nikt nie chciał podłączać AY(YM) do małego Atari ???? :D
Mylisz się, chciał.... kiedyś z kolegą byłym atarowcem Mayonezem planowaliśmy coś takiego.... na planach jednak się zakończyło ;)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » AY-2-POKEY
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
nikt nie chciał podłączać AY(YM) do małego Atari ???? :D
Mylisz się, chciał.... kiedyś z kolegą byłym atarowcem Mayonezem planowaliśmy coś takiego.... na planach jednak się zakończyło ;)
Pecus: no dobra, nie filozuję więcej... ;)
Wypraszam sobie.. mam jeszcze Atari (pożyczone)...
A pomysł był fakt... ale chyba dlatego skończyło się na planach bo nie mieliśmy scalaka...
Za to kiedys chcieliśmy z Fatmanem podłaczyć do Atarki Soundblastera 8-bit żeby na FM-ach grać... nawet coś tam zabrzmiało... ale proptotyp interfejsu isa był wadliwy i skończyło się na sfajczeniu czegoś w soundblasterze.
Jakby ktoś cos takiego chciał podłaczyć to mam książkę gdzie jest opis rejestrów układów FM w soundblasterze i opis jak to się je. Gra to lepiej od AY i ma 12 kanałów bodajrze.Tylko kupić soundblastera z syntezą FM za 10 zl na allegro i podłaczyć to do Atarki przez jakiś interfejs isa - bagatela:)
A może można kupić jakieś układy polifoniczne stosowane w komórkach i podłaczyć do Atari? Sony Erricssony bardzio ładnie grywają...
Działą! No i fajowo sie zapowiada :-). Swiety, poprawisz emulacje, dorzucisz tryby: Stereo : Mono, ABC or ACB i będzie cacy :-)
bardzo ładnie .... mam nadzieję, że kiedyś tracker przyjmie jakieś realne kształty (połączenie możliwości pokeya, ay i sida ? :) )
Hmm chwilowo slychac taka dosyc prosta emulacje Ay. Ale fakt faktem ze calkiem przypomina juz "piardki" tego ukladu. Ciekawy jestem jak to bedzie z emulacja tych nieco bardziej skomplikowanych utworow. Bo tak szczerze mowiac te standardowe muzyczki z yamahy St, raczej nie moga sie poszczycic jakims specjalnym pieknem. Wrecz odrzucaja od sluchania. Co innego TAO, Scavenger albo nawet ISO (wlasnie leci u mnie utworek z DBA 9 z intra;)) Jak sie to uda zaemulowac to bedzie pieeeeeeeknie;)
No i jak prace nad AY2POKEY?
Bo już troszkę cisza... :)
Halo! - jest tam kto???
Sorry za opóźnienia ale niestety chwilowo nie mam na nic czasu - chodzi o inny projekt który już męczę 2 lata i w końcu zaczyna nabierać realnych kształtów - ale wymaga odemnie sporo czasu więc muszę go wreszcie skończyć - potem zajmę się demem no i w wolnym czasie playerkami !
W temacie samego playera dzieje się niewiele, ponieważ Święty ostatnio nie ma czasu robić nic przy atarce.
Jednak pad atari.area zaowocował tym, że znalazłem gdzieś na dysku jego prockę i tak sobie patrzyłem, który plik YM zagra i jak (po rozpakowaniu rzecz jasna).
Efekty tego można zobaczyć (właściwie usłyszeć) tutaj.
Pliki są spakowane i tak porozmieszczane w pamięci, aby uruchamiały się również na real sprzęcie.
Thanx Fandal! :)
w temacie playera faktycznie wiele sie nie zmienilo ale ostatnio naszlo mnie i troszke go poprawilem i mniej falszuje. Moze wkrótce cos pokoduję jeszcze
Wyjmuję kotlet z zamrażarki.
Jak wiadomo, syntezą układu AY zajął się z sukcesem mono. Mnie natomiast przyszło do głowy pytanie, czy nie dałoby się wartości rejestrów AY (np. zawartych w plikach PSG) jakoś w miarę prosto przełożyć na wartości rejestrów może nie tyle Pokeya, ile dwóch Pokeyów. "W miarę prosto", to znaczy tak, żeby się to z zapasem zmieściło w player grający raz na ramkę.
Założenia są następujące:
1) kanały 1-2 i 3-4 w obu Pokeyach łączymy w pary uzyskując cztery 16-bitowe kanały syntezy.
2) mapujemy je następująco:
a) kanał A = Pokey 1, audf1-2
b) kanał B = Pokey 1, audf3-4 i Pokey 2, audf3-4
c) kanał C = Pokey 2, audf1-2
3) przełączamy wszystko na 1,773 MHz
4) gdy mikser AY-greka wskazuje, że w danym kanale należy generować czysty ton, generujemy takowy we wskazanym kanale, przeliczając wartości rejestrów AY->Pokey wg odpowiedniej tabelki
5) gdy mikser AY-greka wskazuje, że w danym kanale należy generować szum, pobieramy częstotliwość szumu, ładujemy ją wg tabelki do wskazanego kanału i w audc odpowiednim dla danej pary kanałów wybieramy szum $8x.
6) gdy mikser AY-greka wskazuje, że w danym kanale należy generować i czysty ton i szum, generujemy czysty ton, a do tego w młodszym bajcie audc dla danej pary wybieramy szum $8x i ustawiamy połowę głośności czystego tonu (dlaczego połowę? Bo już 2/3 głośności powoduje, że ten szum jest zbyt głośny w stosunku do reszty instrumentów).
7) obwiednie układu AY są nie do zaemulowania, ale instrumenty ich używające muszą się jakoś różnić, bo inaczej w niektórych utworach w ogóle nie słychać linii melodycznej. Przeto dzielmy je (obwiednie) na trzy grupy i przydzielamy im różne głośności: $0f, $0b i $07.
8) resztę olewamy.
Wynik tych eksperymentów jest tutaj:
Pliki nazywające się *_ay.mp3 są nagrywane na żywym AY-greku, konkretnie na Evie.
Pliki nazywające się *_pokey.mp3 to efekt działania playera napisanego wg powyżej wyszczególnionych założeń.
Rezultaty są oczywiście różne, tj. dobre, średnie i takie sobie.
PS. W torze nagrywania coś mi gdzieś buczy, nie umiem tego namierzyć ani wyeliminować, nawet nie wiem, czy źródłem jest Atari czy pecet używany do nagrywania. W każdym razie sample są zgrywane z żywego sprzętu :)
EDIT: buczenie zlikwidowane :)
Jak wiadomo, syntezą układu AY zajął się z sukcesem mono.
Nie bardzo wiadomo, bo opublikowałem tylko player grający na Evie, a tym z syntezą softwareową AY jeszcze się publicznie nie chwaliłem :) Ale dziękuję za anons - player będzie wkrótce :)
Myślę że program gra świetnie i wręcz okazało się, że jednak Atari ma basy hahaha. Na moje ucho muzyka nie wykorzystująca obwiedni gra bardzo dobrze. A i szumy też chodzą raczej dobrze mimo, że sumują się do tonu, a nie modulują go.
Jak się już uporam z bieżącymi sprawami, to sprawdzę jak to będzie brzmieć z modulacjami AM (obwiednia i szum).
"primalty" - basy z wersji z Evie fałszują od początku aż do 35 sekundy trwania. Co zabawne, ten sam kawałek odegrany przez Pokeya basy gra poprawnie.
Ostatecznie i tak jest to jeden z niewielu kawałków który nie skwierczy jak skwarki na patelni ;) W tym sensie, to wydaje mi się że niektóre kawałki brzmią lepiej niż pierwowzór. Chyba nawet wiem Draco, do czego to potrzebne jest ;)- Pomysł zacny!
Wynik tych eksperymentów jest tutaj:
no cacy.
udostępnisz konwerter? mam parę muzyczek które chciałbym przesłuchać na Maluchu
Ładnie. Da się to spiąć z twoim emulatorem ZXa?
A pecet to stacjonarny czy laptop?
Zasilany przez listwę? Ale czy listwa ma tylko zabezpieczenie przeciwprzepięciowe, czy filtr również (taka jest droższa).
Jak laptop możesz spróbować nagrywać bez zasilacza na samej baterii.
To testowałem z 10 lat temu jak chciałem nagrać ptaki kocertujące za oknem nad ranem. Na samej baterii było czysto, zasilacz na listwie z filtrem też, a na zwykłym przedłużaczu lub listwie bez filtrowania buczenie 50 Hz (najprawdopodobniej).
I czy przez line-in (stereo) czy przez mikrofon (niekoniecznie stereo).
Na telefonie - przez głośniki nie słyszałem tego buczenia rano.
Fajny pomysł.
A da się zrobić opcję żeby jednak grało na jednym? :) Separacja kanałów przy dwóch pokeyach jednak jest mordercza dla uszu :) Albo jeszcze - na obu to samo ;)
@lemiel, trafiłeś w sedno, to laptop, po odłączeniu zasilacza buczenie ustało. Wszystkie pliki mp3 w związku z tym wymieniłem na wersje niebuczące. Plus doszedł jeden nowy (refresh trzeba w przeglądarce wcisnąć po wejściu pod wyżej wspomniany adres, żeby przeładować plik index.html).
@pinokio i adam, no jasne, że te eksperymenty są tak ukierunkowane ;)
@cyprian: player jest na razie w fazie proof-of-concept i jako taki nie nadaje się do publikacji, zresztą eksperymenty jeszcze trwają i są widoki na pewne ulepszenia. Przygotowanie playera (nazwijmy to) produkcyjnego może trochę potrwać. Jak kto ciekaw, pewnie na Wapniaku będę mógł zademonstrować, że to nie jest ściema :D
Nowe pliki *.PSG chętnie przyjmę.
@wieczor: na jednym AY się raczej nie zmieści, ma 3 kanały z 12-bitową rozdzielczością.
Przecież i tak jest beeper ;) A tak w ogóle, jeśli idzie o emulator ZX Spectrum, kiedy wszystkie kanały dwóch Pokeyów będą wykorzystane na emulację AY-greka, wtedy zabraknie mi kanałów na beeper. Trzeba go będzie przenieść na GTIA, a to _może_ oznaczać pogorszenie jakości (bo GTIA ma 1 bit, a ZX ma jednak bity MIC i EAR, wprawdzie nie do końca 2, ale jednak z pomiarów wynika, że jest to więcej niż 1 - przyznaję wszakże, że nie wiem, czy cokolwiek tę możliwość wykorzystuje - w każdym razie zaemulowanie jej na Pokeyu nic nie kosztuje).
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » AY-2-POKEY
Wygenerowano w 0.028 sekund, wykonano 68 zapytań