Jako, że sprawa Atari Commandera została już jakiś czas temu rozstrzygnięta.. a nagroda zgodnie z życzeniem wysłana do określonej osoby...

Pomyślałem, o kolejnym utilsie który bardzo by mi pomógł w codziennej zabawie z sio2ide. Chodzi mi o programik pozwalający z poziomu Atari stworzyć na dysku (lub karcie CF) czysty plik *.atr.
Soft ma działać pod Mydos'em! (Jak będzie obsługa MyDosa i Sparty - dorzuce połowe kratki piwa na najbliższym party...)

Nie jestem zbyt wymagający w związku z czym zadowolą mnie typowe gęstości Atari czyli S/E/D (chociaż fajnie byłoby zakładać ATR'y do 16MB) Za powyższy sofcik oferuję autorowi (lub wybranej przez niego osobie) interface sio2ide w wersji 4.4 (bez USB).

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

2

Hmm. A czy w ogole jest to wykonalne dla kontrolera? Ja sie nie znam i dlatego sie pytam...

3

Marek mówił, że jest wykonalne.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

4

Tak.
to wykonalne, ale z poziomu Atari trzeba obslugiwac wszystkie FATy grzybowe widziane przez SIO2IDE.
Uprzedzajac pytania - zabieramy sie za to z Pirxem ;).

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

5

No a jak wiecie jestesmy jednymi z najszybszych koderów w tej części galaktyki także w pełni działającego softu możecie się spodziewać jeszcze w tej dekadzie!!!

http://www.5oft.pl/

6

Wpadnij dzis, to przynajmniej FATy rozpracujemy :)

Ja bym wolal by to pod Sparta i z parametrami sie odpalalo. Tyle ze nigdy softu pod Sparte ni pisalem i nie wiem jak te parametry kulturalnie pobrac - kto pomoze (moze jakies gotowe procki, najlepiej w MAC65 ;) ).

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

7

Chodzi mi o programik pozwalający z poziomu Atari stworzyć na dysku (lub karcie CF) czysty plik *.atr.

Ja chyba jakis glupi jestem ale ja w tym zdaniu czytam, ze trzeba napisac program ktory otworzy IOCB do zapisu pliku "D:COSTAM.ATR" zapisze 16 bajtow naglowka, zapisze reszte odpowiednia iloscia zer w zaleznosci czy to S/D/E, bo tak wyglada czysty niezaformatowany plik ATR. Zamknie IOCB. Wnioskuje, ze jestem gruntownie niedoinformowany o znaczeniu slowa "plik" w srodowisku SIO2IDE  ;) , wiec bylbym rad gdyby ktos mi to wytlumaczyl.

8

No nie bardzo... Atari nie widzi ATRow jako takich - widzi je jako swoje dyski wylacznie.
SIO2IDE obsluguje komendy SIO dotyczace stacji dyskow (urzadzenie $31) dokladnie jak oryginalna stacja, tyle ze fizycznie sa to pliki ATR gdzies na dysku w formacie FAT. Na tym poziomie nie ma zadnych ATRow.
Dodatkowo SIO2IDE jest widoczne jako urzadzenie o numerze $71 i tu reaguje na kilka rozkazow dotyczacych samego interfejsu.
Nie ma dostepu (bezposredniego) do plikow ATR zapisanych na partycji FAT HDD. Da sie zapisac lub odczytac pojedynczy sektor FIZYCZNY dysku, zmienic katalog, czy odczytac liste plikow. Jedyny zapis, to zapis konfiguracji realizowany i tak wewnentrznie przez interface.
Trzeba wiec zaimplementowac na Atari obsluge FATow i zapis/odczyt plikow po sektorach.
Jakbysmy umnieli to moznaby dodac system plikow FAT jako kolejny dostepny pod SpartaX (potzebna umiejetnosc pisania sterownikow systemowych do Sparty, w koncu ATARIDOS.SYS jest zewnetrznym sterownikiem) i moze daloby sie obslugiwac ten dysk jak dysk Atari ;)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

9

Cześć!

To zupełnie nie związane z tematem ale Wy jako specjaliści od MAC65 może mi odpowiecie na moje zakręcone pytanie :) Kiedyś sam używałem MAC65 i uważałem że inne narzędzia się do niczego nie nadają... i do tego miałem manie zapisywanie wszystkiego dziesiętnie :) ale pewnego dnia przyszedł SoTe i mnie spacyfikował, od tego czasu stałem się niewolnikem QA :) i musiałem uznać wyższość systemu hexadecymalnego nad dziesiętnym ;)

Ale wracając do tematu... z tego co pamiętam plik .OBJ wygenerowany przez MAC65, miał bardzo smieszne nagłowki, cały plik był podzielony na jakieś śmieszne bloki po $fa bajtów chyba, czyli np. jak kod znajdował się w obszaże $8000-$9000, wyglądało to chyba tak:

$ff,$ff
$00,$80,$f9,$80, <dane>
$fb,$80,$ff,$80, <dane>
$00,$81,$fa,$81, <dane>
<itd.>

mogłem coś pokręcić ale chyba jakoś tak to wyglądało (może inne były długości). Zawsze się zastanawiałem po jaką cholerę MAC65 taki motyw robi ;) Doszło nawet do tego że napisał kiedyś program linkujący położone obok siebie bloki w pliku w jeden większy ;)

Może Wy właśnie (Pecuś lub Pirx) wiecie dlaczego MAC65 właśnie coś takiego robił? Wiem że to głupie, ale pytam po prostu z czystej ciekawości. Kiedyś sobie to tłumaczyłem tym iż MAC65 ma po prostu bufor 256 bajtów, i w takich kawałkach własnie zapisuje dane.  Ale czy jest to prawidłowa odpowiedź... nie wiem ;)

A jeszcze jedno słowo apropos FAT'u... kiedyś była taka ksiązka "DOS 5.0 od środka, z tego co pamiętam, tam dość dokładnie była opisana struktura FAT12 i FAT16. Może ją gdzieś jeszcze mam. Jeżeli byłoby to przydatne to mógłbym jej poszukac i przeskanowac parę kartek z rozdziału o strukturze FAT.

pozdrawiam
Seban/SLIGHT

10

Nie mam pojęcia. Gdzieś czytałem, że tak jest "łatwiej" (generować obj), ale na czym ta łatwość polega, nie mam wyobrażenia.

KMK
? HEX$(6670358)

11

Btronic jak pisal OMC65 to sie dosc mocno wgryzl w MAC65 i poznał tą tajemnicę MACa. Zresztą OMC65 tez ma taki tryb by można było łatwo binarnie porównywać kod wygenerowany przez MACa i OMC. Niestety, nie pamiętam powodu chunkowania. A długość "chunków" była o ile pamiętam mniejsza niż 256 bajtów. Przy najbliższej okazji (czyli w grudniu po południu) zapytam Btronica, moze coś jeszcze kojarzy.

http://www.5oft.pl/

12

No a jak wiecie jestesmy jednymi z najszybszych koderów w tej części galaktyki także w pełni działającego softu możecie się spodziewać jeszcze w tej dekadzie!!!

Pecuś jest też jednym z najszybszych elektroników, montuje TOMS'y w 3+ lata ;) A wracając do tematu to pamiętam, że obiecywaliście taki programik już jakiś czas temu.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

13

ale teraz jest marchewka  8)

14

trub Wam pewnie pomoze, a asemblery wspierajace Sparte to na Atari 8bit Fast Assembler, na PC Mad Assembler, Zooey i assembler Epi'ego

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

15

Pecus i pirx - napiszcie obsługę FATa a ja wam zrobię sterownik do SDX i parametry ;)
Ale wg mnie najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby dodanie przez Marka poleceń SIO do tworzenia ATRów. W Atmelu już jest obsługa FATa (przynajmniej odczyt). Zero potrzebnej pamięci i każdy DOS to załatwi. A sterownik FATa do SDX to inni zdaje się też już piszą...
Poza tym w tej chwili komunikacja z trybie natywnym SIO2IDE odbywa się z prędkością 1xSIO :(

16

Pecuś jest też jednym z najszybszych elektroników, montuje TOMS'y w 3+ lata

No juz nie przesadzaj. 3 lata mina na najblizszym Quascie... ;)

17

Troche smutne jest to, ze nagroda jest SIO2IDE ale nie mozna napisac tego nie posiadajac SIO2IDE  :(

18

Laoo - zassaj dokumentacje do sio2ide (przeczytaj techmana, klepnij mejla do autora po ewentualne info - jeżeli będziesz wstanie napisac sofcik to udostępnie Ci sio2ide!)

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

19

Pigul: tak poza tematem, powiedz mi ile w Twojej okolicy placisz w sumie za czesci do sio2ide? Nie licz plytki, same elementy

20

Procek Atmel - 35zł
Układ Scalony CD4053 1.5zł /sztuka
Kwarce 1.3/1.5zł sztuka
Rezystory  100szt 3zł
Kondesator 1uF    20 sztuk 3zł
Kondesator 10uF  20 sztuk 3zł
Diody Led 3mm 0,3zł sztuka
Kondensator 47nF 100szt. 8zł
Kondensator 47pF 100szt. 3zł
Kondensator 30pF 100szt. 3zł
Podwójne piny do IDE (jedna sztuka starcza na IDE i zworki) 2.5zł sztuka
Pojedyńcze gold piny do 2zł/sztuka (25 gold pinów)
Kontroler USB ostatnio hmmm 23-27zł (chwilowo brak)

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

21

jesli ktos zrobi to taniej to pewnie tylko w Chinach ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C