@piguła: udało mi się "chyba" poprawnie przekonwertować oba wrzucone przez Ciebie pliki. Piszę chyba to format ATT to jakieś szaleństwo, kiedyś narzekałem na UM że ono ma sumę kontrolna liczoną za pomocą XOR i do powoduje ryzyko dużych przekłamań, ale ATT nie ma sumy kontrolnej wcale!!! To jest czyste szaleństwo! Kogoś kto to wymyślił ... no cóż... może nie chciał reklamacji nagranych kaset :D
Ale wracając to tematu w przypadku "whistler brother" brakowało po prostu kawałka tonu synchronizującego pomiędzy blokami, skleiłem Twoje dwa pliki HEX poprawiając jeden blok i poszło. W przypadku "Amaurote" kaseta musiała mieć już swoje lata więc przetworzyłem ten plik .WAV za pomocą swoich prymitywnych "prostokątuzujących" sygnał python-owych skryptów i po tej operacji użycie "a8cas-util" w trybie ATT dało działającą wersję gry. Przynajmniej na pierwszy rzut oko działającą (bo nie widzę żadnych przekłamań w grafice ani innych początkowo widocznych artefaktów). A to że ramka zostaje czerwona, to już kwestia loadera i samej gry. Loader zostawia ramkę czerwoną, a gra ustawia czarny kolor ramki dopiero po rozpoczęciu gry przez użytkownika. No ale pewności żadnej nie mam ponieważ jak "kwękałem" powyżej nie ma żadnej pewności ponieważ bloki danych systemu ATT nie zawierają żadnych sum kontrolnych! :D Trzeba by porównywać bloki danych z oryginalną wersją gry.
Wspominałeś także że "kopier" z carta "New Cart" zmienia zawsze format z ATT na UM, pewnie własnie dlatego aby mieć chociaż jakąkolwiek sumę kontrolną, nawet XOR jest lepszy niż brak jakiejkolwiek kontroli poprawności odczytania danych ;-)
To chyba wszystko co chciałem napisać, w załączniku obrobione materiały (cas + hex).
ps1) ja pierniczę ... czy ktoś DDoS-uje serwer atari.area ??? Przecież wysłanie posta jest praktycznie niemożliwe ;/ bujam się z tym od dłuższego czasu i cały czas albo timeout, albo connection reset by peer. Za n-tym razem post się dodał bez załączników. No zobaczymy czy teraz się uda.
ps2) pierwotnie miałem napisane nieco więcej o problemie z whistler brother i dlaczego dodanie przerwy Ci działało, ale przez zrywanie połączenia i próbę publikacji postu kilkukrotnie straciłem zawartość tego co pisałem. Przepraszam, ale nie chce mi się pisać tego kolejny raz ;/
ps3) jeszcze jedno... do wczytywania używałem "LOADER 1" z carta "Super Cartridge" by Unerring Master (pozycja A z menu). Używając carta od "JotHa" należy wybrać loader "ATT v.2 (pozycja 5 z menu). Uścislając:
"LOADER 1" z Super Cartridge od UM to jest "Loader V2" z carta "JotHa"
"LOADER 2" z Super Cartridge od UM to jest "Loader V1" z carta "JotHa"
Różnica pomiędzy loaderami jest taka iż "LOADER 1" lokuje się bardzo nisko w pamięci ($100-$1B9, $3FD-$471), natomiast "LOADER 2" lokuje się pod OS-ROM ($CC00, $D800). Zatem jeżeli jakiś program będzie wykorzystywał pamięć pod OS-ROM w trakcie ładowania, to na pewno nie uda się go załadować z użyciem "LOADER 2".
ps4) Walcząc tymi plikami i testując je na EMU, przygotowałem również wersję obrazu carta "JotHa" automatycznie odłączającą się, gdy tylko wybierzemy typ carta "Phoenix 8k" przy podpinaniu obrazu do emulatora. Aby nie mnożyć bytów update w poście powyżej.
Post's attachmentsamaurote.att.zip 50.32 kb, liczba pobrań: 5 (od 2023-09-14)
whistler_brother.att.zip 59.21 kb, liczba pobrań: 5 (od 2023-09-14)
Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.