1

Pytanie brzmi tak. Czy używając RUNTIME2 (poprawka) są jakieś problemy z działaniem instrukcji DEC ???? Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś pomysły w kwestii różnic w działaniu pomiędzy softem w TBXL, a jego skompilowanymi wersjami - to zapraszam do dyskusji :)

Kontakt: pin@usdk.pl

2

Znowu DEC?  :D

KMK
? HEX$(6670358)

3

Draco - :) "problem" rozwiązałem pozbywając się wspomnianego "deca" z peogramu :twisted: - co nie zmienia faktu, ze kompilowac go nie idzie.

Kontakt: pin@usdk.pl

4

ja bym raczej nie powiedzia "problem" rozwiazalem tylko
problem "rozwiazalem"

5

Możesz opisać, na czym polega problem?

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

6

O - p. J.Ż  :twisted: - witam. Ano była sobie procka zapisana w hexach umieszczonych w postaci data - i po kompilacji okazało się, że procka nie działała. Po załadowaniu tejże z pliku - do skompilowanego programu (pod TEN sam adres ($0100)) - działa bez problemu.

Nie sprawdzałem, czy przy użyciu DEC w skompilowanym programie są zapisywane jakiekolwiek dane pod wskazany w nim adres; sprawa zakończyła się dośc szybko na etapie innego rozwiązania. Choć - bo z czego wiem wnosiłeś poprawki do runtime (2) - jeśli da się to zpaczować - to byłoby bardzo miło. :):)

Sorry - za "kali jeśc konie", ale od kilku dni TRS poważnie pracuje, więc się nieco nie wyspałem :twisted:  :?:

Kontakt: pin@usdk.pl

7

DEC to jest akurat najmniejszy problem. Gorsze rzeczy dzieją sie przy stosowaniu w wyrażeniach tablic w nadmiernym (dla runtime-a oczywiście) zagęszczeniu, bo nagle ów runtime twierdzi iż danej tablicy nie ma. No i oczywiście USR który wcale nie pobiera parametru z $D4, jak powinien, ale z jakiegoś kosmosu (prawdopodobnie okolice $CB). Przyjrzałbym się też działaniu funkcji ASC i CHR$, szczególnie w większych wyrażeniach, tudzież kiedy operują na fragmentach stringów. I najważniejsze: gdyby kompilator i linker działały z linii komend, życie byłoby znacznie prostsze.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

8

Poczekaj moment, ja mam już interpreter działający z linii komend, na razie jest w testach i bugfixach ;)

KMK
? HEX$(6670358)

9

albo inaczej - czy ktoś może to poprawić :) - lub napisać lepiej kompilator od zera, integrując go z czymś na miarę linkera i te de. czyli to, z czym sie tak chrzanic trzeba na każdym kroku (kilka razy do roku) :) - lub zintegrować wszystko w megapack TB - hmmm;- albo; ciekawe, czy sa jakies source Tbxl na sieci ?? - gógl twym przyjacielem jest.

Kontakt: pin@usdk.pl

10

"Frank Ostrowski" <fr-ost@web.de>  zawsze mozesz poprosic o zrodlowke ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

Pin: źrodeł TBXL szukają od paru lat dwie osoby co najmniej, to jest ja oraz niejaki Lonny Pursell (lp2 na ircu). Skoro do tej pory nie znaleźliśmy, to raczej ich nie ma, ale z drugiej strony wiadomo, że na świecie są rzeczy, o których się filozofom nie śniło, oraz najciemniej jest pod latarnią.

xxl: pisałem na ten adres i ja i LP jeszcze jakieś 4 czy 5 lat temu. Zero odpowiedzi. Może trzeba napisać po niemiecku :>

[ Dodano: 13.05.2005 02:29:59 ]
PS. Będzie i kompilator, wszystko po kolei. ;)

KMK
? HEX$(6670358)

12

interpreter turbo basica xl z cli to by bylo mile :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

No, na tym polega plan. Na Amidze może być AREXX jako język "systemowy" (nb. wynalazek IBM-a, miałem kiedyś do czynienia z komputerem, w którym wszystko było w języku REXX, nawet objecty wychodzące z kompilatora C), to w Atari może być Turbo BASIC. Bardzo wygodna sprawa, ostatecznie nie wszystko trzeba pisać w asmie, coś w rodzaju skryptów też jest do życia potrzebne.

KMK
? HEX$(6670358)

14

Draco - ludzie w tym DEMA piszą, a ty o skryptach tutaj :):):) - DemoMaker - Turbo Basic power Compiler. hehe

Kontakt: pin@usdk.pl

15

Dema można pisać i w wersji bez CLI, nie? :) Wersja CLI ma to dodatkowo, że może robić jako interpreter skryptopodobny.

KMK
? HEX$(6670358)

16

ano - jak można teraz :):) -

cieszy to, że są szanse (duże, z czego widze) - że coś w temacie TB się zmieni (mam nadzieje)  :P - i znów, na kompo będzie po 7 dem. hehe

Kontakt: pin@usdk.pl