Cześć!
Rzuciłem okiem na tę grę "3d24", podczas pobieżnej analizy kodu wyszło kilka ciekawostek, które opiszę tutaj w paru słowach. Po pierwsze wydaje mi się że gra nie została napisana w asemblerze, wygląda na to że kod to jakiś kompilowany język. Początkowo myślałem że to "ACTION!", jednak potem doszedłem do wniosku że chyba jednak nie ACTION! chociaż niektóre konstrukcje widziane w kodzie by na to wskazywały (specyficzne umiejscowienie zmiennych i procedur, skoki na początku każdej większości procedur, etc.) Brak było jednak odwołań do biblioteki standardowej, jednak to tez dawało się w "ACTION!" ominąć, jeszcze chwilę próbowałem wyciągać jakieś wnioski jednak bardzo szybko moja uwaga została skierowana gdzie indziej i doszedłem do wniosku że tracę czas na jakieś nieistotne pierdoły. Wydaje mi się że ten rodzaj kodu już kiedyś widziałem w przeszłości jednak było to na tyle dawno temu że obecnie sobie nie mogę przypomnieć gdzie to już widziałem. Może ktoś kiedyś wykaże się większą determinacją i przeanalizuje dokładnej kod tej produkcji i dojdzie do jakichś sensowniejszych wniosków niż moje "gdybanie".
Podczas dalszego przeglądania kodu gry okazało się autorzy gry wbudowali w nią "cheat codes". Są dwa "kody" które można wpisać podczas rozgrywki:
wpisując słowo "IZA" otrzymamy 99 nabojów
wpisując słowo "NPL" (skrót od "następna plansza"?) przechodzimy do kolejnego poziomu.
Dodałem do gry prosty trainer (możliwość wyboru nieskończonej liczby żyć). Plik do pobrania w załączniku tego posta. Prośbę Krzysztofa o możliwość wyboru planszy mogę chyba uznać za niebyłą ponieważ sprawę załatwia cheat z użyciem "NPL". Do tego plansz w tej grze to za wiele nie ma niestety, więc rozgrywka z "pomijaniem poziomów", skończy się bardzo szybko.
Entuzjastom tej gry życzę powodzenia w odkrywaniu nowych plansz i cierpliwości przy rozgrywce... mi niestety wydaje się że ta gra ma trochę źle dobrany nazwijmy to "balans prędkości/reakcji", nie wiem czy powolność reakcji gry wynika z tego że silnik gry jest mało wydajny czy też to kwestia źle dobranych przez autorów opóźnień, jednak u mnie wywołuje to pewien poziom frustracji gdy ginę gdyż gra nie zareagowała na mój ruch joy-em lub wciśnięcie klawisza.
To chyba tyle z mojej strony. Niebawem wrzucę też "pastfinder" o którego prosił x_angel.
Post's attachments3d24.trainer.xex.zip 20.18 kb, liczba pobrań: 9 (od 2024-03-22)
Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.