1

Nie każdy o tym pewnie wie, bo nie widać na głównej stronie, ale jest BETA wersja SID2Pokey do ściągnięcia pod: (autor Święty)

http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 5762#35762

Mam nadzieje, że nie banują za zaśmiecanie forum:) hehe

2

kolo niezle daje czadu.

automaty z lat 70-80 (mame) mialy czesto 6502 do sterowania odgrywaniem dzwieku/muzyki na roznych ukladach dzwiekowych, gdyby tak ...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3

Kolejny sid na najnowszej procedurce sid2pokey !

Spijkerhoek.sid

4

A cos zostało poprawione w Playerze? lepiej gra?

Czemu z Yie nie odgrywa poprawnie FX-sów?

5

O ja [uprawiam sex]!
Swiety, jak zwykle przywaliles :)

Rulezujesz, nie ma to tamto :] Jak słusznie pecus zauwazyl gra to jakby musix na atarke pisany byl :]

z wyrazami szacunku,

pirxxx

http://www.5oft.pl/

6

Kolejny SID na Sid2pokey w najnowszej wersji - teraz player jest szybszy ! (niestety nieco dłuższy)

Załączam kolejny przykład - chyba ten sam Sid był w jednym z dem Hardu

7

Hmmm. Brzmi nieco odmiennie od tego od Hardow. Nie mowie ze zle. Inaczej! No i szybkosc playera zabija! Chyba, ze jest cos jeszcze poza ekranem czego nie widac.

8

Nie no - brzmi spoko - chyba nawet bliżej "oryginału" z komody, bo dla mnie ta hardziana wersja po prostu rzęzi... Dobra robota! :)

I Ty zostaniesz big endianem...

9

Konwersja zaczyna się od niebieskiego pola do końca zielonego - tak że jest w miarę szybko - po za ekranem jest oryginalny sid - biały pasek.
Na pewno inaczej bo Hardzi podnieśli tonację o chyba 2-5 półtonów w górę (dlaczego nie wiem) ale sprawdzałem w dokumentacji do SIDa i do Pokeya więc moje wzory są chyba poprawne ! A tak apropos to chyba jest on zsynchronizowany z sid playerem tak aby można było odtwarzać coś na pokeyu i na samplach ale to w przyszłości.  :)
Najważniejsza różnica między moim playerem a Hardu jest obsługa ADSR - oni sobie ją po prostu nadmiernie uprościli. Ich player nie wykożystywał całego pokeya tylko pracował w trybie 1,79 3+4 , 64 khz 1 i 2. Moj player gra następująco: 1,79 3+4 i w zależności od rejestrów Sida 64 khz 1 i 2 , 15 khz 1 i 2 , 1,79 2 i 64 1, 1,79 2 i 15 1
Po za tym uwzględniam rejstry pwm i inne rzeczy których oni pomineli !
A i tak jest szybszy od playera Hardu (mieli wolne dzielenie   ;) )

10

po za ekranem jest oryginalny sid - biały pasek

Nie rozumiem za bardzo tego stwierdzenia. Co oznacza oryginalny SID? przeciez plik w pamieci nie zajmuje czasu procesora? 8O  8O

11

Lewis: przecież muszę odgrywać oryginalny player z C64 żeby mieć zrzut rejestrów do remapowania ! Może źle się wyżej określiłem.

12

Teraz rozumiem, ale fajnie by bylo jakbys pokazal ile zajmuje calosc, bo dla kodera jest to najwazniejsze, a nie ile zajmuje Twoja czesc (bez urazy).

13

no ładnie gra SID2POKEY, jak dla mnie to sample nie musza byc, dzwieki POKEYA sa czyste, bez szumow i zgrzytow

pewnie jest to tez kwestia modulu SID, jedne da sie lepiej przeniesc inne gorzej, podobnie jak z przenoszeniem grafik

chyba moznaby napisac tracker dla Atari wykorzystujacy taka symulacje SID'a (czy tez na PC), czy to tylko moze dzialac na zasadzie dekodowania playera C64

no i przydaloby sie cos dla ludu, jakis opis jak wykorzystac SID'a we wlasnej produkcji, czyli przydaloby sie aby SID2POKEY byl freeware :) i ogolnie dostepny

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

14

Tebe: dobra myśl - jak ktoś chce wykorzystać sida to na razie niech pisze do mnie na maila - jak znajdzie się grupa chętnych to mogę napisać jakiś tutorial dla koderów o sidzie, sid2pokey i innych rzeczach.
Sid2pokey jak na razie jset nie skończony więc dopiero finalna wersja ujrzy światło dzienne.

Może ukaże się nowa wersja Sidplayera - znalazłem kilka rzeczy które nie są zaimplementowane a wystarczy kilka rozkazów aby poprawić te niedociągnięcia.

W sumie ja problemu ze źródełkami robił nie będę - np. Vega dostał źródełka do gierki.