Mała prośba do moderatorni: złamcie ten topic, bo już offtopic kwitnie, a temat aktualny jest też skądinąd ciekawy.
(No i wywalta mi też ten post, tak BTW.) 8)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Bałagan » Monday w sobote
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Mała prośba do moderatorni: złamcie ten topic, bo już offtopic kwitnie, a temat aktualny jest też skądinąd ciekawy.
(No i wywalta mi też ten post, tak BTW.) 8)
a sa tu wogole jacys inni moderatorzy procz dely'ego ? bo ostatnio nie widac: luisa ;] i Rafala K. ;]
ps. z opisu wynika ze jeden siedzi w londynie, drugi w niemczech i widocznie nie maja juz czasu ? :rolleyes:
Bardzo ciekawy miniart wręcz by Seban.Zawsze zastanawiałem się nad używaniem przez naszych scenowców innych platform sprzętowych.Pamiętam jak na Quascie'95 bodajże byłem w wielkim szoku widząc niemieckiego membera Slight'ów kodującego na a1200 i odpalającego na żywca effa tego na atarce.Długo siedziałem obok z wybałuszonymi gałami na wierzchu...
Jeszcze trochę i musiałbym napisać 'Revenge of Magnus II'... :)
Wiem że SoTe analizował dogłębnie Cruncher 5 i bardzo mocno się zastanawiał czy procedury kompresji/dekompresji nie pochodzą z C64. Pokazywał mi kilka zastanawiających fragmętów kodu z Cruncher 5. Była chyba obsługa komórki $00 lub $01 która w C64 odpowiada za odłącznie róznych obszarów pamięci (tak jak $d301 w ATARI).
Oj, albo SoTe nie za bardzo się przykładał, albo Ty coś źle zrozumiałeś.
Przejrzałem kod packera i depackera w wersji 5 i nie znalazłem tam obsługi komórki 0 lub 1 w sensie o którym piszesz:
packer:
$0704 - adresowanie absolutne - STA $0000,Y
$0528 - komórka $01 używana jest jako licznik bitów (od 8 do 0)
$04F1 - komórka $00 używana jest jako licznik pętli (od 0 do 127)
depacker:
$0707 - adresowanie strony zerowej - STA $00,X
$0749 - adresowanie strony zerowej - STA $00,X , STA $01,X , później ROL $00,X , ROL $01,X
Do tego po załadowniu pliku procedury przepisywały wszystko jak najniżej się da i rozpoczynały proces dekompresji od konca do początku pamięci (zawsze tak robili na C64).
Tak jest po prostu praktyczniej.
Wcześniesza wersja Cruncher'a Magnusa (4.64) miała tylko jeden przebieg; specyficzne RLE, które ludzie z C64 nazywają char packerem. Czy nie zastanawiała was wersja *.64? bo ja się zawsze zastanawiałem czy to przypadek czy też nie.
Sam bym tego lepiej nie wymyślił :D
Niestety, prawda jest bardziej banalna niż można by się spodziewać - *.64 jak 64KB pamięci RAM.
pozdrawiam,
Magnus/WFMH
Cześć!
Na początu chciałem wyjaśnić iż nie chciałem Cię urazić moimi wypowidziami. Szanuję Cię jako osobę która spowodowała iż zainteresowałem się sceną i pisaniem dem ;) Można powiedzieć że to dzięki Tobie zaczęła się moja przygoda ze sceną :) W tamtych czasach byłeś dla mnie wzorem dla naśladowania ;) mówiłem sobie... "też kiedyś napisze coś tak fajnego jak Revenge of Magnus ;)"
Ale już dość tego niecico przydługiego i wazelinarskiego wstępu ;) Moim celem nie było obrażanie kogokolwiek, ale próba wyjaśnienia kilku szczegułów histotycznych ;) a że jak ostatni idiota napisałem to co mi się po głowie telepało i było pewnie dość nieściłe to jest to bardzo możliwe ;-) pewnie tak jak sugerujesz przekręciłem coś co mi powtórzył SoTe. Przyznaje się iż sam tego nie sprawdziłem a tylko pisałem co pamiętałem z rozmowy sprzed wielu lat (a pamiętałem jak widać bardzo nieściśle ;) Skoto nic takiego w twoim depakerze nie ma to pewnie SoTe nie mówił o Cruncherze 5.0 i wiem że skoro tego nie sprawdziłem to nie powinienem o tym pisać. Nie chce wszczynać kolejnej sprzeczki ale może mówił to depackerze z którejś części TheTop... lub w ogóle coś źle "wymyśliliśmy"... wszak pamięć już nie ta i mogę bredzić także nie bierz tego sobie do serca :D A i dodać trzeba że umiejętności koderskie i analityczne w tamtych czasach nie były na "wysokim" poziomie :) Wszakże jeszcze dziećmi byliśmy ;)
Cieszę się zaj#&(*#( że znalazłeś chwilę czasu aby odpowiedzieć na ten post... jednak nie myślałem iż moj post potraktujesz jako "zarzut". Napisałeś pierwszy program tego typu na ATARI i chwała Ci za to :) Może znalazłbyś chwilę czasu i opowiedział nam historię powstawania Crunchera 5.0 i może chciałbyś powiedzieć parę słów o tamtych czasach? Jestem tego cholernie ciekawy ;)
No cóź mogę w tym momencie zrobić... Mogę Cię przeprosić raz jeszcze za rzeczy które napisałem na prawdą nie były.
pozdrawiam serdecznie
Sebastian Igielski a.k.a Seban/SLIGHT
Magnus, witaj! Witaj wśród żywych! O ile pamiętam kilka lat temu Axe/SSG próbował cię odszukać, ale stare adresy były nieaktualne? A tu proszę.
Czytaliście cykl "Opowieści z Narni"? W ostatniej części wszyscy idą do "nieba" i spotykają się postacie ze wszystkich poprzednich części, z całej historii Narni, które do tej pory były dla siebie odległą pra-historią lub jakimś mitem. Nie wiem, jak inni, ale ja mam oststnio coraz silniejsze uczucie tego typu. :D Serio, tylko czekam aż pojawi się post sygnowany "JBW" albo "J. Pelc".
[ Dodano: 04.12.2004 00:00:00 ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość. :mrgreen:
Na początu chciałem wyjaśnić ...
Nie ma sprawy. Nie czuję się w żaden sposób urażony lub dotknięty.
Skoto nic takiego w twoim depakerze nie ma to pewnie SoTe nie mówił o Cruncherze 5.0 i wiem że skoro tego nie sprawdziłem to nie powinienem o tym pisać. Nie chce wszczynać kolejnej sprzeczki ale może mówił to depackerze z którejś części TheTop...
Na pewno mówił o The Top :) Do pakowania tego megadema używałem Cruel Cruncher'a z C64. W którymś demie była nawet wzmianka o tym.
SoTe analizując tego depackera rzeczywiście mógł znaleźć obsługę komórki 0 i/lub 1.
Może znalazłbyś chwilę czasu i opowiedział nam historię powstawania Crunchera 5.0 ...
Nie to żebym się wymigiwał, ale nie było to to, o czym warto by było teraz pisać. Nic ciekawego.
... i może chciałbyś powiedzieć parę słów o tamtych czasach? Jestem tego cholernie ciekawy ;)
Proszę o trochę cierpliwości. Już niedługo, na stronach AA, powinien ukazać się wywiad ze mną... :)
pozdrawiam,
Magnus/WFMH
Fajny utworek zmiąchałeś Tatqoo. Podoba mi się (tak w ogóle to całej twojej twórczości miło się słucha).
grzybson...przeca to cover ... nie ma sie nad czym zachwycać....ech gdyby to była moja kompozycja to co innego ....
Wiem, że cover. Mam tego pełną świadomość. Ale ten cover to DOBRY cover. A czasami zdarzają się też złe...
dobry cover to cichy cover
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Bałagan » Monday w sobote
Wygenerowano w 0.021 sekund, wykonano 61 zapytań