1 Ostatnio edytowany przez elecrorobotic (2023-11-23 21:48:41)

Jako, że po raz kolejny odwaliłem kawał niekoniecznie dobrej, ale na pewno nikomu niepotrzebnej roboty - tj. sportowałem Robbo z małego Atari do przeglądarek HTML5/JS - nie omieszkam wykorzystać niniejszego forum do podpompowania swojego ego poprzez pochwalenie się tym "wyczynem".

Na stronie robbo.itch.io można zatem zagrać w Robbo (56 planet) oraz w Robbo demo (4 planety). Oczywiście za darmo (czyli nikomu nie zapłacę za to, że wejdzie i sobie pogra).

Starałem się, żeby "dzieło" było maksymalnie odtwórcze, tzn. wszystko powinno wyglądać i działać dokładnie tak, jak w oryginalnej wersji. Oprócz "gameplay-a" jest też intro i gratulacje końcowe. Jednak, żeby dochować tradycji, w myśl której żaden hobbysta nie może doprowadzić swojej wersji do końca - brakuje trybu demonstracyjnego.
Zamierzone odstępstwa od wierności oryginałowi to: płynne scrollowanie tekstu w intro i płynna animacja w outro, oraz trochę bardziej tolerancyjne wobec gracza sterowanie, tzn. starające się unikać efektu zacinającego się joysticka w najbardziej krytycznych momentach.
Reszta odstępstw to bugi. Jeden znany mi już bug występuje na końcu planety 54, więc chyba nie ma sensu go poprawiać, bo przecież i tak nikt tak daleko nie dojdzie.
Grafika działa na canvasie, więc za wydajna to ona nie jest, ale mamy rok 2023 - komputery i smartfony sobie poradzą.
Dźwięk jest generowany nieidealną, ale jak na moje (może niezbyt wymagające) ucho wystarczająco udaną dżawaskryptową imitacją POKEY-a własnej produkcji. Tupanie Robba również jest (a przynajmniej miało być) imitowane identycznym przebiegiem fali, jak ta generowana oryginalnie poprzez GTIA.

Mapa planet Robbo

Post's attachments

robbo_mapa.webp 191.91 kb, liczba pobrań: 207 (od 2023-11-22) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

2

Super! Ale ten POKEY dzwoni na górze :) Ale JANUSZ PELC nie działa...

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

3

Brawo!

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

4

mono napisał/a:

Ale JANUSZ PELC nie działa...

A nie, no to taki BUG to autor musi poprawić2, bo inaczej się nie da... A próbowałeś @mono wpisać z wirtualnej klawiatury albo z klawiatury na serwerze, bo pewnie tam zadziała :)
A na poważnie  - gratki, kawał dobrej roboty.

Sikor umarł...

Wow!

6

Fantastyczna robota, gratuluję!
Wrzuć źródełka na githuba, to sobie ludzie porobią klony :)

: 404. Stopka not found

7

@eru, klony to@larek zrobił na Atari ;)

Sikor umarł...

8

Bardzo dawno w Robbo nie grałem, więc nie pamiętam czy to bug czy feature ;) ale na 3 planecie, gdy teleportowałem się do "ukrytej komnaty" (tej ze znakiem zapytania), zniknęły mi z planszy wszystkie stworki i wszystkie drzwi.

9

Bardzo dawno w Robbo nie grałem, więc nie pamiętam czy to bug czy feature ;) ale na 3 planecie, gdy teleportowałem się do "ukrytej komnaty" (tej ze znakiem zapytania), zniknęły mi z planszy wszystkie stworki i wszystkie drzwi.

10

@elecrorobotic: świetna robota, dziękujemy! <3

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

11

Dla mnie bomba! W końcu będę miał w pracy zajęcie. ;-)

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

12

Dzięki za komentarze :)

mono napisał/a:

Ale JANUSZ PELC nie działa...

No fakt, cheat nie działa. Kolejne odstępstwo. Ale za to można próbować oszukać save'a trzymanego w przeglądarce.

nosty napisał/a:

Bardzo dawno w Robbo nie grałem, więc nie pamiętam czy to bug czy feature ;) ale na 3 planecie, gdy teleportowałem się do "ukrytej komnaty" (tej ze znakiem zapytania), zniknęły mi z planszy wszystkie stworki i wszystkie drzwi.

Od samego przejścia przez teleport nie powinno się tak stać. Podejrzewam, że tuż po wejściu tam - być może jeszcze przed przescrollowaniem - strzeliłeś w pytajnik i wylosowałeś najlepsze, co się da, czyli życie + zabicie stworków i otwarcie wszystkich drzwi (jest taka możliwość).

eru napisał/a:

Wrzuć źródełka na githuba, to sobie ludzie porobią klony :)

Źródła są na githubie, ale źródła to nie wszystko - silnik wymaga pliku binarnego z paletą kolorów RGB (z emulatora Atari) i fragmentami zrzutu RAMu z gry na Atari - gfx, murki, font, sfx, mapowanie kodów elementów na font, flagi elementów planszy, następniki elementów planszy, wyniki losowania pytajnika, kolory w intro i outro, pozycje X-Y gwiazd w outro, treść napisów, wreszcie układ planet - to wszystko nie jest zaszyte w źródłach. I ten plik binarny to jedyny plik, którym Robbo różni się od Robbo demo. Żeby zrobić klona, wystarczy podstawić inny bin (no tu jednak źródła mogą się przydać, żeby wiedzieć, jak ten bin jest zbudowany).
Zapewne dałoby się zrobić stronę, gdzie gracz wgrywa ATR czy XEX z klonem Robbo i ten engine pozwala zagrać w dowolną z planet, ale jeszcze trochę pracy trzebaby w to włożyć (podobno klony zrobione Robbo Konstruktorem mają trochę inną organizację danych).

13

elecrorobotic napisał/a:

Od samego przejścia przez teleport nie powinno się tak stać. Podejrzewam, że tuż po wejściu tam - być może jeszcze przed przescrollowaniem - strzeliłeś w pytajnik i wylosowałeś najlepsze, co się da, czyli życie + zabicie stworków i otwarcie wszystkich drzwi (jest taka możliwość).

Dokładnie tak :) Sorki, nie pamiętałem, że w Robbo był aż taki bonus.

14

Jak dla mnie to super !!!

15

mono napisał/a:

Ale ten POKEY dzwoni na górze :)

Może masz za dobre słuchawki? Nie za dobrze przenoszą wysokie tony? :)