1

Sprawa jest tego typu:

Chce w Yie-Ar Kung-Fu zrobić opcje albo POKEY albo emulowany SID (autor Święty). Chodzi oczywiście o odgrywanie orginalnego *.sid-a z C64.
Rozmawiałem ze Świętym i prawdopodobnie jest to jak najbardziej możliwe dla ekranów początkowych gdzie niewiele się dzieje.

Czy jest ktoś kto potrafiłby poprawić ewentualnie orginalnego sid-a z C64 pod kontem wycięcia tego co nie emuluje SIDPlayer? Oczywiście nie musi tego robić od razu bo najpierw muszę dodać taką opcję i zobaczyć czy ATARI wyrobi się. Jak się ktoś znajdzie to będę miał większą motywację:)

Załączam orginalny sid grany przez SIDPlayer-a. Chyba dużo nie trzeba by poprawiać, ale mogę się mylić.

Wydaje mi się, że warto spróbować. Co o tym myślicie?

2

zostaw msx napisany dla Atari, czy w Draconusie, Zybexie, czy innych graly SID'y ?

zaraz zaczna porownywac z oryginalem z C64 i zacznie sie przepychanka

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3

Ale przecież to POKEY będzie tak naprawdę:) A ostatecznie liczy się końcowy efekt jaki słychać:).

Nie wiem czy podobną muzę jak na C64 można uzyskać bezpośrednio z wykorzystaniem TMC lub MPT lub innego traker'a. Wydaje mi się, że nie bo wszystkie korzystają z fali prostokątnej...ale w tej kwesti musiałby się ktoś inny wypowiedzieć:)

4

nie wiem, dla mnie lepsza jest muzyka z atari ... klimatyczna ... do bruce lee 2 by byla swietna ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Wydaje mi się, że warto spróbować. Co o tym myślicie?

jestem z toba :) dawaj dwie opcje :)

"wszystko się kiedyś kończy......."

6

Ja tez jestem za dwiema opcjami. Uwazam ze czym wiecej muzyki w grze tym lepiej;)

bzzzz...bzzzzz..... o wgrało się !!!!

7

ja też za dwiema opcjami - bo pozornie wydawać się może, że przepisanie tej stosunkowo prostej msx jest łatwe - lecz z pewnych względów niestety tak nie jest.  :twisted:

Kontakt: pin@usdk.pl

8

vega: ale ten SIDplayer jest "troszkę" stary :P

I Ty zostaniesz big endianem...

9

vega: ale ten SIDplayer jest "troszkę" stary

najnowszy to chyba 0.97, ale ten podesłam mi Święty więc prawdopodobnie różnica pomiędzy nim, a wersją 0.6 dla tego konkretnego SID-a jest żadna.

Problem był taki, że na wersji 0.97 nie chodziło to więc wysłałem emaila do Świętego z zawiadomieniem o tym i dostałem taką włąśnie wersje

10

Wersja na górze jest nieistotna bo to jest sama procedura - emulacja jest ta sama co najnowszej wersji.

11

IMO w czasie gry ja może by sida nie grać, bo nie wiem jak z jakością tego będzie, natomiast w "stałych fragmentach" (level, win, lose, tytuł, itd.) to chyba by można zaryzykować...

Albo porobić konwersje tego normalnie na POKEYa, nie wiem...

I Ty zostaniesz big endianem...

12

Tak mi do głowy jeszcze przyszło że .... zrobić jak w demach Hardu - jak niektórzy pamiętają pierwszą moją procedurę SID2POKEY opartą na konwersji częstotliwości (prawie dokładnie zerżnięte z dem HARDu z moją emulacją głośności)
Zajmuje to o niebo mniej czasu niż emulacja Softsynth a efekt podczas gry i w prosty muzyczkach może być super ....
Trzeba by było sprawdzić

13

ano - w sumie pomysł jest :D

I Ty zostaniesz big endianem...

14

miker: dokładnie tak chciałem zrobić

opcja jeden TMC
opcja dwa: SID tam gdzie nic sie nie dzieje, ale w grze to koniecznie TMC bo to za duże obciazenie

W sumie z tego *.sid-a(ten grany na poczatku) to trzeba wlasciwie obciac sama koncówkę bo tam na koncu sa wysokie dzwieku i brzydko gra (zreszta na C64 koncówka tez jakos gorzej brzmi). A reszta wlasciwie jak teraz slucham to jest OK....:)

Świety: No to czekam na obiecany kod źródłowy SIDPlayer'a i zobaczymy.....

[ Dodano: Pon Lut 28, 2005 14:14 ]

zrobić jak w demach Hardu - jak niektórzy pamiętają pierwszą moją procedurę SID2POKEY opartą na konwersji częstotliwości (prawie dokładnie zerżnięte z dem HARDu z moją emulacją głośności)

nie bardzo wiem o co chodzi, ale w sumie to PIN robi muzę więc z nim trzeba by to przedyskutować....na razie niestety wersja muzy dla ATARI, którą podesłał mi PIN pod standardowym TMC to za słabo brzmi - sam autor tak twierdzi i ja rownież, ale to na razie wczesna wersja.

Dlatego szukamy jakiegos sposobu, żeby więcej wycisnąć z POKEY'a.

Mam pewne pytanie: Wie ktoś ile zajmuje procka(MONO/STEREO) odgrywana na ramce w TMC Jaskier'a? Ta wywolywana 3x jeżeli gramy 4x na ramkę

15

No - faktem jest - że zjebałem nieco sprawe. Kawałek jest na tyle podobny do oryginału, że wystawie to chyba na Forever  :twisted: - i nikt się nie połapie, że to do gierki było .. ehehehh -

tak poza tym - przyjże się wnikliwiej - temu co można w tej sytuacji zrobić - i napisze to od zera. Pytanie jeszcze - pod czym  :?

Kontakt: pin@usdk.pl

16

Jak myślicie publikować na razie wersje bez muzy? Bo takie długie czekanie nikomu nie służy? W sumie i tak ciągle jest to beta więc muzy może chwilowo nie być...

A zmiany w nowej wersji są duże chociaż nie wszystko widać, co ja tam nazmieniałem. Są jeszcze pewne błędy, których przyczynę ciężko ustalić, ale po opublikowaniu wersji dzięki testerom(tutaj licze na wsparcie) możnaby zrobić pełną listę tych błędów i to by mi ułatwiło pracę....

17

vega - idzie do Ciebie mail z wszystkimi rzeczami , tak że spokojnie spróbuj coś pokombinować.
Jak nic nie wymyślicie to podeślijcie mi to do czego trzeba wsadzić SIDa a może mi się uda.

18

to dajcie 3-ą opcje SID+Covox, beda lepiej brzmiec 8bitowe probki :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

19

to dajcie 3-ą opcje SID+Covox, beda lepiej brzmiec 8bitowe probki

Spoko jak zrobisz emulację COVOX-a na POKEY to nie ma sprawy:)
W sumie jeżeli kogoś razi nazwa SID to niech zastąpi ją "Sample grane na POKEY-u":). A to w muzyczkach na ATARI nic odkrywczego:)

20

Ponawiam tym razem pytanie takie:

czy w układzie porównania -

___________________________________________________
* TMC 1.x raz na ramke - 8 chn

- a

* TMC 2.X (powiedzmy ostatnia wersja) raz na ramke - 8chn
___________________________________________________

.. TMC 2.x będzie zabierał mniej czasu procka od 1.x ??

Jaskier - jest tam kto ??

Kontakt: pin@usdk.pl

21

jeśli mogę się wtrącić to uważam, że pomysł z konwersjami muzyczek z C-64 jak to robili chłopcy z grupy Hard jest bardzo dobry. kilka tracków jest po prostu zajebistych (szczerze mówiąc bardziej podobały mi się od oryginałów, np. ACE 2) ! fajnie by było zrobić coś takiego do YieAr Kung-Fu !

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

22

Dziś może skończę procedurkę SID2POKEY - jest lepsza od tej Hardu, lepiej alokuje kanały , obsługuje 1,79 , 15 i 64 Khz pokeya (automatycznie dobiera zegar) oraz 1 dźwięk 2 kanałowy 1,79 Mhz.
Muszę jescze dopisać dynamiczną allokację kanłów sida na pokeya i będzie coool!

Demo wkrótce

23

Muszę jescze dopisać dynamiczną allokację kanłów sida na pokeya i będzie coool!


Moze przykładzik dema to z Yier Ar Kung Fu. Od razu zobaczymy jak będzie to brzmiało.....

24

Nie zdążyłem zrobić allokacji kanałów ale udostępniam beta test playerka z muzą z YIE AR

Czekam na komentarze. Czy gra wystarczająco dobrze ?

25

A nie lepiej dac zupelnie inna muzyke - czy wszystko trzeba sciagac z C64??
Nie powiem Swiety - konwerter gra naprawde swietnie!!
Ale ta muzyka nigdy do tej gry nie pasowala, ktos wzial kawalek J.M.Jarre i przepisal na C64 nie wysilajac sie wcale. Moze cos oryginalnego zamiast kombinowac jak tu sie upodobnic do (przyznam ze sredniego) oryginalu (sredniego na C64, bo Jarre jest The Best ;) ).
Ewentualnie songi $0c,$0e,$0f,$10,$11,$12 mozna pozostawic (przekonwertowane na Pokeya oczywiscie), pasuja i moga grac w tle jak sadze (player Pokey'owy sie wyrobi).

To takie luzne przemyslenie...

Swiety- swienta robota!! ;)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.