1

Skończyliśmy razem z Tatqoo prace nad Dungeon Adventurer - grą, którą mieliście okazję obejrzeć na Last Party 2024.

Zmiany w stosunku do "party version" obejmują usunięcie sporej ilości błędów, dodanie nowych ścieżek dźwiękowych (m.in. dla ekranu "game over" i zakończenia) oraz możliwość wpisywania kodów, które otrzymujemy po przejściu każdego poziomu.

Dla tych którzy jeszcze nie widzieli tej gry krótkie info:

- 20 poziomów do przejścia
- ostatni poziom jest trudniejszy, ponieważ widzimy tylko najbliższą bohaterowi część lochów,
- kilka przedmiotów do zebrania,
- ekran z opowieścią końcową.

Sterowanie za pomocą joysticka. Polecam najpierw przeczytać instrukcję, aby wiedzieć jak działają przedmioty. Wymagania: Atari z 48KB RAM.

Gra jest do pobrania z mojego Gitlaba, źródła w MadPascalu tamże.

https://gitlab.com/delysio/dungeon-adventurer/

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

2

Ja próbowałem grać sobie w domu, ale bardzo się denerwuję:-) Pierwszy etap jest łatwy i się przechodzi w zasadzie sam. Na drugim etapie już się denerwuję, bo mi braknie czasu żeby sobie pozwiedzać labirynt... Czy jest jakaś szansa, że jak się dotrze gdzieś dalej, to potem będzie można grać w te dalsze etapy od razu? Bo jak ja ginę zazwyczaj na drugim etapie, to gdzie mi te 20 pokonać... Nigdy nie przepadałem za grami na czas. Hmm... a gierka jest bardzo fajna, już na Last Party mi się podobała graficznie, muzycznie i klimatycznie, mówiłem wtedy że pogram w domu na spokojnie, ale ja w domu mam mniej spokoju przy tej grze niż miałem w plenerze:-)

3

to jest gra na pamięć, musisz wiedzieś w którym kierunku iść na każdym levelu, trenuj pamięć

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

Cholera, ja nawet nie pamiętam składni polecenia for w madpascalu i za każdym razem szukam gdzie już go używałem i kopiuję sobie w całości pętlę:-)

5

Mq napisał/a:

Czy jest jakaś szansa, że jak się dotrze gdzieś dalej, to potem będzie można grać w te dalsze etapy od razu?

Po śmierci wyświetla Ci się kod, który możesz wpisać na ekranie startowym żeby zacząć od miejsca, w którym zginąłeś. Podczas pokazywania na Laście zgłaszano mi taką potrzebę, więc dorobiłem.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

6

O, to zajebiście, ściągnę w wolnej chwili i pogram ze swoim spokojem:-)

7

Bardzo mi przypomina Tenebra, ale jeszcze nie miałem czasu dłużej pograć.

Sikor umarł...

8

ciekawa gierka :-)


Dely, czytales maila?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

No to przeszedlem! Nie bede zamieszczac kodow czy end screena, zeby nie psuc zabawy.

Kilka komentarzy co do samego programu:
- przydaloby sie wyswietlanie numeru poziomu, na ktorym jestesmy
- po wpisaniu kodu mogloby cos powiedziec, ze "kod prawidlowy" lub "e-e"
- warto by bylo, zeby po game over gra startowala od ostatniego ukonczonego poziomu, bo czlowiek w ferworze naciska fire, zeby sprobowac jeszcze raz przejsc, a tu bach - pierwszy poziom.
- fajnie by bylo, zeby sie dalo escapem wrocic do ekranu poczatkowego

Ogolnie gra miodna, fajna do popykania.

10

xxl napisał/a:

Dely, czytales maila?

Nic do mnie nie doszło? Wysyłałeś klientem pocztowym, czy przez forum? Wyślij proszę klientem na mój adres.

lewiS napisał/a:

-po wpisaniu kodu mogloby cos powiedziec, ze "kod prawidlowy" lub "e-e"
- fajnie by bylo, zeby sie dalo escapem wrocic do ekranu poczatkowego

Zrobiłem w wersji testowej. Sprawdzę potem i rilisnę.

lewiS napisał/a:

Ogolnie gra miodna, fajna do popykania.

Tchx!

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

11 Ostatnio edytowany przez xxl (2024-01-23 22:53:00)

dely napisał/a:

Nic do mnie nie doszło? Wysyłałeś klientem pocztowym, czy przez forum? Wyślij proszę klientem na mój adres.

wyslalem maila przez forum

---
juz x2

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12

Mam prośbę o sprawdzenie, czy niczego niepokojącego nie zauważyliście.

- dodane potwierdzenie prawidłowości kodu,
- ESC powoduje game over.

Post's attachments

dungeon_adventurer.xex 24.29 kb, liczba pobrań: 11 (od 2024-01-24) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

13

No, teraz jest fajnie jak dla mnie:-) Z kodami sobie można grać bardziej na spokojnie. To na pewno trafia do większej liczby graczy. Hardcorowiec może grać bez kodów, a taki spokojny człek jak ja może sobie też po prostu pograć bezstresowo. Przyjemna gierka.
Co do nowej wersji, to przeszedłem na szybko 3 levele i nic niepokojącego nie widać, ale to króciutki test, nie mam chwilowo czasu więcej...