jsr $c642
Bosz, wystarczy, że mnie chwilę nie ma, i już się rozpusta pleni :twisted: Dobrze, że Lizard czuwa ;)
? HEX$(6670358)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Jak w ASM pisac przez konsole na ekran?
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
jsr $c642
Bosz, wystarczy, że mnie chwilę nie ma, i już się rozpusta pleni :twisted: Dobrze, że Lizard czuwa ;)
Taaaa... Engine jak engine, fakt ze niezly ale ja ostatnio znalazlem mape jaka robilem 15 lat temu do gierki Pirce of Magic - taka mniej wiecej kartka A3 maczkiem, a nie rozwazalem za duzo zagadek I co ciekawe, zdaje sie ze prawie wszedzie byla grafika!
Ja miałem *kilka* kartek A3 maczkiem i jeszcze końca nie było widać. Fakt, wszędzie była grafika, wprawdzie rysowana i wypełniana wektorowo, ale i tak podziwiam, że to się mieściło. W grze nie działał zapis/odczyt więc nie wyłączałem atarki przez jakieś 3 miechy, a grałem non-stop! Gdyby mi się nie powiesiła, to może bym skończył (za następne 3 miechy).
A engine mieli nieziemski: napisali sobie bodaj własny język do tworzenia tekstówek. Bardzo portowalny: widziałe, Price of Magik na Amstrada - identyko (na pewno jeszcze na Spectrum było).
na ftp ponizej masz (trzeba poszperac) zrodla gier tekstowych
a tu masz solucje do pice of magic
Fak, dlugosc solutiona robi wrazenie! W PoM nie podobaly mi sie tylko walki. Dla mnie to zawsze bylo jakies chore pisac kilkanascie razy z rzedu attack monster with knife... I tak az do skutku.
A propos. Mam sliczne wydanie pudelkowe gry Level 9 pt. Lancelot, tyle ze na... ZX Spectrum ;) Na 3 kasetach! Jakby ktos sie chcial wymienic za jakas gre na Atari to chetnie.
Co do jezyka... Probowalem przegryzac sie kilka lat temu chyba przez 3 rozne najpopularniejsze obecnie standardy IF ale nie dalem rady. Odpuscilem sobie ostatecznie jak wyszlo mi, ze ni cholery nie da ich sie dostosowac do jezyka polskiego.
W tej chwili, jak zaczalem robic proby, coraz wyrazniej rysuje mi sie wizja programu pod Winde, ktory bedzie pozwalal bezbolesnie kodowac scenariusz i tworzyl z tego dane wyjsciowe w formacie jaki rozumie engine na Atari. Klepac tego recznie, obliczac dlugosci, adresy, indexy, chyba przy duzym scenariuszu juz mi sie nie bedzie chcialo. To troche tak jakby recznie asemblowac kod do kodu 16-tkowego. Mozna, ale po co...
gry adventure zawsze byly krossdevelopowane na wiekszych platformach. Wlasnie z tego powodu wiec nie widze - poza ideologicznym - sensu pisania tego na atari. Endzin - owszem, kod scenariusza - nie dasz rady :)
To znow ja.
Poczynilem znaczne postepy kodujac caly tydzien wieczorami. Mam gotowy prosty interfejs i prawie caly engine w podstawwej wersji + format danych. Czyli zasadniczo grac juz mozna ;)
Tyle ze proste wyrzucanie na konsole tekstow daje przykry efekt przecinania wyrazow w pol na koncu linii. Wiem jak to wyeliminowac ale nie moge znalezc komorki ktora mowilaby mi jak szeroki w znakach jest ekran, a chcialbym zeby gra dzialala poprawnie na 80-klumnowych ekaranach (a wlasciwie na dowolnych tekstowych).
Druga sprawa - chcialem spojrzec na te procke Lizarda ale nigdzie w sieci nie ma Syzygy 6 :(((
Nawet na stronie domowej Syzygy. Podrzuci ktos linka?
Dzieki.
www.atari8.info/stuff/syzygy6.zip Tamoż wszelkie inne.
U Azbesta nie ma? musi być - w zestawie CD Atari Forever.
komorka 82 - lewy margines (min. 0)
komorka 83 - prawy margines (max. 39)
hehe, mialem pisac dokladnie to samo co pszedpiśca...
Dziekowac, dziekowac... Juz wiem wszystko. Koduje dalej.
PS. Wczytalem sie dokladnie w engine Level 9. Faktycznie klasa. Polecenia takiej jak:
"wez wszsytko oprocz klucza", "Obejrzyj miecz i wez go" albo "Zaczekaj, az przyjdzie Smok" sa dla mnie na razie nieosiagalne... Ale ja dopiero zaczynam ;)
Trening czyni mistrza, przyjdzie czas, to i polecenie typu: "Nie bierz miecza, tylko poczekaj, aż smok sam do niego kucnie" nie będzie Ci obce. :D
ROTFL
Nosty: no i slynne: "poproś nietoperza o oddanie koła".
"Nie bierz miecza, tylko poczekaj, aż smok sam do niego kucnie"
umarłem! ;))
Lekki offtopic, ale musze się zapytać :)
jeśli chodzi o kursy - "piszemy demo"; to kolega Tomek Bielak ma się dobrze, lecz niestety z braku czasu Atarka mu zalega w szafie...
Eeee, że tak zapytam, chodzi o "Spekola" :) (tego z "Elbudu") bo widzę, że Kraków na linii :) ? Dalej się bawi Atari ? Ja właśnie dopiero co trafiłem na ten serwis o Atarif przypadkowo zupełnie, grzebiąc w sieci i tak z ciekawości postanowiłem sprawdzić czy jacyś znajomi dawni tu są.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Jak w ASM pisac przez konsole na ekran?
Wygenerowano w 0.018 sekund, wykonano 59 zapytań