1

Tak sobie mysle. Czy oplaca sie dokonywac konwersji gier z innych platform?
Przeciez na pewno juz wszyscy mieli okazje grac w takie gry, czy to na prawdziwym czy emulowanym sprzecie.  Ktos zrobi wersje dla XE/XL i zacznie sie porownywanie, o w oryginale to chodzilo szybciej, w oryginale bylo wiecej kolorow, albo gralo sie miodniej, a gdzie mozliwosc gry wiekszej liczy osob itp. itd.  I bedzie eee ja wole oryginal na NES, SNES, C64, ST, Amiga, PC.

Oczywiscie mozna zrobic taka gre lepiej niz w oryginale, ale czy zmieni to fabule czy sens gry?

A gdy gra jest oryginalna, jedyna w swoim rodzaju, tylko na XE/XL ? To inni nam zazdroszcza, przenosza na wieksze platformy, a potem patrzac na taka nowa wersje gry mowimy, eee ja wole oryginal :)

Patrzac na statystyki sciaganych gier z aarea, widac ze najwieksza popularnoscia ciesza sie te niekonwertowane tytuly. Podobnie najwiekszy sukces odniosly gry takie jak Fred, Misja, Robbo, ktore byly jak na czasy w ktorych powstaly oryginalne.

Tak wiec olać konwersje, twórzmy nowe gry, tak aby zazdrościli nam inni !

Ktos ma jakis pomysl na nowa gre ?:)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

2

Hmm... ale w Last Ninja to bym sobie pograł, albo w takiego Cybernoida, czy (prawdziwe) Shadow of the Beast :)

I Ty zostaniesz big endianem...

3

Konwersja gry to rzeczywiście sprawa dyskusyjna. Moim zdaniem warto się skupić bardziej na samym typie gry, a nie kopiowaniu "toczka w toczkę". Według mnie brakuje na atarce gierek w stylu Mortal Kombat - i nie chodzi tu o rżnięcie MK z Amigi, tylko stworzenie gierki z dużymi, animowanymi postaciami, coś trochę na styl atarowskiego Barbariana. Mamy dodatkowy RAM, umiemy stosować sztuczki, więc animacja dużej postaci nie powinna być wielkim problemem, dobrych grafików też mamy, więc teoretycznie byłby ktoś, kto zrobiłby grafikę do gry.

Z innych pomysłów, jakie mi przychodzą do głowy:

1.River Raid 3D - widok na pole gry w formie landscape-a, stały ruch do przodu z możliwością niewielkiego przesuwu w boki. Wybierane typy broni, bomby do niszczenia mostów etc.

2.Dobry pinball - (sugerowałbym klona Pinball Obsessions, szczególnie czwartego stołu z Falcona/Amigi)

3.Gierka typu FPP - dokończenie Vectora, ewentualnie gierka w podobnym stylu.

Zdecydowanie przejadły mi się gry logiczne, gry misjo-podobne etc.

a moze jakis prawdziwy polski Role-Playing
( ksiezniczki , smoki , rycerze ........ )

taki Shrek , made in Poland  ;)

World f**k Olympique Marseille & Legia Warszawa i Sochi 2014

5

Pentagram chcial Mortala zrobic, ale skonczylo sie na demku.

Dzieki za pomysly, ta bijatyka z duzymi postaciami i pinball to wyzwanie :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

znalazlem takiego , ktory poprawia starzejaca sie grafike  ;)
nawet ladnie mu to wychodzi ( mowa o gierkach na C64 )  :idea:

http://tiny.pl/865

World f**k Olympique Marseille & Legia Warszawa i Sochi 2014

7

Milosnicy spectruma tez dali czadu:

http://tiny.pl/86j

Jak na moj gust czad. 256 kolorow power ;]

8

o kurde, knightlore w tych koloroach wymiata

9

2.Dobry pinball - (sugerowałbym klona Pinball Obsessions, szczególnie czwartego stołu z Falcona/Amigi)

No - grafa już jest - gdzieś się pałęta chyba po sieci Flipper Demo z grafą Dracona, także tylko musi który podnieść rękawicę. :D

I Ty zostaniesz big endianem...

10

1.River Raid 3D - widok na pole gry w formie landscape-a, stały ruch do przodu z możliwością niewielkiego przesuwu w boki. Wybierane typy broni, bomby do niszczenia mostów etc.

Please wait...  planned developement soon

11

Xan tylko to ma byc na malucha, na akcelerator ANTIC'a, a nie akceleratory jak Nvidia czy Ati

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

12

no wiem, wiem :)
Generalnie to mam pomysl na klon gierek typu Tyrian i Raptor z grzyba na Atari.. tylko czy starczy sil i umiejetnosci...

13

...  więc animacja dużej postaci nie powinna być wielkim problemem, dobrych grafików też mamy, więc teoretycznie byłby ktoś, kto zrobiłby grafikę do gry...

... :D - 65c816 ???? - szczególnie łatwiej będzie animować coś dużego - gierka z opcją pod new cpu (coś jak bnch Laoo na 65c816 z animką czegoś - tam) - jest 816 - to ludek chodzi szybciej, nie ma - to porusza się z normalną prędkością. :twisted:  :twisted:  :twisted:

Kontakt: pin@usdk.pl

14

Jezeli juz to sugeruje, zeby przy 816 byly dodatkowe rzeczy, ale grywalnosc pozostawala ta sama! Cos jak Mortal Kombat na 386 i 486, jak masz szybki proc to se wlaczasz chmurki  i inne tam duperele.

15

duze postacie to nie problem, problem stanowi detekcja kolicji dla tak duzych postaci

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

16

kiedys na komodzie pogrywalem sobie w Power Drift http://tiny.pl/8b8 -wyscigi samochodowe - Hot Rod http://tiny.pl/8bs i Microprose Socccer :) Gdyby byly na Atarku to doslownie orgazm w oczach :)

bits received: 001000100010110000100010

17

TeBe - przypomnij sobie grę "UPIÓR" z Avalonu, tam niektóre postacie były nie takie małe...  ;)

18

o kurde, knightlore w tych koloroach wymiata

No, wymiata. Tylko, czy ja czegoś nie doczytałem, czy te gierki rzeczywiście pisane są pod emulator z trybem 256 kolorów? Zdaje się, że pamięć ekranu w takim trybie zajełaby cały RAM Spectruma. :D

[ Dodano: 10.01.2005 18:37:13 ]
A tak się ma +1 do statsów na AA i Mistrza offtopicu. :mrgreen:

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

19

No wlasnie tez nie chce mi sie wierzyc, ze to chodzi na spectrumnie. Szczegolnie ten skrin z gry Jet Pac daje duzo do myslenia. Po prostu to jest emul z mozliwoscia dodatkowego podkolorowania grafiki... W sumie, szkoda czasu.

20

dorzucimy do atari800win tryb "chunky" 256 col i mozemy pisac nowe dema, gry pod emula ;)

w ten sposob to mozna napisac emul maszyny XYZ i pisac dla niej oprogramowanie, sztuka dla sztuki

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

21

TeBe - przypomnij sobie grę "UPIÓR" z Avalonu, tam niektóre postacie były nie takie małe...  ;)

Postacie, owszem, nie są małe, ale detekcja kolizji występuje tylko w środkowej części.

Poza tym ilość postaci... Daleko nie doszedłem, ale więcej niż jedna na komnatę (nie licząc bohatera) to nie widziałem.

22

Rzeczywiscie jest zawsze po jednej postaci na komnate, ale liczy sie fakt, ze sa one na grafice a nie na duchach. Mysle, ze dzsiejszych mozliwosciach koderow mozliwe jest napisanie czegos podobnego, ale np. z wieksza iloscia postaci...

23

a jak te postacie wspaniale mobilne i responsywne sa :)
O ile dobrze pamietam ich żwawość zrazila mnie juz po pierwszej komnacie i plulem sobie w brode za kupno oryginala z takim szitem ;)

24

Rzeczywiscie jest zawsze po jednej postaci na komnate, ale liczy sie fakt, ze sa one na grafice a nie na duchach. Mysle, ze dzsiejszych mozliwosciach koderow mozliwe jest napisanie czegos podobnego, ale np. z wieksza iloscia postaci...

Wątpię.
Jak tak policzyć na spokojnie, to wychodzi, że przy tej wielkości ludzika jego wkopiowanie w ekran zajmuje min. 75% czasu ramki. A trzeba jeszcze przynajmniej sprawdzić kolizje, poruszyć duszki i nadać im nowy kształt (gdyby jednak miały być użyte), odtworzyć muzyczkę, a przed ponownym wyrysowaniem ludzika przywrócić poprzedni wygląd ekranu...

25

To-mix: a kto powiedzial, ze gra musi chodzic w jedna ramke. Tekblast chodzi w 2-3 i jest miodny jak sk****!