1

Firma miała własną biblioteke muzyczna z ktorej korzystali programisci tej firmy ... poszukuje materialow na temat tej biblioteki - moze ma ktos? slyszal? cos wie?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2 Ostatnio edytowany przez alex (2024-03-28 09:57:22)

Zapytaj Sebana. On chyba kiedyś analizował efekty dźwiękowe z Alley Cata o ile dobrze pamiętam...

3

to nie chodzi o analize, przy pisaniu xsfxengine (https://atariage.com/forums/topic/320982-sfx-engine/) tez przeanalizowalem sporo gier i jest mase podobienstw silnikow grajacych sfx dla poszczegolnych wydawcow...

chodzi o realne materialy, cos co wyplynelo od wydawcow. informacje o istnieniu takich bibliotek nie wyciagnalem z analiz ale z rozmow z osobami ktore je uzywaly - jak narazie sa tylko slowa. moze leza gdzies takie materialy w postaci kodu?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4 Ostatnio edytowany przez seban (2024-03-28 11:35:28)

@Alex... jakbym cokolwiek wiedział to bym odpowiedział, a o żadnej bibliotece muzycznej Synapse Software nie słyszałem.

O ile dobrze pamiętam (wiesz ostatni raz tam zaglądałem w latach '90) to efekty dźwiękowe z Alley Cat to były po prostu fragmenty dedykowanego kodu,  to każdy z efektów był odrębnym i niezależnym kawałkiem, nie wyglądało to na jakieś ujednolicone (tzn. nie było podobne od czegokolwiek co mogło by tworzyć jakąś bibliotekę). Poza tym wydaje mi się że XXL pytał o bibliotekę muzyczną, a nie bibliotekę dźwieków. A jednak z powyższej wypowiedzi XXL-a wynika że chodziło o dźwieki (odpowiedź zobaczyłem dopiero po fakcie jak napisałem swój post)

W tamtych czasach przepisałem parę tych dźwięków z Allay Cat na kartkę, disassemblując fragmenty kodu za pomocą QMEG-a,  a następnie przeklepałem to do QA, podobało mi się to że większość tych dźwieków była generowana "proceduralnie" i wykonywała się "raz na ramkę", tzn. procedura była "wołana" z częstotliwością 50/60Hz (PAL/NTSC).