Jeżeli ktoś ma win10 to może pobrać sobie Arduino IDE ze sklepu Microsoft (jest darmowe).
Może też sobie je pobrać z oficjalnej strony - nie wymaga sklepu M$. To (na szczęście) nie Apple, jeszcze można sobie instalować z dowolnych miejsc. Jeszcze.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Sprzęt - 8bit » VBXE z LCD
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jeżeli ktoś ma win10 to może pobrać sobie Arduino IDE ze sklepu Microsoft (jest darmowe).
Może też sobie je pobrać z oficjalnej strony - nie wymaga sklepu M$. To (na szczęście) nie Apple, jeszcze można sobie instalować z dowolnych miejsc. Jeszcze.
@MGor: Dzięki za kolejny link! Fajnie że jest właściwie pełna dokumentacja do Tv5725! :) Z niecierpliwością czekam na kolejne linki od Ciebie, bo to po prostu są dość ciekawe materiały do czytania :)
Jeżeli chodzi podłączenie do tego NTSC to chciałem użyć mojego konwertera S-Video-->RGB opartego na TDA8362, ale potem przypomniało mi się że on działał tylko z PAL, nie robiłem mu wsparcia dla NTSC, bo w czasach gdy powstawał nie miałem żadnego źródła sygnału NTSC pod ręką, poza tym uważałem NTSC za zło kompletne ;) bo mniej cykli w ramce, bo miało inną proporcję pixela, bo "Never The Same Color"... :) no i jak to 60Hz? :D Gdyby wtedy świat zdecydował się wtedy na jeden standard (w sensie jednakowego refresh rate) dziś byłoby wszystkim o wiele łatwiej :)
@Sikor: na oficjalniej stronienie ma już innej opcji w przypadku Windows jak pobranie ze sklepu, a sklep to win8 lub win10... albo ja źle widzę:
Kiedyś owszem można było pobrać wersję dla Windows bezpośrednio ze strony, ale teraz albo idziesz w "chmurę", albo do microsoftowego sklepu. Być może czegoś na tej stronie nie widzę albo nie rozumiem, ale nie potrafię kliknąć tak aby pobrać wersję Arduino IDE dla Windows inaczej niż za pośrednictwem sklepu MS. Mnie takie podejście od razu eliminuje bo ja jeszcze siedzę na Win7 i migracja nie nastąpi na Win10 tylko na Debiana.
EDIT: buhahahah! jednak jestem ślepy! Dzięki Sikor za oświecenie dopiero jak wkleiłem screen to zobaczyłem że jest wersja dla Windows7 jako stand-alone installer! :) cóż za ślepota wtórna z mojej strony! :D Teraz gdy to zobaczyłem nie rozumiem co się stało że tego wcześniej nie widziałem! :D Zastosowali na mnie chyba jakiś "chłyt" psychologiczny bo widziałem tylko "Windows App Requires Win 8.1 or 10" :D Ja od dawien dawna (pewnie ładnych paru miesięcy) byłem przekonany że już nie ma i nie będzie wersji na Win7 :D Ale tak czy inaczej pozostanę przy Linux-owej wersji... tak jest mi po prostu wygodniej.
Na razie mam dwie maszyny, bo mam software kupiony dla Windows i do czasu aż nie dokonam migracji ze wszystkim na Linuxa będę musiał jakiś czas siedzieć jeszcze okrakiem na dwóch maszynach. Już dawno bym przesiadł się na Debiana + VirtualBox i na nim Win7 dla uruchamiania starszego softu, ale niestety wsparcie dla Direct 3d via VirtualBox jeszcze nie jest doskonale.
To jeszcze przypadkiem trafiłem na taki wynalazek https://allegro.pl/oferta/scart-do-gbs- … 8887948342
Ale to chyba jest sama płytka z gniazdkami, nic więcej chyba tam nie ma? ew. może jakiś sync-separator (LM1881?) od spodu leży, skoro to potrzebuje jakiegoś zasilania.
Nic więcej nie potrzeba. W sumie to fajne ustrojstwo, jak znalazł. Jeśli chodzi o przejściówkę ze SCART to ja sobie takie coś zrobiłem używając gniazda SCART na kabel (jak z przedłużacza) i kawałka kabla VGA), podłączane do gniazda VGA (nie daje sygnału VGA a zwykłe RGB ale ze strony GBS-a sygnały są połączone i można na gniazdo VGA podać RGBS i w tym trybie wszystko działa).
tak, wygląda na samo pcb z gniazdami + coś, co wymaga zasilania. "Cuś" musi tam być prócz gniazd i ścieżek :)
@seban: a jak lagi z tego? Rozumiem, że force PAL laguje a jak bez? Ciekawe, bo to ponad 4x tańsze niż RetroTink 2x
Hej!
Co do lagów to nie sprawdzałem dokładnie, ale masz rację zmierzę. Problemem jest coś innego, aby dokonać konwersji frame-rare z 50Hz na 60Hz trzeba na każde 5 klatek obrazu z Atari pracującego w trybie PAL wstawić 1 dodatkową klatkę (np. powtórzyć ostatnio wyświetloną). Czyli na wejściu mamy 1,2,3,4,5, na wyjściu 1,2,3,4,5,5. Wszystko ok do czasu aż na ekranie nie mamy płynnego scollingu... wtedy efekt końcowy jest taki że mamy takie szarpnięcia/zacięcie co 6 klatkę... mnie to wnerwia niemiłosiernie i dlatego zainwestowałem w RetroTink 2x (ale wiedziałem że mój BenQ daje radę 50Hz po HDMI). Jak dorwę jakiś monitor który potrafi 50Hz po VGA to również sprawdzę jak sobie ten GBS radzi bez frame rate conversion (w sumie to muszę sprawdzić co BenQ zrobi jak dostanie 50Hz na VGA).
Z tym nie wygrasz. Jeśli matryca nie umie 50/100Hz to będziesz miał takie skoki. No, może 120-ka, jeśli mądrze robi konwersję, to dałoby radę trochę wygładzić (czyli wstawiać równomierniej powtórzone klatki). Inaczej - nie da rady.
no ja doskonale sobie zdaje sprawę że z tym "nie da sie wygrać" :D Ale Sun pytał o lagi... więc niejako przy okazji (jako problem wyższego rzędu) opisałem zjawisko które w przypadku mojej konfiguracji testowej jest głównym czynnikiem "przeszkadzającym", który to powoduje że nie ma sensu w takiej konf. mierzyć "lagów"... a jeżeli chodzi o lagi GBS-8200 z firmware GBS-control to sprawdzę oczywiście tak jak pisałem, muszę tylko przygotować inną konfigurację testową.
EDIT: a'propos "z tym się nie da wygrać", dyskutowałem o tym kiedyś z SoTe, pojawił się pomysł "motion estimation" i interpolowania tego wszystkiego (wektorów ruchu)... zrobiłem kilka eksperymentów... no nie wygląda to wcale dużo lepiej, można powiedzieć że co najwyżej dziwnie. Przesuwanie obiektów o "ułamkowe pozycje", nawet przy założeniu wyższej rozdzielczości wyjściowej przy tak nisko-rozdzielczych i "kanciastych" obiektach nie sprawdzało się zupełnie. Może i to ma sens przy realnych obrazach i ujęciach filmowych, ale nie w przypadku obrazów z 8-bit JIL
@seban: no właśnie, na szczęście jest retrotink :)
zrobiłem następny test, bo się okazało że BenQ GL2440 daje radę 50Hz po VGA z GBS8200, chociaż efekty są nie do końca zadowalające, może zacznę od tego:
zoom na READY (zdjęcie jest nieostre, za blisko telefon trzymałem i nie złapał ostrości, a na tel. nie widziałem rozmycia)
a więc jak widać "aspect ratio" nie jest do końca poprawny, konsola gbs-control mówi:
preset applied: 1920x1080 for PAL 50Hz (set your TV aspect ratio to 16:9!)
tyle że próba zmiany apspect radio w menu monitora, jest z przez monitor w tym trybie z jakiegoś powodu zablokowana:
jest wybrane "Full" i nie mam możliwości zmiany, a więc obraz jest bardziej 16:9 niż 4:3, nie bardzo mogę to zmienić, monitor pracuje w trybie 1920x1080@50Hz:
i teraz najważniejsze info... jak sobie radzi GBS8200 z Atari i VBXE pracującym w PAL i prawie 50Hz odświeżania, pomijajac problemy z proporcją pixeli to jest całkiem płynnie, co prawa był jeden mały problem bo GBS robił output-rate dokładnie 50Hz, a Atari nie generuje dokładnie 50Hz, ale nieco mniej... przez ekran od czasu do czasu przepływał ciekawy efekt, na PC zwą to chyba "tearing", jednak włącznie opcji "FrameTime Lock" lub "Switch Lock Method" naprawia sytuację, na konsoli widać coś takiego:
Active FrameTime Lock enabled, disable if display unstable or stays blank! Method: 1 (vtotal only)
lub druga metoda:
HTotal Adjust: -3, source Hz: 49.870, output Hz: 49.895
Typowy softowy interlace działa poprawnie:
a przy naprzemiennym przełączaniu obrazów w klatkach parzystych/nieparzystych również zachowuje się to jak powinno:
To wyżej to akurat przykład z dema Hurka Muad'Dib, ale wygląda to całkiem dobrze jak na monitor LCD i GBS8200. Retro Tink 2x radzi sobie podobnie (oczywiście zachowuje poprawny aspect radio) i wygląda to wszystko porównywalnie do tego co można zobaczyć na CRT. W porównaniu z domyślnym softem GBS8200 to różnica jest kolosalna.
ps) jak zwykle przepraszam za kiepską jakość zdjęć, ale z ręki i telefonem przy tych warunkach oświetleniowych jakie mam lepiej mi się nie uda tego zrobić. Jak odpalę graber VGA i będzie więcej czasu to zrobię porządniejsze zrzuty.
obiecujące.
pozostaje zmierzenie lagów, ale na "oko" nie wyglądają źle, no ale sprawdzę dla porządku aby było wszystko jasne. Oczywiście jakość obrazu z VBXE + GBS8200 jest zdecydowanie lepsza od S-Video (chroma, luma) + RetroTink 2x. Lepiej może być tylko z RetroTink 2xRGB :] Ale to kolejny niemały wydatek, więc będzie musiało poczekać.
Zapewne trzeba by pewnie nowy wątek założyć dotyczący tylko tematu skalerów, ale na razie wrzucę może tutaj:
Będzie Nowe RetroTink 2xMini... $69... ograniczone do wejść s-video, composite oraz pozbawione "scanline generation":
https://www.retrotink.com/post/introduc … nk-2x-mini
Jaki monitor jest najbardziej polecany do vbxe z rgb? Z tego co wiem Samsung 711 nie współpracuje? U Larka widziałem chyba Sharpa, sporo ludzi ma LG, gdzieś mi mignął Panasonic, jakieś Sony… co polecacie? Pozdro.
polecam LG M2232. Ogólnie, jest to zajebisty telewizoromonitor mający wszystko włącznie z RF, no i bonusowo wszystkie dziwne tryby graficzne z naszych komputerków wyświetla prawidłowo. Nawet z XEP80 ;)
A ja polecam podłączenie Bitfunx konwerter PS2 na HDMI dla PS2 do VBXE i dodanie wyjścia microHDMI z tyłu komputera.
ps. sorki za linka do konkurencyjnego forum, ale Pancio sie tu nie udziela niestety.
ps2. można też bez VBXE do HDMI https://systemembedded.eu/viewtopic.php?t=58
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Sprzęt - 8bit » VBXE z LCD
Wygenerowano w 0.021 sekund, wykonano 59 zapytań