1

Tak chodzi to za mną od dłuższego czasu i uznałem, że zapytam.

Czy XEX ma ograniczenie długości jakieś?

Bo można zrobić plik który będzie ładować się do pamięci rozszerzonej - blok leci do $4000-$7FFF, potem blok zmieniający PORTB, kolejny do $4000-$7FFF, zmiana PORTB i tak 64 razy. Do tego jeszcze 251 banków Axlon z Antonii...

No i można uruchomić załadowany kod via INITAB, coś wykonać i wrócić dalej do ładowania.

Czyżby limitem było 16/32MB partycji?

2

Raczej reguluje to filesystem i rozmiar pojedyńczego bloku.Z natury plik xex nie ma ograniczonej długości.

3

pod Spartą X w aktualnej wersji ograniczenie dla dowolnego pliku to 16MB

Kontakt: pin@usdk.pl

4

ograniczeniem jest wyobraźnia :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

5

Sky is the limit ;)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

6

Hrw napisał/a:

blok leci do $4000-$7FFF, potem blok zmieniający PORTB, kolejny do $4000-$7FFF, zmiana PORTB i tak 64 razy.

... a gdzie wybieraczka :)

(mgr. inż. - proszę nie komentować) :D

Kontakt: pin@usdk.pl

7

W przypadku HDD limit wyznacza filesystem.

Na taśmie za to ... długość tej taśmy :)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

8

Ciekawe jak to wygląda w przypadku stosowania turbo dla magnetofonu. Bo wtedy na taśmę. Można całkiem sporo wcisnąć.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

9

Taśmę można zmienić. I ładować dalej z kolejnej:-) Więc ja bym to ograniczenie podniósł do ilości miejsca w pokoju, w którym akurat robimy taki odczyt:-)

10

Mq, idąc dalej tym tropem, możemy z jednego pliku COM wczytywać następny, więc ograniczenie do 16 MB przestaje istnieć.

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

11

A wracając do sedna sprawy - @Hrw, przypuszczam, że wystarczy podejrzeć xexy z gier wymagających powyżej 64KB, na przykład (o ile pamiętam): PANG!, Bomb Jake! (czyli wersja xex Bomb Jack!), Atari Blast (wymaga 1MB) i wiele innych. Jak będzie wiadomo, jak to robią - przypuszczam, że ograniczeniem będzie tak naprawdę tylko fizyczna ilość banków możliwa do zdekodowania we wskazany sposób.

Sikor umarł...

12

Może być nieskończony. W standardowym filesystemie można w ostatnim sektorze podać link do pierwszego sektora i wczytywać w kółko. W zasadzie taki plik może zajmować jeden sektor, jeśli  będzie linkował do samego siebie. Długość nagłówka to 6 bajtów, czyli na dane zostaje aż 119 ;)

13

tak, to byla genialna odpowiedz na pytanie "Czy XEX ma ograniczenie długości jakieś?"

ze moze byc nieograniczona bo moze zajmowac jeden 128 bajtowy sektor. juz pomijam ze urzadzenie moze miec sektor roznej dlugosci - rowniez mniejszej.

a odpowiedzi nie mozna traktowac w oderwaniu od urzadzenia jskie bedzie odpowiedzialne za transfer danych z tego xex

przykladowo
dla dowolnej standardowej stacji oczywista jest pojemnosc nosnika ;) bo ilosc sektorow i wielkosc sektora jest stala dla gestosci
dla urzadzenia ktore komunikuje sie za pomoca standardowego protokolu konunikacji mamy 2 bajty na numrer sektora gdzie wielkosc sektora nie jest podana :-) pomnóż sobie...
dalej sa urzadzenia pomijajace standardowy protokol komunikacji ale na filestsyem obslugiwany na kulawym CIO - tu pojawua sie ograniczenie wielkosci bufora reszta jak punkt wyzej
wszystkie te sposoby laczy jedna wada... podajemy wprost numer "sektora" co w oczywisty sposob zawsze naklada ograniczenia
najdoskonalsza forma zaprezentowana w WiFiPrime z dodatkowym trybem gdzie w zaden sposob nie podaje sie tych wartosci, w protokole jest znacznik "next" i id otwartego "pliku" - mozesz otworzyc fafnascie polaczen i fafnascie razy jednoczesnie wciagnac pliki wielkosci calego internetu

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14

Vasco/Tristesse napisał/a:

Może być nieskończony.

Pod warunkiem, że nie będziemy chcieli tego przez internet gdzieś przesłać, bo nieskończony plik może się nie zmieścić w całym internecie:-)

15

Wyślesz ATR ;)

16

Na wilda na Losta :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

17

Po skrzypcach mnie już nic nie zdziwi :) Ale nie zbaczajmy z tematu!

18

Ciekawie wyglądałoby odliczanie pozostałych do odczytu bloków: ∞ - 0, ∞ - 1, ∞ - 2,...

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

19 Ostatnio edytowany przez qbahusak (2024-02-13 00:47:01)

Ciekawe, że piszecie wszyscy innymi słowami to, co ja na początku :P (oprócz odlotu na końcu ku nieskończoności:)

20

Qba, dasz rady na sio2sd (fat) ladowac xex dluzszego od 16mb ? fat nie ma takiego ograniczenia.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

21 Ostatnio edytowany przez qbahusak (2024-02-13 18:05:28)

Dam, tylko muszę przekodować firmware :P

22

a co byś zmienił? protokół komunikacji czy wielkość sektora?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.