1

Dostałem taki oto email:

well,
does this game work on a real A8 ?!? I have an Atari 800XL with 576k XRAM and cannot get the game to work. Here is my XRAM setup (OS on, Basic off):

03, 07, 0B, 0F, 23, 27, 2B, 2F,
43, 47, 4B, 4F, 63, 67, 6B, 6F,
83, 87, 8B, 8F, A3, A7, AB, AF,
C3, C7, CB, CF, E3, E7, EB, EF

Since the game requires only 16 banks / 256k XRAM it should work on my 576k computer ?!? What kind of software is required to load it - a DOS, a Gamedos, a bootloader or what ?!? Does the program require a special kind of loader ?!? or a certain DOS or Gamedos (maybe it works only with *one* DOS or Gamedos which I did not test) ???   Hopefully you can solve my questions.   greetings - Andreas Magenheimer.

W związku z tym mam pytanie czy ta wersja ostatnia, którą mam udostępnione łazi na orginalnym ATARI?
Ja nie mam tego jak sprawdzić. Sprawdzał ktoś może?

pzdr:)

2

Dla pewności wrzuć tu ostatnią wersję - którą uważasz za ostatnią.. to za chwilke to sprawdze.

Kontakt: pin@usdk.pl

3

http://yiear.atari8.info/ - ostatnia to jest na tej stronie:)

4

moze ladujesz program w obszar $0400..$2000, emul to wczyta, DOS na Atari nie, co najwyzej Qmeg

wczytanie pod emulem czegokolwiek w obszar z wlaczonym OS'em $C000-$FFFF nie wywali emula, ale prawdziwe Atari tak

moze w programie zamiast adresu INIT ($2E2) wystepuje RUN ($2e0), albo w INIT nie wystapilo konczące RTS, pod emulem moze to przejsc na prawdziwym Atari nie musi

emul przyjmuje wszystkie adresy dla programu Antica, oraz dla pamieci obrazu, prawdziwe Atari narzuca pewne ograniczenia (najbezpieczniej program Antica umieszczac od poczatku parzystej strony pamieci)


szukac bledu w programie bez debuggera najprosciej zatrzymujac program wyswietlajac jakies kolorowe paski czy inne smieci, jesli dziala do tego miejsca, umiescic w nastepnym az do momentu kiedy nie wystapi nasz kolorowy ekran, wtedy bedzie juz wiadomo w jakim przedziale cos sie spieprzylo, potem ten przedzial zawezac, az do znalezienia "robaczka"

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

5

a u alc-hajmerów nic nigdy nie działa - nie wiem... :lol:

a może "reszta świata" by sobie poprzerabiała rozszerzenia pamięci, kuna, tu jest Polska i tu się pisze, a nie łoczuje, nie? :twisted:

I Ty zostaniesz big endianem...

6

Tebe: Teraz dopiero zakapowałem, że on to pewnie pod DOS-em odpalał, a wtedy oczywiście, że to nie ma prawa działać(korzystam z obszaru poniżej $2000). Nie wiem dlaczego, ale myślałem, że on jakoś zapisał tego całego ATR-a z grą na dyskietce i odpalał to bez żadnych DOSów:)

Problem się rozwiąże jak napisze krótki loader, który przejmie na siebie wczytywanie całej gry i będzie można wczytać spod każdego DOS-a.

7

moze w programie zamiast adresu INIT ($2E2) wystepuje RUN ($2e0)

A dlaczego program ma się nie uruchamiać przez RUN?

KMK
? HEX$(6670358)

8

a nie odpala sie ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

9

na RAMBO się odpala, ale playable to raczej nie jest...

Tzn. tak - raz mi się odpaliło - może lepiej jednak dorobić tę wybieraczkę banków i niech program się zaczyna od $2000 (no i oczywiście żadnego specjalnego dostępu ANTIC-a do banków).

To powinno pomóc.

I Ty zostaniesz big endianem...

10

ano, procedury przerwan, program Antica, pamiec obrazu poza obszarem $4000..$7FFF, jesli sa wykorzystywane dodatkowe banki

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C