Pytanie do specjalistów od Pokeya:

- jeśli połączymy w parę dwa generatory, to który rejestr AUDC odpowiada za całość?

KMK
? HEX$(6670358)

2

audc0 i audc2

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3

audc0 i audc2

Jesteś tego zupełnie pewien?

Pomijając już fakt, że w dostępnych mi źrodłach rejestry AUDF/AUDC są numerowane od 1 do 4 (a więc nie ma AUDC0), to jednak połączywszy generatory AUDF1 i AUDF2 w parę głośność mogę regulować przez AUDC2, a nie AUDC1. Wynikałoby więc, że drugi z pary AUDC odpowiada za głośność i zniekształcenia połączonych rejestrów AUDF.

Ale generalnie też chodziło mi trochę o to, czy, jeśli połączonymi generatorami steruje jeden z rejestrów AUDC, mieszanie w drugim wpływa jakoś na działanie pary generatorów?

KMK
? HEX$(6670358)

Nie >>słyszałem<< żeby wpływał ;-)

5

hmm co prawda nie sprawdzalem ale pamietam to tak:
audc1 (nie 0, numerowane sa od 1) w polaczonych generatorach steruje i glosnoscia i znieksztalceniami, a z audc2 mozemy uzywac bity 4,3,2,1,0 do generowania dodatkowego dzwieku?

nie bic jesli nie prawda.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4,3,2,1,0 ? A nie chodzi Ci przypadkiem o to, że można odgrywać wtedy sample na drugim kanale? Tak jak w MPT? Tylko że wtedy tylko bity 3,2,1,0 drugiego kanału grają rolę.

7

Z tego co pamiętam to pokey działa jako dzielnik częstotliwości więc jeden z rejestrów AUDC odpowiada za dźwięk obu połączonych generatorów natomiast drugi odgrywa częstotliwość podziału danego generatora co w praktyce jest w sumie niewykożystywane (nie spotkałem się z czymś takim) no chyba że odgrywamy sample na danym generatorze. (dokładnie to musiałbym sprawdzić co do czego ale jakoś tak)

8

No dobra, czemu to wszystko. Jak tu już kiedyś ktoś pisał na forum, SIO wycisza wszystkie kanały po zakończeniu transmisji, co jest kretynizmem, bo używa tylko dwóch - połączonych w jeden kanałów AUDF3/4.

W moim ROM-ie dla 65c816, przy okazji wszystkich innych poprawek, poprawiłem i to - tam SIO wycisza tylko kanały 3 i 4, w ogóle 1 i 2 nie dotykając. Ale ponieważ po połączeniu 3/4 AUDC3 można wykorzystać do odgrywania sampli, zastanawiałem się, czy nie ograniczyć wyciszania jeszcze bardziej - tylko do AUDC4. Wtedy nawet podczas transmisji SIO zostawiałoby dwa ośmiobitowe kanały (nazwijmy to) syntezy i jeden kanał na sample, co pewnie ułatwiałoby puszczanie muzyczki przy odczycie ze stacji.

Warunkiem nieodzownym musiałaby być pewność, że AUDC3 w żaden sposób nie wpływa na działanie połączonych AUDF3/4 - bo w przeciwnym razie zakłócałby transmisję.

Ale teraz wydaje mi się, że to się jednak nie da - a to z tego powodu, że gdyby jakimś przypadkiem AUDC3 nie był wyciszony przed wywołaniem SIO, to mogą być jakieś przydźwięki  :( Poeksperymentuję jeszcze, ale ciemno to widzę ...

KMK
? HEX$(6670358)