1

Witam,

wyswietlajac co ramke inny obraz z kolorami uzyskujemy efekt mieszania sie kolorow czy moze mi ktos przedstawic wzor jak obliczyc jaki to kolor?

przyklad [r,g,b]:

00,00,00 + 34,ff,d8 da w efekcie 1a,7f,6c ?

tabela kolorow wzieta z default atariwin+

pytanie 2
jaka max rozdzielczosc w pionie jest do uzyskania (linie trybu 212?) i czy zalezy od szerokosci obrazu.

pozdrawiam

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

1. Trudno powiedzieć, intuicyjnie wydaje się, że powinno się uśrednić, ale może się okazać, że to nieprawda?

2. 239 linii. A co to tryb 212? :D Nie zależy od szerokości obrazu.

Czy szykuje się coś fajnego? :)

: 404. Stopka not found

3

gosciu, ktory bierze sie za projekt:

http://atariarea.histeria.pl/forum/view … ight=antic

poprosil o tabele konwersji kolorow (rgb) tak, ze mozna dowolnie zdefiniowac kolory z palety 16 milionow (miksowanie kolorow lub maskowanie - dual playfield i dodatkowo mozliwosc pracowania na 2 monitorach jednoczesnie 1dl na 1 monitorze, 2dl na drugim, bez efektu migania)

moze cos z tego bedzie...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

RGB powinny sie teoretycznie usrednic przy mieszaniu, z tym ze powinno sie unikac skrajnych wartosci bo bedzie migac jak cholera, nawet jesli zastosuje sie przeplot dwoch obrazkow (jasnosci 0 i 255 - to bedzie strasznie mogac).

Mayonez/COBRA
Atari 1040 STE (4MB RAM, TOS 2.06/1.06, Ultrasatan, Netusbee)
Atari 65XE, 512KB ext. RAM, SIO2SD

5

nie bedzie migac.

obraz (klatki parzyste/nieparzyste) zostanie przetworzony na postac cyfrowa,
poddany obrobce i wyswietlony - 2 razy ta sama klatka

obrobka oznacza miksowanie kolorow, maskowanie kolorow, Hscroll po 0,5 cyklu koloru bez zmiany barwy na pixelach, rozdzielczosc px 640 przy 2 kolorach przy organizacji obrazu klatki nieparzyste z lewej strony obrazu parzyste z prawej - bez zaklocen na ekranie, zmienna szerokosc pixela (uklad programowany wiec mozna sobie powymyslac funkcje - sprzetowy spritas o dowolnych rozmiarach ;-) )

i co wazne cala plytka nie bedzie wieksza od 8cm na 8cm mozliwe ze mniejsza...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

Też na "zdrowy chłopski rozum" zawsze mi się wydawało, że kolory się uśredniają. Tyle że jak wezmę i odpalę pod emulatorkiem jakikolwiek obrazek w interlace, a potem zrobię "screenshota" (z opcją "interlace" która właśnie bierze 2 kolejne klatki i nakłada na siebie, uśredniając kolory), to obrazek "żywy", mimo że ohydnie mruga, ma jakby żywsze kolory... :?

sprzetowy spritas o dowolnych rozmiarach ;) )

Z czymś takim nareszcie będzie można pokazać komodzarzom, gdzie ich miejsce :twisted:

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari