Jako, że po raz kolejny odwaliłem kawał niekoniecznie dobrej, ale na pewno nikomu niepotrzebnej roboty - tj. sportowałem Robbo z małego Atari do przeglądarek HTML5/JS - nie omieszkam wykorzystać niniejszego forum do podpompowania swojego ego poprzez pochwalenie się tym "wyczynem".
Na stronie robbo.itch.io można zatem zagrać w Robbo (56 planet) oraz w Robbo demo (4 planety). Oczywiście za darmo (czyli nikomu nie zapłacę za to, że wejdzie i sobie pogra).
Starałem się, żeby "dzieło" było maksymalnie odtwórcze, tzn. wszystko powinno wyglądać i działać dokładnie tak, jak w oryginalnej wersji. Oprócz "gameplay-a" jest też intro i gratulacje końcowe. Jednak, żeby dochować tradycji, w myśl której żaden hobbysta nie może doprowadzić swojej wersji do końca - brakuje trybu demonstracyjnego.
Zamierzone odstępstwa od wierności oryginałowi to: płynne scrollowanie tekstu w intro i płynna animacja w outro, oraz trochę bardziej tolerancyjne wobec gracza sterowanie, tzn. starające się unikać efektu zacinającego się joysticka w najbardziej krytycznych momentach.
Reszta odstępstw to bugi. Jeden znany mi już bug występuje na końcu planety 54, więc chyba nie ma sensu go poprawiać, bo przecież i tak nikt tak daleko nie dojdzie.
Grafika działa na canvasie, więc za wydajna to ona nie jest, ale mamy rok 2023 - komputery i smartfony sobie poradzą.
Dźwięk jest generowany nieidealną, ale jak na moje (może niezbyt wymagające) ucho wystarczająco udaną dżawaskryptową imitacją POKEY-a własnej produkcji. Tupanie Robba również jest (a przynajmniej miało być) imitowane identycznym przebiegiem fali, jak ta generowana oryginalnie poprzez GTIA.