1

Witam,

http://patch.atari.pl  nie skonczylem bo ide na impreze za pare minut. pytanie czy warto to dalej ciagnac?

nie bedzie tam zadnych atr do sciagniecia zeby jakis fajfus sie nie przypierniczyl.

wybierasz gre, zapodajesz atr - jesli suma kontrolna wyslanego atr sie zgadza, to zostanie spaczowany i automatycznie rozpocznie sie download na przegladarce ...

i tyle.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Jeszcze nie sprawdzałem bo pora już spać ale pomysł mnie sie podoba, mimo tego, że ostatni raz pograłem kilka lat temu ( nie licząc managera ;) )

Żyję bo Bóg tak chciał.

3

Pomysl jest fajne, ale jako ze nie sprawdzalem to mam pytanko: czy skrypt zmieniajac jakies bajty w ATRze sprawdza co bylo tam wczesniej? Znaczy ze jak ktos ma inna wersje gry/ATRa niz zaklada dany patch to czy pojawia sie komunikat, ze to nie zadziala?

4

oczywiscie, sprawdzana jest suma kontrolna i jesli nie jest to dokladnie ten sam atr z ktorego ja policze sume kontrolna (sciagniety np. z atari.online albo fandala) to kiszka - dla skryptu jest to po prostu calkiem inny atr (stosowny komunikat zostanie wyswietlony)

no to chyba pociagne dalej ten projekcik

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

roxior - i nic; tylko czekać na następne 24h trainer compo. :):) - szkoda jednak, jeśli miało by to działać wyłącznie z plikami *.atr. A może tak wykonywalne?? - bo zdecydowana większość gierek występuje w tej właśnie postaci - i całe szczęście; bo jest to "nieco" bardziej cywylizowany sposób zapisu softu.

Kontakt: pin@usdk.pl

6

W sumie dla skryptu nie ma znaczenia jaki plik obrabia (w sensie rozszerzenia), bo przeciez jego zadaniem jest zmienic jakis ciag bajtow na inny, wiec bedzie mozna latwo dolozyc opcje dla plikow XEX/COM. XXL: da sie?

7

Mam głupie pytanie: jaki jest w ogóle cel tego "paczowania"?

KMK
? HEX$(6670358)

8

Trainer?

9

> jaki jest w ogóle cel tego "paczowania"?

granice wyznacza wyobraznia ;-)

> wiec bedzie mozna latwo dolozyc opcje dla plikow XEX/COM

i to jest dobry pomysl, myslalem o atr ale przemyslalem sprawe - bylo by to w pewnym sensie "nienaturalne" jak powiedzial Krol Offtopiku ;-)


zajme sie tym juz w poniedzialek :-)

----------------------
zajalem sie

strona dziala i paczuje xex,com,atr. jesli zapodasz inny plik to zwroci jego zawartosc bez poprawki. maksymalna wielkosc pliku: 180kb, zwrocony plik bedzie mial rozszerzenie pch - zmien po sciagnieciu.

jesli chcesz pacza do jakiejs gry - napisz.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

No i spoko, ale mialbym dwie sugestie:
- czy istnieje mozliwosc umieszczenie gdzies informacji jaki plik nalezaloby do patchowania dostarczyc? chodzi o to, ze np. niektore gry istnieja i jako XEX i jako ATR, wiec wartoby bylo wiedziec co nalezy wlozyc w szczeline
- nazwy plikow juz zpaczowanych: nie wiem jaki jest system, ze nazwy sa nadawane w formacie 00-00-00.pch, ale wg mnie to jest bez sensu. Lepszym rozwiazaniem imho bedzie tworzenie za pomoca php nowej nazwy pliku, np. dodanie ciagu '_patched' do nazwy (phantom.atr -> phantom_patched.atr, riverraid.xex -> riverraid_patched.xex). Wiem, ze spowoduje to balagan dla plikow XEX, ktore ewentualnie chcialibysmy przegrac na atarke, ale i tak chyba wiekszosc plikow, ktore mozna znalezc w sieci, nie maja nazw w formacie 8+3.

11

albo dac czekboxa zeby wybrac czy nzawa pliku ma zawierac dodatek "_patched" czy ma nazwe oryginalna miec

12

niektore gry istnieja i jako XEX i jako ATR, wiec wartoby bylo wiedziec co nalezy wlozyc w szczeline

to niema znaczenia! jesli bedzie to TA gra to zostabnuie spaczowana niewazne w jakim formacie jest, odpowiedni fragment zostanie odnaleziony i spaczowany, jesli bedzie to NIE TA gra to zostanie poprostu zwrocona w niezmiennej formie ale ze zmieniona nazwa....


z nazwami - a co stoi na przeszkodzie zeby samemu zmienic podczas sciagania nazwe? no ale jesli to problem to moze dodac pole wpisywania nazwy wygenerowanego pliku?

zjem cos, wyspie sie, zmienie i moze dodam jakas gierke jeszcze ;-)


poki co kobieta czeka... corka :-)

------------

dodalem: karateka

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

Ale wlasnie chodzi, zeby skrypt sam nadawal nazwe, a nie ze user musi ja wpisac. Wg mnie byloby to wygodne. A co do automatycznego wyszukiwania ciagu do podmiany: mozesz napisac jakie sa zalozenia tej metody?

14

z nazwa jest problem tego rodzaju, ze niech sie zachce panu A, B, C w tym samym czasie spaczowac ta sama gre, wynik bylby taki ze pan A, ktory chcial tylko niesmiertelnosc byc moze dostalby spaczowana gre przez pana B, ktoremu zalezalo na amunicji ;-) ... - nazwa musi byc unikatowa (myslalem zeby powiazac ja z ip, archiwa spaczowanych gier sa kasowane po pewnym czasie)

co do wyszukiwania ciagu to nie ma tu zadnej filozofii: np. niesmiertelnosc - szukany jest odpowiedni fragment w pliku ktory 'wlozysz do szczeliny' ciag jest ustawiony na odpowiednia dlugosc zeby nie zmieniac kazdego archiwum a tylko te z TA gra a czy to bedzie atr czy xex, com to nie ma znaczenia - przeciez ten kod tam sie znajduje!

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

... chyba, ze w srodku tego ciagu znajduja sie 3 bajty z konca sektora...

16

paczowanie bedzie prawidlowe nawet w tej sytuacji - przewidzialem to - sprawdz :-)


chyba ze jest blad - jesli wykryjesz to daj znac.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

No wlasnie ja tez zadalem pytanie na temat metody rozpozawania zeby sie upewnic ze rzeczywiscie jest ona skuteczna. Ale skoro twierdzisz, ze wszystkie opcje przewidziales (i nie ma tu ironii!) to tylko czekac na rozwiniecie bazy patchy.