1

Elo!
Jakiś czas temu Eru [grity!] zapodał mi linka do tematu związanego z LEPIX'em. Ostatnio przysiadłem nieco i efekt [podkolorowany obrazek z EP2004] jest w załączniku.
Z miejsca chciałem uprzedzić, że na emulatorach [linux, win, dos] wygląda to... dziwnie i rzygi. Po prostu nigdy nie widziałem by emu dobrze wyświetlił jakiegoś CIN'a. Część kolorów zanika, część jest zupełnie inna niż na Atarce.
Jeśli nie macie real JIL pod ręką i Commodore 1802 czy nawet wysłużonego Elemisa, to nawet nie ma co odpalać tego na emu, bo kapota. Pozdrawiam!
P.S. Na upartego w PALETTE można skręcić saturację do 45 i nie będzie tak bolało. Do reala i tak startu nie ma. Greetz!

2

o. super super :)
w wersji 0.5 jest sporo usprawnień, ale pojawiły się małe techniczne problemy.
Ale za parę dni coś powinienem wypuścić znowu, będzie HIP i może TIP :)
A potem czas na nowe tryby.

: 404. Stopka not found

3

Nowe tryby! Jeee! Jeśli dałoby radę coś bez interlejsu, to extaza!

4

ANJ a ty rysujesz cokolwiek bez interlacu ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

5

chyba dużo REDUKUJE - reduktorami; bo mu chyba miganie nie przeszkadza  :twisted:  :twisted:  :twisted: - hehh :: wreszcie util do rysowania w TIP'ie ?? .. a RIP ?? dało by rade coś z tym zrobić ??

Kontakt: pin@usdk.pl

6

Joł, TeBe!
No ze dwa MIC'e na kompo poszły kiedyś [w tym roku jeden na East] :) No i te gfx'y, które potem pokolorowałem na CIN'ie :)
A tak poważnie to, TeBe jeśli zrobisz program, który będzie dawał zbliżone możliwości edycji obrazka jak G2F na real Atari, to będę robił prawie same noninterlejsy  :!: . Nie chce mi się wierzyć, że niemożliwe jest zrealizowanie podobnego softu na JIL. Oczywiście próbowałem z ciekawości porysować coś na G2F [by być bardziej obiektywnym] ale nie trwało to długo...  :(  Atari jest fajniejsze. No i w osobistym odczuciu tu chyba nie lata o to by siedzieć tylko przy PC... a jeśli się już mało siedzi to siedzi się przy JIL :) Szacun i Grit!

Elo, Pin!
Reduktory to w łikendasa, u koleżanki na parapecie  :lol: Kolory były jak trzeba i nic chyba nie migało... może pomogą i teraz  ;)  :twisted:

7

A co to RIP? Proszę o podanie opisu formatu na http://atariki.krap.pl najlepiej z odnośnikami do jakichś produkcji.
To taki żart trochę, ale ja naprawdę nie wiem dokładnie co to RIP. Bo coś mi się kojarzy, że zmieniał kolory co linię, a do tego nie bardzo chce mi się robić interfejsu do zmiany :) chociaż oryginalny CIN w sumie miał...

: 404. Stopka not found

8

zajrzyj w dział artykuły na aarea ;)

chociaż niedługo chyba wszystko będzie w atariki ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

9

bedzie jak se napiszesz ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

10

RIP to prawie zwykły HIP, tyle że z pozmienianymi kolorami. TeBe, wyście to wymyślyly więc rzućcie mu. Zmiany kolorów co linię miał MultiRIP - do tego to już się na Atarce paintera chyba nie zrobi.

[ Dodano: Nie Gru 06, 2004 00:00:00 ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :mrgreen:

11

Eru dostal procki do Rip'a w paczce z ostatnim Mads'em

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

12

A tak poważnie to, TeBe jeśli zrobisz program, który będzie dawał zbliżone możliwości edycji obrazka jak G2F na real Atari, to będę robił prawie same noninterlejsy

a o GED-zie zapomniałeś ???  :lol:  jest w nim trochę obrazków, dokumentacja...

BTW. niedługo się do Ciebie odezwę na privie...

13

tak rysuj w GED, a ja przerzuce to do G2F, tak jak juz to zrobilem z wczesniejszymi :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

14

No nie widzę innej opcji jeśli chcesz zobaczyć jakąś moją szmatę pod G2F  :twisted:

15

Well,
a little out of topic (maybe) - did you notice that CIN 2.0 has a little bug ?!? It can load and save compressed + uncompressed CIN pics (and convert MIC into CIN). Alas, if you save CIN pics uncompressed in CIN 2.0 they are saved with 124 sectors instead of 132 sectors as they should be... Has anyone ever corrected this bug ?!?  -Andreas Magenheimer.

16

Hm, as Lepix now supports CIN mode, there is no sense to fix anything in CIN.

[ Dodano: Sob Gru 17, 2004 00:00:00 ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  :mrgreen:

17

Well,
I would like Lepix to support GED or MCS. RIP and RGB would also be very cool (have some sources for GED and RGB)...   -Andreas.

18

no plans for GED/MCS. Use g2f or GED. It just doesn't make too much sense, and it's really hard to make it user-friendly on atari.
RIP is on the way
RGB? Do you mean triple red/green/blue screen? 160x200 with 64 colors or 80x200 with 4096 colors? If so, I don't like this mode, it flickers too much, but it's not a problem to implement it in Lepix :)

: 404. Stopka not found

19

Well,
to support Lepix in any way, here is my *.CIN collection (just a collection, I did not paint any of these pix)...   -Andreas.

[ Dodano: Thu Jan 13, 2005 19:19 ]
Err well,
I like the Gr. 15 RGB mode (RLE compressed R, G, B pics with up to 64 colors), allthough it flickers quite heavily...   -Andreas.

[ Dodano: Thu Jan 13, 2005 19:19 ]
Well,
here is some more support for Lepix, my INT and INP pix collection...   -Andreas.

20

hehe jestem troche nie znajomy w tematach grafiki na malucha, ale chetnie sie zapoznam w celu wypiksoelowania czegos, ostatnio przypadkiem wpadlem na grafe ANJ i poraz pierwszy od dawna stwierdzilem ze jest ktos kto pikseluje niezle grafy na mala atarke.

Potem wpadlem na LEPIXA, interesuje mnie w jakim formacie co uzyskam, kompletnie nie odrozniam formatow malej atarki, moze ktos mi cos podpowie z grafikow?

pozdry

Don't take it too seriously my love.

/// more for your atari ///

21

ten tego, mozesz uzyc tego http://g2f.atari8.info

moze Ci to rozjasni sprawe :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

22

no raczej nie bardzo :(

chodzilo mi o jakies zestawienie, charakterystyke formatow, co ktory daje, rozdzialka, kolory, program...

Don't take it too seriously my love.

/// more for your atari ///

23

ogolnie rzecz biorac Atari nie ma pamieci kolorow, to pixel opisuje kolor, im wiecej kolorow tym szerszy pixel

2 kolory (HiRes), pixel zapalony lub zgaszony max rozdzialka 384x239, normalna to 320x192

4 kolory, pixel szerokosci 2 pixli HiRes, max rozdzialka 192x239, normalna to 160x192


tryby GTIA:
16 odcieni jednego koloru, pixel szerokosci 4 pixli HiRes, max rozdzialka 96x239, normalna 80x192

9 kolorow, pixel szerokosci 4 pixli HiRes, max rozdzialka 96x239, normalna 80x192

16 kolorow o stalych wartosciach, pixel szerokosci 4 pixli HiRes, max rozdzialka 96x239, normalna 80x192

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C