Pytanie do specjalistów od Pokeya:
- jeśli połączymy w parę dwa generatory, to który rejestr AUDC odpowiada za całość?
? HEX$(6670358)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Sprzęt - 8bit » AUDF/AUDC
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Pytanie do specjalistów od Pokeya:
- jeśli połączymy w parę dwa generatory, to który rejestr AUDC odpowiada za całość?
audc0 i audc2
Jesteś tego zupełnie pewien?
Pomijając już fakt, że w dostępnych mi źrodłach rejestry AUDF/AUDC są numerowane od 1 do 4 (a więc nie ma AUDC0), to jednak połączywszy generatory AUDF1 i AUDF2 w parę głośność mogę regulować przez AUDC2, a nie AUDC1. Wynikałoby więc, że drugi z pary AUDC odpowiada za głośność i zniekształcenia połączonych rejestrów AUDF.
Ale generalnie też chodziło mi trochę o to, czy, jeśli połączonymi generatorami steruje jeden z rejestrów AUDC, mieszanie w drugim wpływa jakoś na działanie pary generatorów?
4,3,2,1,0 ? A nie chodzi Ci przypadkiem o to, że można odgrywać wtedy sample na drugim kanale? Tak jak w MPT? Tylko że wtedy tylko bity 3,2,1,0 drugiego kanału grają rolę.
Z tego co pamiętam to pokey działa jako dzielnik częstotliwości więc jeden z rejestrów AUDC odpowiada za dźwięk obu połączonych generatorów natomiast drugi odgrywa częstotliwość podziału danego generatora co w praktyce jest w sumie niewykożystywane (nie spotkałem się z czymś takim) no chyba że odgrywamy sample na danym generatorze. (dokładnie to musiałbym sprawdzić co do czego ale jakoś tak)
No dobra, czemu to wszystko. Jak tu już kiedyś ktoś pisał na forum, SIO wycisza wszystkie kanały po zakończeniu transmisji, co jest kretynizmem, bo używa tylko dwóch - połączonych w jeden kanałów AUDF3/4.
W moim ROM-ie dla 65c816, przy okazji wszystkich innych poprawek, poprawiłem i to - tam SIO wycisza tylko kanały 3 i 4, w ogóle 1 i 2 nie dotykając. Ale ponieważ po połączeniu 3/4 AUDC3 można wykorzystać do odgrywania sampli, zastanawiałem się, czy nie ograniczyć wyciszania jeszcze bardziej - tylko do AUDC4. Wtedy nawet podczas transmisji SIO zostawiałoby dwa ośmiobitowe kanały (nazwijmy to) syntezy i jeden kanał na sample, co pewnie ułatwiałoby puszczanie muzyczki przy odczycie ze stacji.
Warunkiem nieodzownym musiałaby być pewność, że AUDC3 w żaden sposób nie wpływa na działanie połączonych AUDF3/4 - bo w przeciwnym razie zakłócałby transmisję.
Ale teraz wydaje mi się, że to się jednak nie da - a to z tego powodu, że gdyby jakimś przypadkiem AUDC3 nie był wyciszony przed wywołaniem SIO, to mogą być jakieś przydźwięki :( Poeksperymentuję jeszcze, ale ciemno to widzę ...
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Sprzęt - 8bit » AUDF/AUDC
Wygenerowano w 0.016 sekund, wykonano 62 zapytań