"Urządzenie" ma już wymyśloną minimalną funkcjonalność. Jest już zaimplementowane na brudno w Altirrze jako kolejna wersja / alternstywa dla rdzenia FX dla VBXE. Jesteśmy w trakcie implementowania tej funkcjonalności jako modyfikacją GTIA w rdzeniu Atari800 w MiSTerze ze względu na wygodę developiwania. Jak uruchomimy, to znaczniemy przenosić to do docelowego VBXE. Jeżeli się to nie uda, to znaczy, że projekt był przestrzelony, bo te minimum, które zaprojektowałem, to serio minimum którego próba obcięcia jest bez sensu. Ale będę się tym martwił jeśli to nastąpi, na razie na podstawie tego co wiem, że jest w rdzeniach FX jestem nastawiony optymistycznie - dlatego w ogóle to robimy.
To, czy rdzeń będzie opublikowany jako OpenSource - tego nie wiem. Ani ja o tym decyduje ani nie mam też zdania jak w tym konkretnym projekcie powinno być, coś mi się jednak wydaje że nawet jakby to otworzyć to i tak nic by z tego nie wynikło - mam za dużo otwartych projektów na githubie, żeby wierzyć, że komuś zrobi to różnicę. Na pewno mogę Cię jednak zapewnić, że jeśli projekt się powiedzie, to zostanie opisany i każdy będzie mógł napisać sobie grę używając tego rdzenia.
Jeśli chodzi o algorytmy komoresji to nie chce wychodzić jednak zbyt dalego poza kompresję jaka już jest, czyli wzięty z Lynksa RLE, który jest bardzo miły dla przepustowości pamięci, bo pozwala na czytanie mniej bajtów niż trzeba zapisać w pamięci obrazu, więc wychodzi lepiej niż kopiowanie i więcej nie trzeba.