1 Ostatnio edytowany przez xxl (2023-08-28 22:34:19)

po skonczonej sesji gry naciskamy RESET a xBios zapisze dane na dysk.


przy okazji nowa wersja xBios z dekompresja ZX0 w locie (zgadza sie, caly czas calosc zajmuje 1kb)




#1 Donkey Kong


jak bedzie zapotrzebowanie to dodam inne gry

Post's attachments

hsc-donkeykong.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 10 (od 2023-08-28) 

mapram.jpg 29.83 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

@xxl

Jak już jesteś na linii to mam kilka pytań związanych z xBIOSem. Nie znam go a interesuje mnie sprawa obsługi cartridgeów.
1. Czy xBIOS umiałby potraktować pamięć carta jak sektory dyskietek ale z dziurami? Czyli np. z banku 8kB tylko połowa jest na te sektory a druga połowa to coś tam.

2. Czy biblioteki xBIOS umiałby się przecisnąć przez okno $D500-$D5FF. Chodzi mi, że jakbym zrobił takiego carta co przy zapisie bankuje jak zwykły Maxflash ale przy odczycie to tam w tym zakresie pojawi się normalny kod dla CPU to czy xBIOS dało by się ogarnąć w tych 256bajtach (ten zakres też mogłyby być bankowany)? Zmierzam do tego, żeby mając cart w ogóle nie używać pamięci RAM (no może stos).

3

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 27#p310127

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

proszę oto Zybex, dodany jest także zapis tabeli wyników na dysku - podobnie jak wcześniej - po zakończonej sesji gry naciskamy RESET a xBios zapisze dane z MapRAM na dysk.

Post's attachments

hsc-zybex.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 9 (od 2023-08-29) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Super Cobra z zapisem postępów w MapRAM

Post's attachments

hsc-supercobra.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 7 (od 2023-09-02) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

Mario Bros XE z zapisem wynikow do MapRAM i na dysk - gra wymaga 130xe albo rozszerzenia pamieci

przy okazji plik w formacie compresed binary file - xB laduje i dekompresuje w locie... ponad 2x krotszy plik przy czym tylko 7 blokow zostalo skompresowanych :-)

Post's attachments

hsc-mariobrosxe.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 5 (od 2023-09-09) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Galactic Chase z zapisem do pamieci MapRAM i na dysk :-)

po skonczonej naciskamy RESET i xB zapisuje wynik na dysk, przy nastepnej sesji gry mamy stan jak sprzed resetu :-)

Post's attachments

hsc-galactic.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 5 (od 2023-09-14) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

xxl napisał/a:

po zakończonej sesji gry naciskamy RESET a xBios zapisze dane z MapRAM na dysk.

Wszystko fajnie, pięknie, ale jak zakończyć sesję gry, skoro gra się w ogóle nie odpala.
Może jakaś intrukcja uruchomienia gry?

130XE + VBXE / 800XL / 800XE + U1mb + Sophia2 + PokeyMax / AVG CART / XF551 5.25", 3.5"/ 1050 / Sio2pc / XC12 + Blizzard
520ST+ / SF 314 / ACSI2STM / GOTEK

9

Gra się nie uruchomi jeśli nie masz MapRAM.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

OK, dzięki za wyjaśnienie :)

130XE + VBXE / 800XL / 800XE + U1mb + Sophia2 + PokeyMax / AVG CART / XF551 5.25", 3.5"/ 1050 / Sio2pc / XC12 + Blizzard
520ST+ / SF 314 / ACSI2STM / GOTEK

11

Ile osób na świecie ma MapRAM?

12

jedna...? :P

Sikor umarł...

13

Tysiące... w emulatorach Altirra i Atari800 :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

14

O, nie wiedziałem, że w emulatorach jest. Przy wolnej chwili sprawdzę sobie jak działa. (serio)
Ale moje pytanie raczej dotyczyło real sprzętu. (też serio)

15

zglos koledzie to Ci moze w AVG wlaczy opcje MapRAM :-) z kabelkiem eci technicznie nie ma przeciwskazan...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

16

Ale przyznam - sposób promowania rozwiązania prawilny.

Sikor umarł...

@xxl,

Tak z ciekawości... Jest kompletny kod GAL dla MMU, który zawiera MapRAM ?

Atarowiec... inżynier elektroniki, informatyki i automatyki. Programista i przedsiębiorca.

18

najlepiej zapytac o to aurora MapRAM :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.