1

W trakcie szkolenia AI do pisania gier w asemblerze na Atari trafiłem chyba na błąd tu:
http://atariki.krap.pl/index.php/Rejest … C-a#PMBASE

Wydaje mi się, że powinno być odwrotnie, zgodnie z:
https://atariwiki.org/wiki/Wiki.jsp?page=PMBASE

Czyli: dla duszków dwuliniowych, obszar P&M zajmuje 1KB i taka musi być granica początku pamięci P&M zapisywanego do PMBASE, a dla jednoliniowych jest to 2KB.

Zgadza się?

Piszę z pewną taką nieśmiałością, bo dawno nie programowałem na Atari, a trudno mi uwierzyć, by błąd przez tyle lat nie został zauważony.

2

Prawda. Dzięki! Poprawiłem.
A błędy w atariki potrafią zalegać latami. W opisie SIMM1MB błąd siedział przez ponad 10 lat.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje