Można zmieniać w tej samej linii kolory lub tryby graficzne. To wiem.
A czy jest możliwa zmiana w linii kilka razy adresu całego P/MG? Czy zajmuje to zbyt wiele czasu?
Może ktoś już próbował coś takiego robić?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » Zmiana adresu P/MG w linii
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Można zmieniać w tej samej linii kolory lub tryby graficzne. To wiem.
A czy jest możliwa zmiana w linii kilka razy adresu całego P/MG? Czy zajmuje to zbyt wiele czasu?
Może ktoś już próbował coś takiego robić?
Chodzi mi dokładnie o to co się stanie jeżeli zmienie w linii ulegnie starszy bajt wskazujący na adres obszaru P/MG czyli PMBASE($D407)?
mozna wyswietlic 1 playera w roznych kolorach w 2 roznych pozycjach w 1 lini
ale te 2 duszki z jednego playera w 1 lini beda wygladac identycznie czy niekoniecznie?
tzn. mozna w 1 lini wyswietlic wiecej niz dwa ROZNE duszki 4-kolorowe?
A nie jest tak, że GTIA wstrzymuje CPU na pobranie danych duszków z pamięci?
Jeśli tak, to strzelałbym, że robi to raz na linię, więc zmiana PMBASE w środku linii nic nie da.
Ciekawe natomiast może być podmienienie w locie GRAFPx ($D00D...$D011). Może tak się da?
Ale niech ktoś sprawdzi na prawdziwej atarce, ja takową cały czas nie dysponuję :(
mozna to zrealizowac, ale jesli chce sie zmienic ksztalt to trzeba to zrobic "recznie" wpisujac odpowiednie wartosci do rejestrow grafiki PMG, bez udzialu $D407
podobnie ma sie sprawa ze zmiana zestawu znakow w "srodku linii" (rejestr $d409), nie jest to mozliwe
ogolnie gra nie jest warta swieczki, byl ten temat roztrzasany na atariage, a teoretycznie mozna w jednej linii umiescic do 7 roznokolorowych obiektow PMG (2 kolorowe) o roznym ksztalcie, z czego 3 beda mialy dowolna pozycje pozioma, a czwarty okreslone obszarem zmiany rastra (G2F)
najprosciej mozna zmienic pozycje pozioma, jednak tylko w odpowiednich obszarach, nie ma dowolnosci, mozna to zrealizowac poprzez Graph2Font, jednak on nie pokaze tego na ekranie, dopiero po zapisaniu do XEX'a bedzie mozna zobaczyc efekt na Atari, przyklad pliku G2F z 9 spritami w jednej linii w zalaczniku (te dodatkowe maja kolor czerwony)
dzieki za odpowiedzi....teraz juz mam jasnosc, co mozna a co nie
Jeszcze ja dodam, ze kiedys probowalem to robic i sie nie da przez $d407. GTIA pobiera dane dla duszkow tylko raz na linie.
Ja tylko w kwestii formalnej, wg. mej wiedzy GTIA niczego nie zatrzymuje i niczego nie pobiera, to Antic wszystko 8)
No tak, w sumie GTIA nie ma bezposredniego dostepu do RAMu...
właściwie to udział mają obydwa scalaki :)
ANTIC:
- zatrzymuje procesor (sygnał HALT)
- wystawia adres PMG dla pamięci RAM
GTIA:
- pobiera wystawione przez RAM dane
Ano wlasnie. Moje gora... ;)
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » Zmiana adresu P/MG w linii
Wygenerowano w 0.030 sekund, wykonano 51 zapytań