1

Czy jest sens próbować emulować AYgreka na pokeyu ??

Wczoraj przeprowadziłem pierwsze testy i efekt jest różny - na razie trochę fałszuje co jest wynikiem prawdopodobnie błędnych obliczeń wysokości dźwięku ale gra podobnie do oryginału.  :)
Dlatego nie umiszczam na razie przykładów bo grają nieczysto  :(

Jeśli miałby powstać player to potrzebuję prockę do dekompresji LHA na 6502 bo wszystkie AY są właśnie nim pakowane.

2

w sumie - czemu nie :D

- Święty?? - a ile można teoretycznie % oryginału zaemulować np SID'a - lecz na 65c816 @ 14mhz ??

Tak nawiasem (()) mówiąc widziałem na F$6 coś z superCPU dla C64;- chciałbym to demkiem nazwać, lecz w zasadzie było to coś - co wyglądało jak split gierek z Amigi. Krótko mówiąc - niezłe.  :twisted: -

Kontakt: pin@usdk.pl

3

Czyli AY Player? Jak masz ochotę (widzę, że masz ;)), to myślę, że czemu nie? Zawsześ się atarowce dowartościują trochę.  :rolleyes:  Z tym, że bardziej mi spieszno jakąś finalną wersję SID2POKEY zobaczyć?  A potem? AY Player? AY2POKEY? CO będzie następne?  :mrgreen:

Generalnie: jestem za.

[ Dodano: Pon Mar 21, 2005 10:42  ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :rolleyes:

4

pewnie chodzi Ci o gierke z Protovision co zwie sie Metal Dust?

http://www.protovision-online.de/
http://www.protovision-online.de/md/trailer.zip

niezłe...taki jak to ktos powiedzial na party..." sklonowany Zybex do kwadratu" z konkretnymi wymaganiami:

"  * A Commodore 64 with Heavy Duty Power Supply or a Commodore 128
    * A 3,5" floppy drive (FD-2000 or 1581) or another compatible mass storage
    * A CMD SuperCPU 20 MHz Accelerator with SuperRAM Card (at least 4 MB)
    * and of course a monitor or TV as well as one or two joysticks.
  You can get the game on two 3.5" disks for a CMD FD-2000 disk drive, or four 3.5" floppy disks for a standard CBM 1581 disk drive. Of course you can copy the game to a CMD HD Hard Disk or a CMD RAMLink and play from there. The parallel data transfer of a CMD HD connected to a RAMLink is supported by the game. If you should own an IDE64 Controller with a SuperCPU compatible OS (otherwise you'll have to upgrade your OS), you can play Metal Dust from your IDE Hard Disk, too."

gep/lamers^dial

5

Swiety, jezeli tylko Ci sie chce to jak najbardziej jest sens..
pytanie techniczne: chcesz to robic softsynthem czy w wypadku tego ukladu da rade cywilizowanymi prostokatami?

6

Pomysł róló, tylko czy nie lepiej dopieścić do granic niemożliwości najpierw SID Playera?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

7

Xan: - raczej cywilizowanymi sposobami czyli tak jak sid2pokey.

Dely: - u mnie tak to już jest że musi mnie najść żeby coś zrobić a w głowie mam tysiąc pomysłów na sekundę.

Pin: na 14 MHz sądzę że można na pewno zrobić coś co będzie grało na 2 razy większej częstotliwości i może uda się zaimplementować jakieś dodatkowe rzeczy może nawet 70-80% sida.

8

jak najbardziej róló, ale wydaje mi się, że na 2POKEY only. Tak, żeby na jednym włączać w miarę potrzeby filtr 15kHz (albo i trzymać włączony na stałe). Btw. ciekawe ile możnaby w ten sposób oktaw uzyskać - z 6+ by chyba wyszło z tego...

Ale - tu zgodzę się z delym - lepiej najpierw SIDplayera dopieścić (może jakiś COVOX/'816 support?) :)

I Ty zostaniesz big endianem...

9

Covoxowi mówimy zdecydowanie NIE. :) 816 tak, ale jako opcja jak ktoś chce mieć lepszą jakość dźwięku. Zanim dopałki z 816 staną się standardem trochę jednak minie.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

10

najwyzszy k.... czas

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

Fajna sprawa, ciekawe jakie jeszcze scalaki muzyczne da się emulować na atarce ? Można napisac konverter i przerzucać muze z inncyh komputerów.

Ramos/Samar/HVSC Crew/ASMA/FanCA

12

AY - Zdecydowanie tak.
To dobrze, że ktoś taki jak Swiety ma milion pomysłów na sekundę i chociaż kilka z nich realizuje ;-)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

13

najwyzszy czas zebrac to wszystko razem i zrobic nowy uklad dzwiekowy do Atari all-in-one ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

14

No to skoro SIDPlayer tak szybko ujrzał światło dzienne (szybciej chyba niż SID sprzętowy) no to za AY Playerem też jestem ZA :D (mimo że mam speca z AY to chętnie bym posłuchał tego samego na Atari). A z drugiej strony nikt nie chciał podłączać AY(YM) do małego Atari ???? :D

15

Super sprawa !
Szczerze mówiąc bardziej mnie to interesuje niż Sid2Pokey - wydaje się, że Pokey gra bardziej podobnie do AYka (YMa) niż do Sida !
Święty zapodaj jakieś próbki ! :-) np. muza z Xenona. :-)

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

16

Hmm, święty, a nie da się zrobić programu z wtyczkami...? Coś jak WinAmp?  Napisałbyś trzon, wytyczne dla wtyczek - i jazda. Kto potrafi - pisze odpowiedni moduł. Myślę, że skoro już sporo osób ma HD - byłoby nieźle (łącznie z atarowskimi formatami), a jednocześnie - odciążyłoby Ciebie. Jako projekt Open Source może byśmy mogli obsługiwać full formatów w cywilizowany sposób.
W każdym razie - jestem za!!

Sikor umarł...

17

Sikor: JEST już coś takiego, ale na razie sza! :)

Jak autor skończy to sam to ogłosi...

Nie?  8)

I Ty zostaniesz big endianem...

18

już widzę ten full formatów , szczególnie w OS

All I hear is the sound of me falling on the ground

19

Test pierwszego ay2pokey - jeszcze troszkę fałszuje ale może uda mi się to poprawić.
Acha plik jest najlepiej słuchać pod emu bo wczyuje się od $0600 lub $0700 do końca pamięci.

20

nie no fakt - "jeździ" nieco, ale łorkczy i to jest najważniejsze :)

Od razu pytanko: Czy jest jakiś odpowiednik .sap-a czy .sid-a dla muzyczek ze speca? Niby jest ten plugin do plikow .vtx - tylko nie wiem czy to toto...  :rolleyes:

I Ty zostaniesz big endianem...

21

Jesli chodzi Ci o AYgrekowe to jest to ten sam format YM (tylko inne czestotliwosci z tego co pamietam trzeba odtwarzac), a jesli chodzi o bzyczek... ;)
Najfajniejsze w YM jest to ze nic nie trzeba relokowac czy emulowac procesora i srodowiska, wiec player bedzie na 100% szybki i latwy do zaimplementowania w grach czy innych takich...

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

22

Taaa... tylko YM to zgrane "na chama" wartości wszystkich kanałów (bodajże bit po bicie) i spakowane ZIPem. 8O

A po rozpakowaniu taki pliczek ma ~200 kilo. Także nie wiem czy obrabianie YM-a to najlepszy pomysł...

No, ale... ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

23

Nie ZIPem a LHARCem :) i myslisz ze co teraz swiety swoim nowym playerem odtwarza jak nie YMy, znasz inny popularny format AYgrekow?? :)

Zobacz jaka dlugosc ma przykladowy plik i jak ladnie sie spakowal :)

W gre wchodzi rozpakowywanie w czasie odtwarzania i to by zalatwilo sprawe objetosci plikow. I to ma sens.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

24

Wlasnie myslimy ze Swietym nad rozpakowywaniem w locie. Na atari nie ma depakera do -lh5- wiec trzeba go napisac a i tak czuje ze za szybki to on nie bedzie, wiec zastodowanie do gier moze byc problematyczne. Moze wie ktos jak z ta kompresja radza sobie spektrumowcy?

25

est pierwszego ay2pokey - jeszcze troszkę fałszuje ale może uda mi się to poprawić.

Kuna, dla mnie bomba, od razu słychać, że to AY. A nie możesz Święty od razu skompilować z jakąś znaną muzyczką, żeby można było z oryginałem od razu porównać?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.