod wejscie RBG do mojego Commodore 1084.
Wejscie mam takie okragle 6pinowe typu DIN.
Podlaczylem sygnaly (wg opisu z Hardware Book):

5A - Blue
6A - Horizontal sync
7A - Green
3B - Ground
4B - Red
5B - Composite (Vertical) sync (CSYNC)

Dodam, ze Jag jest w wersji USA z przelaczona na 50Hz zworka.
Uzyskalem bardzo ladny, kolorowy obraz.
ALE w niektorych momentach obraz zaczyna na chwile "latac" w pionie albo dla odmiany "falowac" w niektorych poziomych fragmentach ekranu. Wyglada to na proby zerwania synchronizacji odpowiednio pionowej i poziomej.

Jak mowilem, dzieje sie to tylko w niektorych momentach niektorych gier. Np. w czasie gry Wolfenstein 3D. A np. w _menu_ Tempest 2000 (w czasie samej rozgrywki jest zawsze ok).

Czy ktos zna przyczyne i rozwiazanie? Moze uzylem zlych sygnalow synchro?

2

zastanawia mnie ten "5B - Composite (Vertical) sync (CSYNC)". jak na moj rozum to jest to albo composite (v+h) albo vertical ale nie jednoczesnie:

Commodore Monitor 1084:
1 GND Ground
2 GND Ground
3 R Red
4 G Green
5 B Blue
6 I Intensity
7 CSYNC Composite Sync
8 HSYNC Horizontal Sync
9 VSYNC Vertical Sync

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

3

Tylko, ze na wyjsciu krawedziowym jaga nie ma osobnego VSYNC, a moja wtyczka w 1084 nie ma CSYNC (jak pisalem tylko 6 pinow, ktore wymienilem). W moim modelu nie ma Eurozlacza.