26

jak to milo pomarzyc (bo jakos nie kce mi sie wierzyc, ze poza sfere marzen to cos wykielkuje)...
ale do rzeczy. jesli chozi o projektowanie plytek polecam eagle http://www.cadsoft.de
(cracks.am i mamy mozliwosc tworzenia plyty 16 warstwowe o wymiarach
2x2m :D ) dziala zarowno pod linuksem, macosx, winda (tyle ze ani
pod towarowa, ani osobowa osobowa), a i pewnie pod freebsd tez pojdzie.

co do projektowania ukladow polecam wykozystac http://www.opencores.org
sporo tam narzedzi (nie wiem pod czym biegaja...)

pozostaje tylko pytani: kto sie tego podejmie? pecus? candle? sprawca zamieszania? :lol:

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

27

Jesli chodzi o klawiature to ja bym byl za rozwiazaniem podwojnym (znaczy obydwa na plycie):
a) AKI
b) złącze zgodne z XEGSem do klawiatury od tegoz (pozostanie filink, bez specjalnego nakladu na wytwarzanie jakiejs nowej obudowy do klawiary od XE badz XL, problemem moze byc dlugosc oryginalnego kabla, nie pamietam dokladnej jego dlugosci, ale chyba powyzej metra nie ma, mozna zawsze jakies przedluzacze kombinowac) lub jakis nowy standard pozwalajacy podlaczyc oryginalna klawiature

28

Taki nowy standard, to moze byc przeniesienie tych dwoch ukladow multipleksujacych z plyty ATARI do wnetrza klawiatury. Wtedy moznaby zastosowac dwie linie do ktorych podpiete sa te uklady(i AKI oczywiscie). Tylko ze AKI jest bezposrednio na POKEYu i nie wiem czy nie pojawilyby sie zaklucenia na kablu.
Bo cala komunikacja miedzy POKEYem a klawiatura opiera sie na tych dwoch sygnalach.
Mam nadzieje ze moja chaotyczna wypowiedz jest zrozumiala :)

Oczywiscie mozna zrobic i to i to, ale w przypadku integrowania ukladow ATARI w jeden scalak - pozostawiajac samo AKI moznaby zaoszczedzic sporo miejsca. W tym przypadku proponuje zrezygnowac z oryginalnej klawiatury.

Oczuwiscie widac tu moja sklonnosc do przesady - tych sygnalow jest 4 :) - ale to i tak mniej niz stosowane w XEGS - 16 (+ zasilanie i masa oczywiscie)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

29

Ale i tak bedzie sporo miejsca na tej plycie! Mysle, ze cala konstrukcja powinna zadowalac jak najwieksza ilosc osob i opcji. Dlatego obstaje przy podwojnym rozwiazaniu. Mysle, ze te kilkanascie/kilkadziesiat sciezek wiecej (szczegolnie jak bedzie to plyta kilkuwartswowa) nie przeszkodzi. A podlaczenie klawiatury od XEGS wydaje mi sie najprostszym sposobem zalatwienia sprawy filingu. Jak ktos nie bedzie mial takich klawiszy to wykorzysta AKI, a moze kiedys zdobedzie klawiare od XEGS i wtedy bedzie mial radoche o odpieciu jednej i podlaczeniu drugiej.

30

Jesli chodzi o klawiature to ja bym byl za rozwiazaniem podwojnym (znaczy obydwa na plycie):
a) AKI
b) złącze zgodne z XEGSem do klawiatury od tegoz

wspieram ta opcje - problem dlugosci kabla (chyba z 60cm w oryginalnej) to nie problem, bo jak komu przeszkadza, to sobie przedluzy (ja np. sobie za chwile przedluze, bo przeszkadza mi juz bardzo-bardzo).

--
= krap.pl =

31

Pokey (nomoze bez przetwornikow A/C i C/A)

Bez C/A, to znaczy, bez możliwości odtwarzania sampli?

KMK
? HEX$(6670358)

Jak juz ma byc taki full wypas to moze warto pomyslec o jakims DMA dla HDD (i moze FDD jak da rade?)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

33

Taki skrot myslowy to byl :)
Chodzilo mi o implementacje POKEYa wraz z innymi cyfrowo pracujacymi ukladami w jednej kosci, a ewentualne przetworniki dac jako zewnetrzne. POKEY w tej postaci wystawialby np. cyfrowa informacje w postaci 8miu bitow dla dobrego przetwornika, a dopiero z niego szlo by to na wyjscie audio.
I chodzi mi tu o caly dzwiek a nie tylko sample...

I to samo z wejsciami Paddle - tylko w druga strone. :)
Sadze ze to lepsze jakosciowo i latwiejsze w implementacji rozwiazanie.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

34

Pomysl z obudowa z ST faktycznie kiepski. Zasugerowalem sie bo mam dwa walniete ST-ki ;)

Podoba mi sie propozycja PIN-a (znaczy z plyta pasujaca do dwoch obudow). Jak pewnie wiele osob czuje obrzydzenie do obudowy pieca (btw ostatnio bardzo mi sie spodobaly PC-ty "do salonow" w obudowach jak od miniwiezy).

Co do projektowania plytki - ja wiem ze Eagle jest popularny ale jest to sparawa drugorzedna. Wazniejsze jest ile firm przyjmie projekt zrobiony danym programem. Obawaim sie ze scrackowany PROTEL pozostanie bezkonkurencyjny ;) Ale to naprawde najmniej wazne. Moj szef robil genialne projekty programem pod DOS sprzed 15 lat.
Aha, na 90%, jesli plytke zaprojektuje fachowiec, da sie zrobic plyte dwustronna. O upakowanie elementów też bym się nie martwił - widziałem juz naprawdę większe cuda niż Atari zrobione na sporo mniejszej płytce dwustronnej. Wielowarstwowe plytki sa drozsze i chyba trudniejsze w montazu (zgaduje bo sam nie lutowalem)...

Mnie zastanawia jeszcze jakakolwiek rozwojowość takiej płyty... moze jakies sloty rozszerzen czy cus? :)
Bo glupio jak sie wyda 1000 zyli znow demolowac plyte lutownica jak ktos wymysli jakas superdopalke.

35

Proponuję wszystko upchać w obudowę RACK 19" 1U. Chociaż sieciowcy nie będą mieli powodów aby narzekać ;-) No i oczywiście popieram pomysł i chętnie kupię takie cudo.

Aby podgrzać atmosferę looknijcie tutaj: http://www.eng.petersplus.ru/sprinter/

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

36

ktos zaprojektuje plytke?? a kto to bedzie lutowal???? i ZA ILE?

eh, to przeciez Wielknoc bedzie, nie "gwiazdka"

37

Tak nieśmiało (bo nie wiem, czy ich już nie było, tudzież nie wiem, na ile adekwatne, jako elektroniczny profan) zapodam linki do dwóch nieśmiałych, ale podobnych projektów...
- Retro Micro FPGA Experiment
- Atari 800XL in FPGA

[ Dodano: Wto Mar 22, 2005 18:05  ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :rolleyes:

38

chętnie się "zapiszę" na jeden taki komputerek....
ciekawi mnie tylko jedno:
-kiedyś była dyskusja o Tomsie 720 i też nie jedna i nie dwie osoby
były chętne... :idea:

39

wracam do tematu klawiatury

proponuje klawiature oryginalna out, tylko jedno zlacze pod ktore podepnie sie klawiature od PC (moze PS2 :) ), jak ktos bedzie chcial klawisze z XEGS zrobi sobie przelotke i po sprawie

bez sensu aby kupowac specjalnie XEGS za ok. 200 zł by moc korzystac z jego klawiatury, bez obrazy ale klawiatur PC-towych jest wiecej, sa wygodniejsze i bardziej funkcjonalne

p.s.
a co z myszka ? bedzie jakis uklad ktory odciazy CPU ?

p.s. #2
a co z USB ? poprzez USB  mozna podlaczac dyski itp, projekt USB ukonczyli ABBUC-owcy

p.s. #3
a co z karta sieciowa Ethernet ?


Jesli te wszystki dodatkowe rozszerzenia bedzie musial uciagnac CPU, to ja proponuje jakis uklad odciazajacy, bo 14MHz to za malo

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

40

ja bym dołożył interfejs MIDI OUT. Jest żenująco prosty i zajmie ok. 3cm^2 powierzchni płytki...

to moze od razu tez MIDI IN, bo polowa to troche malo ... a majac MIDI IN/OUT od razu przyjemniej sie pisze ;)

41

pytanie skad dostaniemy hurtowo gniazda sio?
przy okazji jako gamer zglosze propozycje 4 portow joysticka. mule na 4 da mi wreszcie okazje do nie sprzedania vaskowi upragnionych jednostek zywnosci czy energii  :twisted: a i wszyscy podlaczajacy rozmaite interfejsy beda mieli wieksze pole do popisu  ;)

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

42

tak bez czytania tematu - myslalem o plycie w standardzie micro atx, pasujacej pod typowe obudowy pc w tymze standardzie
klawiatura oczywiscie zewnetrzna, zintegrowane stereo i 65c816, 6502 dostepny w postaci dodatkowej karty
zadnego simma 1mb
chociaz 1088kb na plycie w postaci pamieci statycznej (1x64kb, 2x512kb) dostepne dla wszystkich programow dzialajacych w trybie "native" - tj na 1.76mhz, pozostala pamiec - tj 16mb wedle pasiowego standardu - tj w postaci simma 72pin
rezygnacja z simma 1mb dla rozszerzenia pamieci trybu "native" i zrezygnowanie z pamieci dynamicznej pociaga za soba jeszcze jedna rzecz - uklad freddy staje sie zbedny - mozna go z powodzeniem zastapic ukladem dzielacym przez 4

pecus: nie wiem jak widzisz integracje asic'ow do fpga - uwazam ze za malo wiadomo na temat ich budowy - jeszcze gtia mysle ze dalo by sie zrobic, chociaz problemem mogla by byc wewnetrzna linia opozniajaca - szczegolnie w implementacji na fpga
ciekawym wyjsciem bylo by zsyntezowanie pokeya - w koncu to 2 duze uklady (1 pelny, drugi obciety o fukcje takie jak klawiatura, paddles, czy transmisja szeregowa)

jellonek: pod eaglem to sobie sam rysuj

stryker: pozwol ze cie zamorduje

przechodze na tumiwisizm

43

pytanie skad dostaniemy hurtowo gniazda sio?

.. mam namiar na ok 40 dziewiczych sztuk.

ale - przy jednym będę się upierać - COVOX; sorry - przy 14 mhz można na nim zrobić praktycznie cuda; oprócz zgodności w "tył" można by mu dodać nieco inteligencji - a roboty z tym biorąc pod uwagę całokształt - niewiele - .. a i nie koniecznie musi być 8 bit

Co do ZX Sprintera - widziałem, macałem; :) - jako jedyny w POLAND ma to YerzmYey.

Co do klawiatury - TeBe - nie moge się z tym zgodzić. Jakoś lubuję się w klawiaturach od Atari, a szukanie klawiszy konsoli pod F20 do F50 jakoś mnie nie bawi (czy wieczne szukanie inverse, caps .. ) - za stary jestem, by uczyć się tego od nowa  :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:

Kontakt: pin@usdk.pl

to moze od razu tez MIDI IN, bo polowa to troche malo ... a majac MIDI IN/OUT od razu przyjemniej sie pisze ;)

No niby tak, problem w tym, że MIDI IN potrzebuje trochę "mocy" do przetwarzania zdarzeń przychodzących z kabelka. Nie pamiętam czy MIDI IN było jakoś trudniejsze do zrobienia - sam mam w swoim komputerku MIDI OUT, a dlaczego nie mam MIDI IN???...  chyba głównym problemem była właśnie rejestracja zdarzeń... W każdym bądź razie MIDI OUT musi być!

45

Ja tez sie pisze na jedna płytę - a nie dało by sie od razu jakegoś interfejsu do flopa - np Karin Maxi

Jak juz to się włozy do obudowy ATX to flop w obudowie byłby jak najbardziej na miejscu

46

Co wg mnie MUSI zawierac taka plyta:
- Interface HDD (KMK w tym przypadku, choc jestem zwolennikiem SIO2IDE ze wzgledu na latwosc podlaczania i wygode obslugi w przypadku standardowego Atari).
- Interface FDD (Karin MAXi proponuje, ciekawe jak to razem z KMK polaczyc... )
- Interface klawiatury (AKI oczywiscie mozna tez myszke PSowa dolaczyc przez PS2MOUSE znane u Amigantow)
- Turbo i dodatkowa pamiec (nie jestem szczegolnym zwolennikiem tego rozszerzenia w przypadku oryginalnych kompow bo calkowicie zmienia to komputer w cos innego, ale w przypadku takiej plyty musi byc)
- Sparta DOS X na pokladzie - moze nawet jakas pamiec flash widziana jako cartridge.
- Obsluga monitora VGA (Anic zrobiony na matrycy logicznej moze generowac i taki obraz, mozna tez pomyslec o jakis dodatkowych trybach graficznych jak C64 ONe).
- Wszystkie mozliwe uklady specjalizowane zaprogramowane w jakiejs matrycy logicznej (moznaby dodac tam sterowanie wszystkimi rozszerzeniami przez jakies nowe rejestry, bypozbyc sie przelacznikow wszelakich).
- Standardowy RS232 ZAMIAST SIO. Wyjasniam dlaczego: wiekszasc urzadzen zewnetrznych zintegrowana bedzie na plycie, RS232 jest standardowym intrrfejsem, mozna bedzie zwyklym null modemem polaczyc sie z grzybem, a jak ktos zechce podlaczyc atarowskie urzadzenia to dorzuci sie kabelek SIO2PC (ale dzialajacy odwrotnie) i juz. Odpadnie tez problem gniazda.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

47

.. mam namiar na ok 40 dziewiczych sztuk.

Jesli mowisz o elesie to juz sprzedali wszystkie jak ostatnio u nich bylem.
Podobno znalezli producenta i zamowili partie, ale jakos mi sie wierzyc nie chce

48

jezeli koszt takiej płyty nie przekroczy 150zl to pisze się na 2 sztuki

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

49

umywam raczki :]

przechodze na tumiwisizm

50

Co wg mnie MUSI zawierac taka plyta:
- Interface HDD (KMK w tym przypadku, choc jestem zwolennikiem SIO2IDE ze wzgledu na latwosc podlaczania i wygode obslugi w przypadku standardowego Atari).
- Interface FDD (Karin MAXi proponuje, ciekawe jak to razem z KMK polaczyc... )

SIO2IDE ?? - rozumiem doskonale chęć posiadania tegoż interface'u - lecz w kwestii szybkości operacji R/W KMK wychodzi tak czy inaczej "jakby" szybciej. Z czego widze - niebawem dla KMK powinien być support dla sektorów 128B - więc odpalenie dowolnego *.atr powinno być wyłącznie sprawą oprogramowania tegoż.

KARIN MAXI - z KMK żadnego problemu być nie powinno; myśle, że wystarczy ustawienie innych numerów NEWDEVICE - w KMK zworki są :) - choć przyznać musze, że nie sprawdzałem tegoż. Z drugiej strony - nie jestem do końca przekonany co do KARINKI - stacja powoduje pewne problemy z coponiektórymi programami "całodyskowymi", a dodatkowo w brzydki i niecny sposób wyłącza ekran przy odczycie / zapisie. Dodatkowo problemem może być kiepska dostępność układów WD1772 - chyba, że jest jakiś zamiennik. Lepiej już - oczywiście pominąwszy problem WD1772 zrobić kontroler XF551 - z romem dla 3,5" stacji o pojemności 720kB. Sprawdzone - działa - nie powoduje problemów - lecz niestety stacja ta jest w oczywisty sposób wolniejsza od KARIN. XF - przynajmniej w obecnej postaci - 2x SIO.

Jeszcze do do klawiatur - z przedłużeniem kabla od klawiatury z XEGS problemu żadnego nie ma. Wtyk (bodajże 15 pin :) ) jest dość typiczny i dostępny w każdym cywilizowanym sklepie z częściami elektronicznymi

Candle - jeśli to takie straszne (a coś w tym jest) - to i tak proponuje projekt pociągnąć większą grupą "konstruktorów" -

Kontakt: pin@usdk.pl