1

Nowy klasyczny tetris na Atari. Bardzo kolorowy bo Vidol-owy :)

Sama gra wlasciwie skonczona, brakuje jedynie muzyki, albo wiecej niz jednej muzyki najlepiej 1-ramkowej, pozatym brakuje ekranu tytulowego.

Z muzyka wiecej niz 1-ramkowa bedzie klopot, bo zmiany rastra sa geste i czeste.

Ktos chetny do umuzykalnienia gry ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

2

Grafa na wypasie. Pełny frasun.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

3

muzą mogę się zająć, ew. popytam animkomialsów ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

4

jesli chodzi o grafe to tak powinny wlasnie wygladac gry na male atari ;)

5

trzymam Miker za język :) i czekam na mjuzik

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

6

Wygląda super, czy grafa jest z interlacem?
I czy duszki są użyte po bokach czy przerwania DLI?
Zapodaj .xexa :)

: 404. Stopka not found

7

Miker - do roboty kurna;- tylko pełna powaga  :P - ja na razie próbuje coś na kompo wymodzić - ale idzie jak toporem po plaży. Więc wolałbym nikogo nie męczyć swoją muzyką, a tym bardziej w ładnej grze. Hehehehe;-

Kontakt: pin@usdk.pl

8

tak Vidol kocha interlace, wszystko zostalo uzyte, PMG, zmiany DLI, zmiany rastra

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

9

Co prawda już po herbacie, ale oby ten interlace nie przeszkadzał w graniu...

Czekam z niecierpliwością.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

10

wow  :!:

11

Tebe zamierzasz tą gierke wydać czy puścić jako freeware?

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

12

nie wiem jeszcze, musze zapytac sie Vidola

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

13

ooo! pełny frasunek; grafa na wypasie; styl małopolski (znaczy charakterystyczny) podobają mi sie te zawijaski bardzo; juz bym sobie pograł.

gep/lamers^dial

14

Czy ktos moglby mi lopatologicznie (po polsku) wytlumaczyc jak sie robi wiecej niz 4 kolory w lini bez uzycia duszkow (w rozdzialce 160 bo pewnie ta jest uzyta)? Wem ze mozna zmieniac kolory w przerwaniach miedzy liniami ale w linii?  8O
Co ma do tego interlace?

15

nosty niech zgadne - poprzez zmiane kolorow w linii? :)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

16

fajnie i kolorowy...
a jak będzie jeszcz muzykowo 8)

17

Czy ktos moglby mi lopatologicznie (po polsku) wytlumaczyc jak sie robi wiecej niz 4 kolory w lini bez uzycia duszkow

Tak jak podał Cyprian_Konador, czekasz aż plamka będzie w odpowiednim miejscu linii... i bach zmiana wartości w rejestrze koloru. :D Poza tym grafike można wyświetlać w trybie tekstowym, dzięki czemu ma się dodatkowy kolor, albo w interlejsie, albo we wszystkim naraz. ;)

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

18

Lizard wszystko ładnie wytlumaczyl, no i przypomnial mi ze Getris jest z trybie znakowym, wiec dodatkowy 5 kolor w linii uzyskac jest nietrudno

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

19

Lizard, dzieki - nie sadzilem ze to az tak proste... Ciekawe ze mozna zaplanowac zmiane koloru w srodku kreslenia lini z dokladnoscia do piksela :?:  A moglbys jescze powiedziec co to znaczy "w interlejsie"?

20

W interlejsie czyli masz np. 2 obrazki wyświetlane na zmianę, uzyskujesz złudzenie uśrednionego obrazu.
Wykorzystywany w całej masie trybów graficznych: INP, HIP, TIP, CIN, HR2...

Np łatwo uzyskać GR.15 z 7 jasnościami. Dla jasności 0 2 4 6 po prostu wyświetlasz w obu obrazkach pixle 0 2 4 6.
Dla jasności pośrednich 1 3 5 w jednym obrazku wyświetlasz pixel jaśniejszy, w drugim ciemniejszy.

Przykłady w sąsiednim wątku (Lepix :) )

: 404. Stopka not found

21

Ale to cholernie mruga! Demo sie da zrobic ale od gry moznaby chyba oczoplasu dostac...

22

no niezupelnie, nie kazdy interlace mruga jak RIP czy TIP

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

23

widziałem całą masę HIP'ów;- które przy 32 odcieniach (o ile mnie pamięć nie myli) praktycznie prawie nie mrugały. Jednym z nich jest np to - co widziałem w REDITUSIE. (mam nadzieje, ze to hip - bo tak wygladal) :D

TeBe - może premiera Getrisa na Quasta ?? - i okaże się, że zamiast DEMO kompo - odbędzie się SOFT_użyt kompo - a prac by sie zebrało więcej niż 3  :idea:  :?: - w sumie pomysł nie jest zły;- no i bardzo pożyteczny - bo dema można co najwyżej oglądać  :twisted:  :twisted:  :twisted: - lub, jeśli dem będzie 3 to dodatkowy kompot ??

Kontakt: pin@usdk.pl

24

Miker juz dziala, teraz tylko Vidol strzeli ekran tytulowy i Getris bedzie gotowy. Spieszyc jednak bym sie nie chcial, mam zle wspomnienia zwiazane z pospiesznym konczeniem prac na party.

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

25

Miker juz dziala, teraz tylko Vidol strzeli ekran tytulowy i Getris bedzie gotowy. Spieszyc jednak bym sie nie chcial, mam zle wspomnienia zwiazane z pospiesznym konczeniem prac na party.

nie ma tak dobrze, oprocz ekranu tytulowego potrzeba jeszcze pare innych obrazkow np. game over, jakies gratulajeszyny i pare innych p*.*.
ekran trytulowy prawie jest skonczony..

a teraz pare ciekawostek:
gierka powstaje od 1996 r. :) i gdyby nie Tebe to pewnie nigdy by nie wyszla.

grafike rysowalem na Kleksie i na zmodyfikowanym IGE, dopuki Gumi nie napisal Inter Painter'a. 

Poczatkowo wszystko mialobyc 7 kolorowe, ale Tebe namowil mnie na podkolorowanie grafiki w G2F.

Getris mialbyc wydany razem z Mental Age w L. K. Fire Bird
Gierka wyjdzie w roku.... :) (mam nadzieje ze niebawem)