1

Wlasnie przed chwila robilem backup swojego atarynkowego HDD (SIO2IDE) w celu skopoiwania wszystkiego na karte CF, i przyszedl mi do glowy pomysl.
Otoz backup zawsze robie w podkatalogu emulatora przeznaczonym na czesto uzywane przeze mnie ATRy...
A jakby dodac w emulatorze (konkretnie w obsludze SIO) obsluge kilku specjalnych rozkazow SIO2IDE... np. mapowanie ATRa do napedu logicznego atari, zmiana katalogu z ATRami....
Dzieki temu wystarczyloby przepiac karte pamieci z SIO2IDE w Atari do grzyba i miec identycznie dzialajace srodowisko (uzywam na atari programow Truba robiac czesto przemapowanie itp. z plikow wsadowych pod SDX, no i do wygodnego zarzadzania calodyskowcami).
Poza tym moznaby pisac wtedy programy na Atari, ktore moglby zmienic sobie same dyskietke ;) i dzialalyby tak samo na real-Atari z SIO2IDE !! :)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

2

ja bym bardzo docenil, jakby emulator emulowal IDE KMK - kulturalnie, z BIOSem (zeby mozna bylo upgrady robic wedle tego, co draco wydewelopuje i testowac, zanim sie eproma spali) i nowy soft tworzyc. przy okazji milej mieliby ci, co preferuja prace na krosasemblerach i emulatorze...

--
= krap.pl =

3

przychylam sie do propozycji krapa. plikopartycja i/lub katalog ze stuffem sie mi podoba.

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

4

Ja dalem przyklad SIO2IDE, bo umozliwia to blyskawiczne przesiadanie sie miedzy Real-Atari a emulatorem. Wyobrazam sobie to tak... Wyjmuje Karte CF z Atari, wkladam do Czytnika w grzybie i... odpalam emulator - nic wiecej. To niestety mozliwe jest tylko w przypadku SIO2IDE, bo HDD jest widziane przez grzyba jak jego wlasny.
Poza tym wyfaje mi sie to latwe do dodania, kilka rozkazow, ktore wykonuja funkcje i tak juz w emulatorze dostepne (mapowanie i odmapowywanie Atrow), jakby jeszcze bylo czytanie pliku .CFG i mozliwosc zmiany katalogow (w sumie tez nietrudne), to mielibysmy szybko pelne SIO2IDE w emulgatorze.

Z KMK nie pojdzie tak latwo...

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

5

a co ty - w przypadku KMK to jest jeszcze lepsze:

wyjmujesz CF z czytnika, wkladasz do czytnika w PC i dziala tak samo.
plus masz ta zalete, ze mozesz robic backupy takiego dysku/CF'a (np. za pomoca unixowego dd) i masz wtedy zestorowana oryginalna strukture dysku, lacznie z tablicami partycji. potem pod emulatorem wybierasz, ze masz korzystac z tego pliku a nie z fizycznego dysku i mozesz sobie do woli grzebac po takim imagu. nie ma problemu z testowaniem pod emulatorem oprogramowania do pracy na dyskach (defragmentery, partycjonery, etc).

tylko oczywiscie przy projektowaniu warto zatroszczyc sie o to, by przewidziec obie mozliwosci: bezposredni fizyczny dostep do dysku i praca na obrazie dysku.

--
= krap.pl =

6

a co ty - w przypadku KMK to jest jeszcze lepsze:

Lepsze? - Takie samo :)

Ja caly czas mam na uwadze latwosc implementacji!!

W przypadku KMK trzebaby zmienic jadro emulatora (przelaczanie bankow ROM z biosem KMK), a do tego oprogramowac bezposredni dostep do HDD (po sektorach i to z poziomu emulowanego Atari) albo zrobic obsluge jakiegos nowego formatu pliku z image dysku.
W przypadku SIO2IDE wszystko juz jest w emulatorze!! Rozpoznac wystarczy 3-4 dodatkowe rozkazy SIO i zmienic przypisanie ATRow. Nic wiecej. Stawiam ze da sie to oprogramowac w jeden wieczor i to przy niewielkim nakladzie pracy.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

7

byc moze da sie to zrobic za jednym przysiadem, nie przecze - ale potencjal wiekszy daje implementacja KMK - bo sio2ide to tak na prawde taki emulatorek stacji dyskow i tyle, cos, co emulatory juz maja.

owszem, zmiany jakie proponujesz to kosmetyka i nie mowie, ze bylaby nieprzydatna. ale implementacja KMK da emulatorowi istotny skok jakosciowy. przeciez implementacja jednego i drugiego sie wzajemnie nie wyklucza, wiec nie bardzo jest o co kruszyc kopie. :)

--
= krap.pl =

T rzebyscie dlugo nie szukali: emulator kontrolera IDE mozna znalesc w zrodlach Basiliska (emulator MACa). Tego emulatora uzywa np. Aranym i calkiem niezle sie sprawuje.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

9

Kontroler IDE to nie jest jakieś wielkie halo do zaemulowania, a żeby było jeszcze mniejsze, mogę udostępnić listę (pięciu na krzyż) komend IDE, które są przez KMK/JZ wykorzystywane, oraz rozpiskę rejestrów.

KMK
? HEX$(6670358)