1

Wie ktoś może
Czy przełączanie banków wstrzymuje pracę na ileś cykli procesora?

A jeżeli tak to czy na emulatorze jest 100% zgodność bo gdzieś słyszałem, że nie...

2

na real atari nie jest wstrzymywany - co to ma do rzeczy?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3

chciałem po prostu wiedziec czy jest jakas roznica czy przerwanie DLI siedzi w banku czy w pamieci podstawowej bo tutaj każdy cykl się liczy:)

4

Nie jest nic wsztrzymywane. Jedynie starsze wersje emulca nie nadazaja z kopiowaniem obszarow w pamieci, co sie objawia spowolnieniami przy zmianie bankow. Nowsze wersje chyba zreszta tez nie sa za szybkie.

5

pierwsza wersja dema TIT strasznie wolno dzialala na emulcu, na Atari oczywiscie bezproblemowo, a wszystko przez to ze co srednio 6 cykli przelaczany byl bank

ciekawy sposob na przekonanie uzytkownika do korzystania z prawdziwej Atarki :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

6

TimeKeeper tez nie za dobrze chodzi na emulcu: tablice do 3d sa w kilku bankach i przelaczane kilka razy na kazdy wierzcholek :) (NG tez wspiera oryginalne atari  ;) )

7

Tebuś, co 6 cykli przełączany bank?
odczytanie czegoś z pamięci zajmuje 4 cykle, zapisanie czegoś do $d301 też 4 cykle, więc po co w ogóle zmieniać bank, skoro nie masz czasu, żeby coś z niego odczytać? :D

: 404. Stopka not found

8

eru: może w bankach po prostu były tylko dane, które miał wyświetlić Antic ;) I akurat by się zgadzało lda #jakaś wartość, sta $d301, dokładnie 6 cykli ;) np. w kilku bankach masz kilka faz np. wygenerowanej plazmy... efekt przełączania co 6 cylki mógłby być dość ciekawy ;)

9

no dobra co 8 cykli, a dotyczylo to loadera ladujacego z ramdysku

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

10

na pasia warp4 napisalem kod, ktory tak szybko przelacza banki, ze zawiesilem atarke :P