Kiedy ukończycie giercę ?

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

2

chwila - chwila; prace :: przynajmniej z msx - in progress

Kontakt: pin@usdk.pl

3

tak to jest jak chlopaki porywaja sie z motyka na ksiezyc

kazde dziecko wie ze najlepszym koderem Tebe jest :D

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

A najlepszym niedokończonym projektem gierki IK+, więc...  ;)

5

za dużo tych niedokończonych gierek ...
ludziom wydaje się,  że jak potrafią wyświetlić coś co do tej pory było na Atari bardzo trudne to już jest gierka. i tak chyba było z IK+. autorzy zapomnieli, że najpierw robi się inne rzeczy niż grafikę, choćby sztuczną inteligencję. A tak namachali się wyświetlając full kolorów na ekranie, a później nic z tego nie było ... to samo z projektem Vector, dobry silnik graficzny to jest 25% giery ! a fabuła, wspomniana sztuczna inteligencja, dobrze rozbudowane poziomy, różnorodność labiryntów i jeszcze wiele innych czynników powodują, że tak naprawdę dobrą grę jest bardzo trudno zrobić ! sama grafika czy silnik graficzny tutaj nie wystarczają !!!
teraz Yie_ar Kung-Fu: tutaj moja opinia jest jak w przypadku IK+. grafika, rzeczywiście jest świetna (lepsza niż na C-64), ale muza, grywalność i związana z nią "inteligencja" przeciwników są na bardzo niskim poziomie. dobrze, że chociaż da się grać w tę gierę, to jest dużo w porównaniu do IK+. na C-64 w Yie-ar pogrywałem bardzo często, właśnie ze względu na rewelacyjną grywalność, a na Atari zobaczyłem ją raz, nacieszyłem oko dobrą grafiką i to wszystko ...
proponuje panowie koderzy w pierwszej kolejności stawiać na inne rzeczy niż dobra grafika. grafikę i jej dopracowanie robi się na dalszym etapie projektu (zaryzykował_bym stwierdzenie, że na samym końcu !).

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

6

No więc przeciąga się z Yie-Ar Kung-fu bo musiałem napisać od nowa ok.50% kodu poniewaz nie dalo się zrozumiec niektorych fragmentow dlatego, ze utracilem kodu źródłowe i musiałem to odtwarzac z kodow wynikowych. Ale teraz przynamiej działa to znacznie lepiej niż w orginale.
Niestety wymagania wzrosły do 320KB. Można by mniej, ale szkoda mi tracić czasu na optymalizację.

Aktualnie wykańczam już procedurkę która wyświetlać bedzie elementy ruchome takie jak: gwiazdka, łańcuch i ta piłka od rugby rzucana przez FAN. Właściwie to ona już działa.

Z trudnych rzeczy to pozostało jeszcze zmodyfikowanie procki wyswietlajacej przeciwnika tak, żeby nie zmazywala tła(konieczne jest to dla ostatniego przeciwnika, ktory potrafi skakac). Jeżeli to się uda zrobić to praktycznie to już jest FINAL bo pozostałe rzeczy są już banalne do zrobienia.

, grywalność i związana z nią "inteligencja" przeciwników są na bardzo niskim poziomie

W Yie-Ar Kung-Fu inteligencja przeciwnikow jest żadna bo wogóle jeszcze tego nie oprogramowałem. Zamierzam to zrobić na samym końcu. Wbrew pozorom nie powinno to zajac duzo czasu.

7

..320kB - ?? ja wiem, czy jest to problem ?? - chyba nie;- bo i tak jest to jakiś tam - "obecnie przyjęty STD". Oczywiście - mam nadzieje, że final v. będzie w postaci PLIKOWEJ :D

Kontakt: pin@usdk.pl

8

Oczywiście - mam nadzieje, że final v. będzie w postaci PLIKOWEJ

hmm...w sumie jakie to ma znaczenie czy w postaci pliku czy atr-a?

9

No jezeli bedzie w postaci atra z plikami a nie atra calodyskowego to tez ok :)
Generalnie to Pinokio sie czepia, bo staje w obronie wlasnej i innych posiadaczy KMK

10

ortodoksyjni zaraz podniosa krzyk:

- 320kb? to giera musi być 5 razy lepsza niż komodorowski odpowiednik
- w atr? może byc także,ale niech wyjsciowym plikiem bedzie *exe,bo mi sie
   to za bardzo kojarzy z F7 ;) | a tak bynajmniej bede sprawiał wrażenie 
   człowieka który odpali to na oryginalnym atari :) ]

gep/lamers^dial

11

mnie tam 320kB nie przeszkadza. wprawdzie nie mam Atari z taką ilością pamięci, ale mogę pograć na emulatorze. zawsze po skończeniu gierki można bawić się w optymalizowanie kodu itp. ... ale musi ona być skończona !

Vega: zagraj w wersję na C-64 tam "inteligencja" przeciwników jest naprawdę na wysokim poziomie. goście potrafią złapać Ciebie w pułapkę z której nie ma już wyjścia (tzn. zadaje Ci ciosy seryjne aż do końca). zresztą gracz również tak może (i to jest właśnie piękne w wersji C-64).

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

12

Well,
tested YAKF on a real Atari (with 576k RAM) and it did not work - crashes while loading or after de-packing...  Hopefully future versions will also work on the real hardware and not only on the emulator...   -Andreas Magenheimer.

13

FAKT - któraś z wersji zachowywała się w ten właśnie sposób. Działała pod Emulem, a nie działała na real Atari ... cóś się to ostatnio nadzbyt często zdarza .. :D:D - choć nie jestem pewny, co do ostatniej wersji - bo ta wydaje mi się;- że działała normalnie (chodzi oczywiście o fakt uruchomienia - to dla wnikliwych)  :twisted:

Kontakt: pin@usdk.pl

14

Ja dostałem cynk, że nie działa ta ostatnia wersja.
Nie mam pojęcia dlaczego. Nie mam orginalnego atari, żeby to sprawdzić.

Jakby ktoś odkrył dlaczego to będe wdzięczny za info.

Do Pin-a:
Masz już może jakąś próbną wersje muzyczki do naszej giery?

15

trza wybieraczkę banków dodać i już :>

I Ty zostaniesz big endianem...

16

trza wybieraczkę banków dodać i już :>

Nie wiem czy w tym problem bo ja korzystam z procki chyba autorstwa Fox-a, ale moge się mylić, która testuje dodatkową pamięć i ustala jakie banki są dostępne. Ona chyba wykrywa wszystkie możliwe rozszerzenia.

17

Vega: procka Foxa dziala i ma sie dobrze. Tez jej uzywam. Mysle, ze to Ty cos namieszales ;)

18

VEGA;- maści się panie - maści. Msx będzie korzystał z 3/6 kanałów - czyli po 3 z każdego POKEY'a - jak kultura nakazuje msx musi grzmieć dobrze w mono jak i stereo. Ile razy na ramke może być ???? - 2x wyrobi ?? (+tmc 1.x - jak na razie, chyba że zkonwerce to pod 2).

Czy ktoś wie, czy player TMC 2.0 zżera więcej mocy od 1.x ??

Kontakt: pin@usdk.pl

19

VEGA;- maści się panie - maści. Msx będzie korzystał z 3/6 kanałów - czyli po 3 z każdego POKEY'a - jak kultura nakazuje msx musi grzmieć dobrze w mono jak i stereo. Ile razy na ramke może być ???? - 2x wyrobi ?? (+tmc 1.x - jak na razie, chyba że zkonwerce to pod 2).

Trudno wyczuć, ale sądze, że nie wyrobi bo aktualnie gra na 1x (mono) i juz chodzi troche wolno.

Trzeba by testy zrobić. A twoją muzę można odgrywać będzie skróconą wersją player'a TMC? bo to też ma wpływ na szybkość odtwarzania

[ Dodano: Sob Sty 29, 2005 17:17 ]
A to będzie tylko jedna muza? bo na ekranie tytułowym to może być na 4/8 kanałów i ile razy chcesz na ramkę.....natomiast podczas samej gry to są ograniczenia...

20

Nie ukrywam - ostatecznie przydało by się napisać wszystkie - tytułowa jest zapewne pierwsza w kolejce. A skrócony player do tmc... szczerze powiem - nie wiem; bo nie znam jego istoty działania. :D

hehh - to podczas samej gry zrób opcję dla userów 65c816 - może tak uda się dopalić "ruchy" graczy ? - oczywiście jako opcja dla 6502;- :D

.. tak sobie jeszcze myśle;- ciekawe jak na przepalonym ramie (0-FFFF) i Pasiowym dopałem działały by gry;- Koronis Rift, Rescue on Fractalus, the Eidolon. . heh - chyba odpowiednio szybko.  :twisted:

Kontakt: pin@usdk.pl

21

hehh - to podczas samej gry zrób opcję dla userów 65c816 - może tak uda się dopalić "ruchy" graczy ? - oczywiście jako opcja dla 6502;-

Nie mam na to czasu, mi zależy, żeby ta gra została ukończona, a wtedy można myśleć dopiero o jakiś dodatkach:)

Tą muzę co Ci podsyłałem to jest tytułowa na C64..podczas gry jest bardziej pprymitywna..

Możnaby zrobić muzę tytułową 16x na ramkę i dżwięk jak na komodzie, ale nie wiem czy to możliwe, muzyk ze mnie żaden:)

22

16x per ramka ?? - czarno to widze. .. chyba, że przerobiony player tmc - i zamiast 4x 8chn, zrobić 8x 4chn.. ale koder ze mnie żaden :D:D:D:D

Kontakt: pin@usdk.pl

23

vega: przy sprzyjających wiatrach da się sidować 1x na ramkę, coś wiem na ten temat... :P

I Ty zostaniesz big endianem...

24

vega: przy sprzyjających wiatrach da się sidować 1x na ramkę, coś wiem na ten temat...

a to super:)

25

Mikser;- nie mów tylko, że na MPT .... 8O ...

Kontakt: pin@usdk.pl