1

.. właśnie. Tak przy okazji faktu, iz pojawił się OS dla maszyn z prockiem 65c816 - chciałbym wcześniej - przed założeniem do kompa / przetestować sprawe. I co? - i to, że jedyny posiadany przeze mnie emul z 816 na pokładzie (Ultra_XE) - krzaczy się na większości demek, że nie wspomne o DracOS.. . Czy możecie mi coś w temacie doradzić - gdzie szukać w miarę możliwości dobrego emulca ??

Kontakt: pin@usdk.pl

2

emu_xl, czy jakoś tak na Falcona. Jak chcesz na grzybie, to odpalasz Aranyma (emu Flaszki), a na nim Emu XL (emul małego Atari). Dema raczej na tym nie pójdą, ale OS-a możesz przetestować.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

3

powoli atari800win odchodzi do lamusa :)

ktos w koncu musi go dostosowac do naszych czasow

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

... po - by go kupić - należy wypić 800 win. .. i wówczas można go uzywać :D:D:D

Kontakt: pin@usdk.pl

5

Lizard: EmuXL nie emuluje 65c816, tylko 65c02.

KMK
? HEX$(6670358)

6

to nie zaimplementowałeś 816???

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

7

Nie, nie chciało mi się  :|

KMK
? HEX$(6670358)

8

ehh - to nawet emulowanie emulatora pod emulatorem odpada. Chyba szybciej to wypale na eprom jednak :D

Kontakt: pin@usdk.pl

9

emuxl jest fajny, tyle ze flaszka o podstawowym configu nie wyrabia przy emulacji malej ataryny. Nie wiem jak to jest z ct060 bo sie nie dorobilem tego. Ale moze w przyszlosci .... Musze troche fuch porobic i zakupic flaszke i do tego ct060 sprowadzic ;)

10

A nie dałoby rady wymienić rdzeń emula A800Win?  :) Lub chociaż go nieco poszerzyć... Dodatkowo mógłby emulować pamięć liniową...  :D

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

11

No to chyba nie jest takie proste, bo adresowanie trzeba napisać na nowo. A to z powodu dwóch rejestrów, B i D :> To mnie właśnie powstrzymało przed rozszerzeniem EmuXL o emulację 65c816: standardowy Falcon by przy tym już kompletnie umarł ... :/

KMK
? HEX$(6670358)

12

.. właśnie. Tak przy okazji faktu, iz pojawił się OS dla maszyn z prockiem 65c816 - chciałbym wcześniej - przed założeniem do kompa / przetestować sprawe. (...) gdzie szukać w miarę możliwości dobrego emulca ??

Słuchajcie znalazłem coś takiego: http://www.magelair.com/phpBB/viewtopic … 698934df7. A co to?

I've just made a diff file available for the Atari800 v1.2.0 source that adds 65816 emulation and more.

Czyli gość zrobił emulację 65816 pod Atari800? Ile toto czasu leży nie wiem, bo forum ciut skopane i pokazuje datę wysłania posta 1969 :D. Warto czasem zajrzeć na jakieś forum, nawetm jak są 3 posty na krzyż. Gdyby coś nie tak, wrzucam ten dodatek tutaj.
Dely, dodaj może tgz do dozwolonych plików?

Czekam na odzew, czy działa. Sam nie wiem, co z tym zrobić.

[ Dodano: Sty 07, 2005 22:44:00  ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :mrgreen:

13

wydaje mi sie ze na podstawie tych zrodel powstal wlasnie ultraXE...

14

a gdzie mozna sciagnac ultraXE ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

15

... nie wiem, czy jest sens - bo mam to to - i syfi sie jak cholera...

Kontakt: pin@usdk.pl

16

Emulator, o ktorym mowa (UltraXe) dziala wg. mnie calkiem dobrze. Dodatkowo dostepne sa  zrodla.
Ostatnio mialem okazje podpatrzec jak dziala w praktyce OS draco, wlasnie dzieki niemu. Wystarczy w tym celu umiescic rom w wybranej wczesniej, w trakcie konfigurowania, sciezce dostepu, podmieniajac przy tym jego nazwe na rozpoznawalna dla emulatora ATARIXL.ROM.
UltraXe posiada tez ciekawa ceche: pozwala na wlaczanie "turba" - trybu pracy z wieksza czestotliwoscia zegara, przy zachowaniu czestotliwosci wywolywania przerwan Vblk na normalnym poziomie. (alt-T)

Dostepny jest takze monitor z deasemblacja w 65816. O ile sie zorientowalem dobrze, emulator umozliwia dostep do pamieci tylko w obszarze podstawowym,  ale pod monitorem adresy sa juz 24-bitowe.

17

Króger kiedys twierdzil, ze w Ergo Bibamus byl jedyny na atari liczony w real-time torus. Jak odpalimy Time-Keepera z turbo (z tym ze turbo wlaczymy jak juz demo sie porzadnie rozkreci, tak przynajmniej na tunelu, bo wczesniej sie zawiesza) to zobaczymy ze wszystkie 3d sa real-time. Dokladnie widac na ostanich dwuch torusach, ktore mozna ogladac do woli i przelaczajac fte i wefte alt-T (ja sie bawilem pare minut). Pozycje sa zmieniane na VBL a rysowane ile wydoli wiec wychodzi plynnie. Nie znalazlem jak dotad zadnego innego dema o tej wlasciwosci. W szczegolnosci liczone w czasie rzeczywistym wektorowe miasto w Ergo Bibamus zamiast dzialac plynniej znika nam z ekranow to 3 sekundach  ;)

A emulatorek jak narazie dziala mi calkiem dobrze. I naprawde ma 14 MB ramu, tylko moje testy na predkosc sie wykrzaczaja i nie wiem ile on tych megahercow udaje. Jedyny bol, ze dziala tylko na full-screenie. Jak ktos wymysli jak odpalic go w okienku bede bardzo wdzieczny

a poki nie ma emulacji 16-tki w atari800win to trzeba zdac sie na to to.