26

no nieźle mnie zaskoczyło brzmienie - to jest TO!!:)

Muzyczka tytułowa może mogłaby by brzmieć trochę lepiej, ale te pozostałe muzyczki(grające podczas gry to 100% wierności)
Poza tym niezaprzeczalny plus to czystość brzmienia, znacznie lepsza niż na SIDPlayer. Więc jak dla mnie to SID2Pokey będzie lepszy do tej gry niż SIDPlayer:)

Świety: ślij do mnie źródła spróbuje to wrzucić do giery i opublikować ją jeszcze w tym tygodniu...no chyba, że musisz jeszcze coś poprawić:)

Jakie to ma wymagania? Jak mocno angażuje CPU? Ile razy na ramkę odgrywa?

Tak mi przyszło do głowy....A wersja SID2POKEY na 2 POKEY'e? Wtedy przy 3-rzech łączonych kanałach(wart. 0-65535) to mogłoby zabrzmieć nawet lepiej od SIDPlayer'a? Oczywiście to już nie będzie orginalne ATARI, ale jako opcja to byłoby super! I możliwe byłoby odgrywanie MONO/STEREO w zależności od tego ile POKEY-ów na pokładzie:) Jak Ty to widzisz Święty?

27

:D:D:D - no - to spokojnie można mnie wypisać z projektu.
:twisted:

Kontakt: pin@usdk.pl

28

no - to spokojnie można mnie wypisać z projektu.

Tak łatwo to chyba nie będzie:)
Może być za duże obciążenie(chodzi o muzyczki grane w czasie gry). Dodatkowo fakt pogarsza to, że na ekranach walki musiałem dać szeroki obraz! (niestety to było konieczne):)

29

:) - ok; to więc - proszę mnie informować o zaistniałych potrzebach - no problem; a tak z czego widze, to też coś niecoś schrzaniłem przy msx - tym co Ci ostatnio podesłałem;- mogłem z basem wyjechać wyżej - tak jak ma to miejsce w tym sio2pokey... i zachoiwać oryginalną tonację.  :rolleyes:

Kontakt: pin@usdk.pl

30

Pin: bez urazy , ja tylko chciałem pomóc - nie słyszałem twojej wersji więc nie mam odnośnika ! Moim zdaniem im więcej osób będzie pracowało nad gierką tym chyba lepiej.
Vega: tylko raz na ramkę choć mogłoby więcej (tylko głośność działała by płynniej)
Czas - tyle co na ekranie - biały pasek player C64 , niebieski remapowanie.
Ze stereo jest tak jak piszesz i zostałyby 2 kanały wolne (na coś) ,ale brak pwm i innych fal na pewno nie zostałby zrekompensowany.

31

Święty - nie; zupełnie nie o to biega;- nie obraziłem się, ani nic z tych rzeczy - a OSOBIŚICIE i tak uważam, że to - co podesłałem do VEGI - to; fachowo to nazywa się SKIEŁ :D:D:D:D:D:D:D -

Druga sprawa to to, że nie wiem zasadniczo co zaproponować zamiennie zamiast msx w TMC - gdyż z korespondencji i nie tylko wynika, że wspomniany PLR na tyle skutecznie obciąża CPU, iż reszta engine w pozostałym czasie nie wyrabia. Myślałem o CMC - lecz z tym też nie bardzo wiadomo co i jak ... no ale...
- więc i tak widze, że sprawa dalej jest otwarta.  :idea:

.. a tak na marginesie - dało by rade zoptymalizować conieco w kodzie Yie ?? - wiem, że tego nie widziałem, ani też nie koduje - lecz tak tylko pytam.

Jakieś pomysły ??

Kontakt: pin@usdk.pl

32

SID2POKEY  wymiata !!!
Muza z YieAr Kung-Fu jest zajebista - taka jak w oryginale - tylko brzmienie trochę inne. Przydałoby się pokonwertować jeszcze jakieś traki z C-64 !
Naprawdę kawał dobrej roboty, o wiele bardziej podoba mi się ten pomysł niż emulacja Sida, która jest niestety (na Atari) kiepska i w sumie bez sensu.

Jeszcze mam takie drobne pytanko.
Czy dało by się zrobić coś takiego jak z SID2POKEY tylko, że z YMem z Atari ST. W sumie mały Atari miał brzmienie bardziej zbliżone do ST niż do C-64. Jestem strasznie ciekawy jak brzmiała by muza z Xenona na małym JIL.

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

33

a tak na marginesie - dało by rade zoptymalizować conieco w kodzie Yie ?? - wiem, że tego nie widziałem, ani też nie koduje - lecz tak tylko pytam.

Chodzi o optymalizacje, żeby odtwarzać 4x na ramkę pod TMC? Chyba trzeba by player JASKIER'a zoptymalizować(ta skrócona wersja) bo on jakby wykonywał się dłużej niż 3 wiersze? a co tyle muszę zmienić zestaw znaku, w sumie 9 zestawów.......Chyba nic nie skopałem, bo w sumie przez jakieś 4s jak zaczęło grać to było OK, a potem się rozjechało (nie wyrabiało ze zmianą zestawu znaków, a jeszcze kolory czasami muszę zmienić)

Udało się! już gra SID2Pokey na screenie początkowym:)

34

Słuchajcie - jest pomysł, żeby zrobić covera muzyki ingame w MPT (i mogę się tego podjąć) - dla mnie po prostu oryginał jest zbyt krótki (i nieco infantylny). Także jak coś to załączę i wtedy można już mnie kamienować jakbyco... ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

35

No właśnie co o tym myślicie:

Czy trzymać się orginału na C64? Czy zrobić coś lepszego?
Jeżeli to będzie lepiej brzmiało niż orginał.....to ja jestem za:)

Ja podchodze do tego tak, że nie musi być 100% kopia orginału z C64 przecież wersja na ATARI może być lepsza...hehe:)

36

Vega - nie pisałem o 4x na ramke - wystarczy 2 - a wszystko bedzie grzmiało.

Kontakt: pin@usdk.pl

37

Piszcie obaj: potem się albo wybierze, albo zrobi wybór :P hehe. A, Sid2Pokey jest świetny?

[ Dodano: Pią Mar 04, 2005 02:57  ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :rolleyes:

38

Jeśli chodzi o CMC to mam super-zoptymalizowanego playera który jest 2 -2.5 razy szybszy od oryginału - może taki wariant by wchodził w rachubę a puszczenie tego 2x na ramkę to 2 krotne wywołanie playera przy 2 krotnie wolniejszym tempie !

Kiedyś z Fosterem tak się bawiliśmy ale nic z tego poważnego nie wynikło  :?

Po za tym mam na tyle dobrze napisanego playera CMC tak że można go kosztem 3 krotnej wielkości rozpętlić i będzie jeszcze szybszy.(może ok 1.5 razy w stosunku do zwykłego)

Ostatnia opcja - mój synthtracker który jest w powijakach ale ma szybkiego playera ,3 lub 4 kanały - przełączane automatycznie z zależności od dźwięku  ,dźwięk typu emulacja SIDa (super niski prostokąt) itp , próbna wersja pwm na pokeyu oraz coś w stylu RMT - coś jak modulowany filter.

No chyba że jeszcze ktoś coś wymyśli  :?:

Musiałbym mieć kod yiear to na pewno coś dało by się wykombinować.

39

..... coś w stylu RMT - coś jak modulowany filter.

Brzmi ciekawie, szkoda, że nie ukończone.

Musiałbym mieć kod yiear to na pewno coś dało by się wykombinować.

Spoko mogę podesłać. W sumie to player grany na przerwaniu DLI(2x na ramkę i więcej) musi się wyrabiać w ciągu trzech wierszy. Wystarczy spojrzeć na DL dla początkowego ekranu, a widać dlaczego.

DListTitle
.BYTE Blank8,Blank8,Blank4
.BYTE LMS+Mode4,<Screen40x25,>Screen40x25
.BYTE Mode4,Mode4+DLI,Mode4,Mode4,Mode4+DLI,Mode4,Mode4,Mode4+DLI,Mode4,Mode4
.BYTE Mode4+DLI,Mode4,Mode4,Mode4+DLI,Mode4,Mode4,Mode4+DLI,Mode4,Mode4,Mode4+DLI
.BYTE Mode4,Mode4,Mode4+DLI,Mode4
.BYTE JVB,<DListTitle,>DListTitle

Mam problem z tym orginalnym SID-em bo on musi być wgrany pod adres $8000, a tam u mnie jest pierwszy bufor ekranu(drugi zaczyna się od $A400). Trzeba by jakoś go zrelokować na adres $4000, żeby do banku wrzucić i stamtąd odtwarzać. W tej chwili jest tak, że muzykę mogę odtwarzać, ale tylko na ekranach gdzie nie ma żadnej animacji:(
i rysuje wtedy tylko na drugim buforze od $A400, żeby nie zamazać SID-a. Niestety nigdzie nie znalazłem jakiegoś relokatora. Może ktoś wie czy Komodorowcy mają coś takiego już napisane czy trzeba samemu napisać?

40

Dodam jeszcze, że MPT posiada jeden player pozwalający odgrywać muzykę na 3ch kanałach zostawiając jeden na fx-y. Jest to już wykorzystane w paru gierkach (m.in. Tekblast, Magic of Words, Galaxia). :)

Niby CMC też ma coś takiego, ale lepiej mieć do dyspozycji 3 kanały niż 2, nieprawdaż?

I Ty zostaniesz big endianem...

41

Z tego wszystkiego musze stwierdzić, że odegranie CMC 2 razy na ramke w oparciu o skrócony player Świętego - to niezły pomysł.

A tak apropos konia - to MP2.0b (bug free - ponoć :D ) MacGyvera posiada opcję odegrania CMC 2 razy na ramke - brzmi to całkiem ciekawie. Święty - pytanie - co jest szybsze - MPT, czy twój optymalizowany player CMC ??

bo - jeśli taka opcja była by realna to:

MIKER - co ty na koprodukcję ??

PS - a tak na marginesie - ciekawe - jak w tym wszystkim przedstawiał by sie player do TL sound (Tomek Liebich Tracker - ten niedokończony; szkoda tylko, że obsługa joystickowa;-)

VEGA - czy ty chcesz msx odpalić w MONO, czy STEREO ?? - bo to też jest bardzo istotna sprawa.

Kontakt: pin@usdk.pl

42

na MONO coś być  musi więc......:)

Możecie walnąć moduł tylko na STEREO, ale wtedy jak będzie tylko jeden POKEY to zrobie tak, że nie będzie tej muzy odgrywać, tylko orginalnego SID-a przez SID2Pokey....

Albo jak wam pasuje.....mi obojętnie.....:)

43

a nie lapiej zastosować eff stereo z MP2.0 MacGyvera ?? - "reverse stereo" się to chyba nazywało - czyli wszystko co było w monofonicznych formatach - i tak działa tam w stereo. :idea:

Kontakt: pin@usdk.pl

44

Nie nazywało się chyba wcale. To było po prostu echo, drugi kanał grał z opoźnieniem. Lepsze chyba jest R3S zakodowane przez Charliego, czyli dwustronne echo, taki dźwięk przestrzenny. Player z tym bajerem dla MPT był zamieszczony w Syzygy, ale zrobienie tego efektu dla dowolnego playera nie powinno być żadnym problemem.

[ Dodano: Sob Mar 05, 2005 12:18  ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :rolleyes:

45

Święty: A co z FX-sami z tego SID-a? Czemu SID2Pokey źle je odgrywa?

46

... no na czym ostatecznie ma to grać - bo się pogubiłem co-nieco  :P  :?:

Kontakt: pin@usdk.pl

47

aha - na atariage jeden gostek się zapytowywuje, czy będzie wersja NTSC (a może by tak Ameryka się na PAL nawróciła - hehe, zupełnie jak u ruskich - wsio inne)...  :twisted:

I Ty zostaniesz big endianem...

48

łatwiej byłoby im napięcia poprzestawiac w kontaktach... ;)

gep/lamers^dial

49

Vega: z tymi efxami to sam nie wiem  :oops: ale wydaje mi się że coś jest jescze w prockach zchrzanione ale sam nie wiem dokładnie co - sidplayer działa poprawnie i nie ma z tym problemu ! :?

Pin: udostępnię za chwilę coś odgrywane moim playerem i zobaczycie czy taki raster time wystarczy do gierki !

Z tym stereo to też da się zrobić jakieś opóźnienie w łątwy sposób i mało czasochłonny.

Ok - znalazłem player- zajmuje tyle czasu ile widać na ekranie (biały pasek), czy to wystarczy ????

50

myślę, że na tyle króki jest czas player'a, że można go wykorzystać.